37 Reacties

4 jaar geleden

Heeel herkenbaar! Hier ook 17 week en exact hetzelfde. Wordt ook echt krijsend wakker. Schijnt te horen bij de 'slaapregressie van 4 maanden'.

4 jaar geleden

Ooooh lijkt me ook verschrikkelijk. Onze dochter heeft alleen speentje nodig overdag met der slaapjes. Savonds om 8 uur gaat ze naar bed zonder speen en is dan ook gelijk stil. Maar dit is echt puur geluk hebben voor ons. Snappen er zelf ook niks van waarom ze het zo doet maar hopen echt dat het zo blijft, anders ben ik bang we ook in hetzelfde pakket komen als jullie. Maar je zal vast alwel vanalles gedaan hebben, mijn eerste ingeving was wat langer laten huilen en kijken of ze dan in slaap valt zonder, anders zou ik het echt niet weten.

4 jaar geleden

Oef, pittig! Je beste optie is denk ik je kindje leren slapen zonder speen... niet makkelijk, maar daarna heb je er alleen maar profijt van! In de slaapgids 4-8 maanden van snuggles en dreams staat uitgelegd hoe je dit kunt doen.

4 jaar geleden

Jeetjee wat frustrerend!! Ik zou haar gewoon laten huilen hoor. Zolang haar buikje vol is en haar billetjes droog, heeft ze eigenlijk niets wat haar ervan weerhoudt gewoon te slapen. Het voelt niet goed, maar probeer het, zolang ze slaap heeft stopt ze op gegeven moment zelf met huilen en valt ze in slaap. Als dat nier help even bij de cb om hulp vragen. Succes mommy!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor. Ben benieuwd hoelang deze fase duurt. Het is hier nu ongeveer 3 weken bezig

4 jaar geleden

Dit had ik ook maar sinds ik een andere speen heb niet meer.

4 jaar geleden

Haar logopedist en fysiotherapeut hebben mij toen een andere speen geadviseerd en zeiden dat babys die speentjes meestal lang in hun mond houden en fijn vinden.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje wilt ook al weke haar speen niet. Maar gelukkig eet ze bekans haar handjes op voor troost. Ze duuwt hem telkens met haar tong eruit. En wat als je haar op een andere manier leert troosten? Ipv van die speen steeds. Of een ander merk proberen mischien?

4 jaar geleden

Of klinkt hard gewoon eens late huilen en laten wennen dat er geen speen is? Ik laat mn dochter soms ook wel s huilen, leert ze nog t snelste van. Ook met in slaap vallen. Elke keer huile en wil niet na bedje. Begint al als je de kamer op loopt met haar om in bed te leggen. Mja laat k dr ook 10 min huilen en dan valt ze meestal in slaap. Nu zal ik wel boze reacties krijgen van veel, dat laten huilen echt niet kan. Maar ze komt niks te kort en krijgt altijd gehoor en alle aandacht van de wereld ☺

4 jaar geleden

Reactie op Julibabygirl

Of klinkt hard gewoon eens late huilen en laten wennen dat er geen speen is ...
Haha, wij doen precies t zelfde, maar ik kreeg een hoop comentaar toen ik dat in een ander topic zei. Maar het werkt wel hoor. Ons zoontje word vaak 1x snachts wakker, geven we hem zn speen maar niet 10x. Na 2x denk ik hrt is goed met je. Dan huilt hij inderdaad even maar slaapt daarna heerlijk verder! En slaapt ook gewoon door tot half 7!

4 jaar geleden

Deze

4 jaar geleden

Reactie op Annemieke91

Heeel herkenbaar! Hier ook 17 week en exact hetzelfde. Wordt ook echt krijs ...
Hier ook! Ook 17 weken. En plots 10 keer per nacht eruit moeten voor de speen. Ze gaat s avonds ook veel moeilijker slapen, terwijl dat juist heel goed ging. Joepie, slaapregressie...! Afgelopen nacht ging het al een stuk beter; maar 2 keer eruit geweest 🥳

4 jaar geleden

Reactie op SGVS

Hier ook! Ook 17 weken. En plots 10 keer per nacht eruit moeten voor de spe ...
Hier ging het afgelopen nacht ook weer beter gelukkig

4 jaar geleden

Ik denk dat idd iets typish voor die leeftijd is, hier gebeurd dit ook. Ik heb ze deze nacht ook gwn even laten doen en viel toen ook na enkele minuten terug in slaap. Ik heb mss wel het geluk dat onze dochter gwn zeurt en niet huilt

4 jaar geleden

Reactie op Julibabygirl

Of klinkt hard gewoon eens late huilen en laten wennen dat er geen speen is ...
Je bent niet de enige. Wij laten ook wel huilen. Als ze echt schreeuwt halen we wel uit. Maar gewoon huilen laten we liggen. Dat doen we eigenlijk al in de begin. En nu heb we er gemak van.

4 jaar geleden

Haha, wij doen precies t zelfde, maar ik kreeg een hoop comentaar toen ik d ...
Helaas werkt dat hier niet, heb het ook geprobeerd, maar het werd alleen maar erger en uiteindelijk was ze zo hysterisch aan het snikken dat ik er naar toe ben gegaan en het 10x moeilijker was om der weer in slaap te krijgen🙈

4 jaar geleden

Reactie op FrancisYara

Helaas werkt dat hier niet, heb het ook geprobeerd, maar het werd alleen ma ...
Maar heeft ze dan niet gewoon honger? Want dat was bij ons zoontje ook wel eens maar dan had hij gewoon echte honger

4 jaar geleden

Maar heeft ze dan niet gewoon honger? Want dat was bij ons zoontje ook wel ...
Ja, ik heb wel geprobeerd de fles te geven, na 60 is ze knock-out. Maar dan wordt ze 40 min na de fles weer wakker met hetzelfde riedeltje🙄 Dus ik weet niet of het honger is ofniet🤔😅

4 jaar geleden

Reactie op FrancisYara

Ja, ik heb wel geprobeerd de fles te geven, na 60 is ze knock-out. Maar dan ...
Oh wat lastig zeg. Ja wij hebben dat ook een poosje zo gehad hoor. Wij zijn dat gaan afbouwen, dus als ik dacht dat t echt honger was gaf ik 60, en daarna afbouwen naar 30 en nu geef ik bijna nooit meer iets. Ik heb t idee dat hij nu ook een soort door heeft dat hij geen drinken meer krijgt en dat ie dus tevreden is met z’n speen. In t begin moesten we die ook 100x in gaan doen maar ook dat bouwden we af naar 2x ofso, en als hij hem dan niet in houd huilt ie maar even. Ook dat was in t begin krijsen maar nu valt ie na even mekkeren wel in slaap. Hij is nu 4mnd

4 jaar geleden

Oh wat lastig zeg. Ja wij hebben dat ook een poosje zo gehad hoor. Wij zijn ...
Ja eigenlijk kreeg ze al geen fles meer snachts, ze sliep meestal van 11 tot 6. Maar de laatste 3 weken is het drama. Ja dat kan ik wel eens proberen. Nu gewoon 60 aanbieden en dan afbouwen. Ja ik vind het lastig om haar echt hysterisch te laten liggen. Mopperen en beetje huilen daar kan ik wel doorheen, maar op een gegeven moment is het zo intens, dan begin ik zo zelf hahaha😂 Hopelijk heeft het ook te makeb met de slaapregressie en wordt het binnenkort weer beter🍀