Hallo mama’s
Even een beetje apart onderwerp misschien maar kan op internet wel veel vinden maar allemaal niet heel duidelijk.
Ons zoontje heeft sinds een tijdje last dat hij ‘spoken’ ziet. We hebben al onderzoek gedaan of hij het ergens gezien zou hebben op een filmpje of op school of ergens in de familie maar dat is niet het geval. Hij kan het ook specifiek omschrijven waar hij ze ziet en vind het ook niet leuk. Sinds we gesprekken met hem hierover gehad hebben merk je dat hij er rustiger onder is maar benoemd het wel elke keer, alleen wel enkel bij mij. Dus niet bij zijn vader, wel als we hem bijvoorbeeld samen naar bed brengen. Hij zegt dat ‘het spook’ hem laat schrikken. Dan zegt hij weer ‘het spook is lief’. Hij slaapt verder heel goed maar blijft het elke avond opnieuw benoemen en durft zelfs zijn kamer niet meer alleen in.
Is dit een bepaalde fase, wat ik op het internet vaker teruglees of zit dit echt dieper?
Ik vind het zelf echt niet prettig dat hij daar mee zit en zit er zelfs over na te denken om een huisreiniging te doen. Maar omdat we totaal niet bekend zijn met deze dingen zoek ik toch advies, tips of eventuele gelijke ervaringen. Sorry voor dit lange verhaal maar wil dat mijn zoontje zich prettig voelt op zijn eigen kamer.
Liefs,
Een bezorgde mama