5 Reacties
2 jaar geleden
Hoi,
Onze dochter heeft dit ook. Maandag hebben we een gesprekje gehad op de opvang omdat ze in meer dingen wat 'anders' reageert. Ze is erg gevoelig, lijkt erg slim, observeert, onthoudt en reproduceert alles. Ze is net 2, is op de opvang veel verdrietig en rustig en thuis heeft ze dan hele verhalen wat er in detail is gebeurd. Als ik haar verhalen beluister, heb ik het idee dat onze dochter hooggevoelig is en daarmee ook heel erg bezig is met het gevoel en de emoties van andere kindjes + het allemaal heel goed en lief wil doen. Wij hebben op de opvang nu afgesproken dat er binnenkort een pedagogisch coach meekijkt. In de basis zijn het natuurlijk ook hele mooie eigenschappen maar we merken dat onze dochter er wel echt last van heeft.
Liefs
2 jaar geleden
Reactie op Inge vg
Hoi,
Onze dochter heeft dit ook. Maandag hebben we een gesprekje gehad op ...
Het lijkt wel of je het over onze dochter hebt, als je het hebt over gevoelig, slim, onthouden etc, bijzonder!
Ik zal eens vragen of de opvang hier ook met zo een coach werkt, goeie!
2 jaar geleden
Benieuwd hoe het verder gaat.
Wat wij trouwens ook doen, is dat we voor het slapen vertellen hoe de dag is geweest. Alle leuke dingen 'stoppen' we dan in een denkbeeldige ballon om over te dromen. De niet leuke dingen blazen we dan weg. We merken dat het een fijn moment is, ze haar emoties even kwijt kan, rustiger slaapt en wij beter snappen wat er allemaal in haar omgaat. Overigens geeft ze dan bv. bij de niet leuke dingen aan: er was een kindje dat moest hoesten. Toen ziek en eerder naar huis. Kindje heel zielig, ik verdrietig.
VRIEND
2 jaar geleden
Wij herkennen dit ook met onze dochter. Precies zoals jij en Inge omschrijven. Ze gaat nu van het kdv naar de speelzaal overstappen. De lange dagen op het kdv waren te lang voor haar. (Halve dagen waren daar niet mogelijk) Ik heb nu wel in de speeltuin gemerkt dat ze nu zelf eerst van de glijbaan gaat en niet alle andere kindjes laat voorgaan. Dat deed ze eerst wel. Dus dat echt al een groot iets. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan.
VRIEND
2 jaar geleden
Ik volg dit even. Onze dochter van twee is ook zo en ik maak me er wel eens zorgen over. Ze lijkt niet zo ‘stevig’ als andere kinderen die gewoon voordringen op de glijbaan en vrijuit door de wereld rennen. Ze is wel observerend, voorzichtig en mondig tegen de mensen die ze vertrouwt haha. Ik hou het in de gaten. Ik ga denk ik komend half jaar ook weer meer actieve ouder-kind dingen doen (dreumesdans ofzo) om haar zelfvertrouwen wat te helpen opbouwen.
Tegelijkertijd maak ik me ook niet echt zorgen: ik was vroeger denk ik een beetje hetzelfde en het gaat best goed met mij.