Hi allemaal,
Mijn schoonouders zijn naar NL verhuisd en vinden het leuk om af en toe op te passen. Nou zit ik met het volgende.
Mijn schoonmoeder rookt al haar hele volwassen leven wiet. En dat doet ze de hele dag. Ze heeft dan een joint bij zich en af toe neemt ze daar een trekje van. Ze vindt het lekker en het neemt een beetje de scherpe randjes van dingen af. Het is dus niet zo dat ze helemaal high door het leven gaat. Je merkt ook niet echt heel duidelijk iets aan haar.
Tot nu toe heb ik het altijd wat bijzonder gevonden maar verder niets. Maar nu komt de situatie in beeld dat ze zouden oppassen. Met z’n tweeën maar het zou ook zo kunnen uitkomen dat mijn schoonmoeder alleen oppast. En dit is waar ik het lastig vind. Ze zou dan dus in haar eentje op ons zoontje passen terwijl ze wiet op heeft. Weinig, maar toch.
Mijn man vindt dit oké. Hij kent haar niet anders en zij deed dit ook al toen hij opgroeide (wat ik dus ook bijzonder vind). Volgens hem functioneert ze prima. En is ze zelfs rustiger en fijner met wiet op en erg scherp zonder. Hij zegt ook dat mensen misschien weleens een wijntje drinken als ze oppassen en dat dat vergelijkbaar is. Waar ik het niet helemaal mee eens ben. Zijn moeder doet het de hele dag door en de effecten zijn wat anders.
Wat ook een rol speelt, is dat mijn schoonmoeder dit nooit zal veranderen. En dat we echt enorme ruzie zullen krijgen als we dit bespreken. Dus als we besluiten dat we niet willen dat ze oppast als ze wiet op heeft, dan betekent dit dat ze nooit in haar eentje zal kunnen oppassen. En dat we grote ruzie hebben.
De belangrijkste vraag waar ik nu mee bezig ben, is of ik dit oké vind. En ik vind het heel lastig.
Ik ben dus heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. En of jullie misschien wel ideeën of gedachten hebben waar ik nog helemaal niet aan heb gedacht.
Alvast bedankt voor jullie reacties!