17 Reacties

5 jaar geleden

Mijn baby heeft ook reflux en spuugt na de fles, maar niet zoveel als jij beschrijft. Ik zou zeker de huisarts raadplegen. Beter het zekere voor het onzekere nemen.

5 jaar geleden

Mijn dochter krijgt al vanaf dag 1 kv echter spuugde zij ook heel veel. Meestal niet direct na de fles maar vaak 2 a 3 uur later. Inderdaad ook golfjes, soms wit, soms doorzichtig, soms dik en soms dun. Wij zijn op advies twee weken geleden gestart met Nutrilon AR. Daar zit Johannes Broodpitmeel in. Echt een wereld van verschil. Ze spuugt bijna niet meer. Heel af en toe een klein straaltje over haar wang. Ook met drinken morst ze bijna niet meer. Ik moet er wel bij zeggen dat ze van het spugen zelf geen last had. Ze huilde er niet om, het was gewoon vervelend omdat ik haar vaak moest verschonen en omdat ze zo veel voeding verloor.

5 jaar geleden

Reactie op Miss_Joyce

Mijn dochter krijgt al vanaf dag 1 kv echter spuugde zij ook heel veel. Mee ...
Weet je of deze kv ook geschikt is om naast borstvoeding te geven? 3 keer per dag kolven vindt ik prima te doen. 5x was me gewoon te veel. Dus ik zou graag 2x kv en 3x bv geven. Zie staan bij nutrition 1 dat het in combinatie kan maar bij die jij aangeeft niet?

5 jaar geleden

Reactie op Mama1414

Weet je of deze kv ook geschikt is om naast borstvoeding te geven? 3 keer p ...
Er staat op de verpakking: Mag in combinatie met borstvoeding

5 jaar geleden

Je kunt ook zelf Johannes Broodpitmeel toevoegen aan de fles zodat het dikker wordt.

5 jaar geleden

Hoi Bij onze kleine dachten we dat het ook reflux was maar hij bleef maar spugen ook met Johannes. Hij begon zelfs bruin te spugen en zijn hele fles hij hield niks binnen. Toen hebben ze een echo laten maken van zijn buik. Bleek pylorushypertrofie te zijn nooit van gehoord maar komt welles voor bij baby’s.

5 jaar geleden

Jouw verhaal Hatta klinkt heel herkenbaar. Hier kan ik de doekjes ook niet aangesleept krijgen en zelfs na 4 uur komen er nog golven zure melk uit. Heel zielig. Ik geef overigens alleen bv, dus vermoed niet dat hetgeen je omschrijft komt door de kv. Hier komen er verder veel ladingen melk terug bij het boeren. Het loopt dan ook uit zn neus en per boer red ik het niet met 1 doekje. Sinds een week wil hij daarom niet meer boeren en krijst hij het uit (voorheen altijd rustig). Iemand tips? Zo zielig om te zien.

5 jaar geleden

Herkenbaar verhaal, ik geef volledig bv en ons zoontje moest ook altijd veel spugen. Na een tijdje ook krijsen door geirriteerde slokdarm. Ik geef nu sinds vorige week bv via de fles en daar voeg ik dan nutriton aan toe, dat is johannesbroodpitmeel. Sindsdien amper spugen en een hele tevreden baby!

5 jaar geleden

Ons meisje is nu 15 weken.. en spuugt nog steeds regelmatig flink. Soms direct na de voeding soms 2 uur later. Hebben hier meer last van? En gaat dit vanzelf over of zoek je hulp?

5 jaar geleden

Reactie op sunshine30

Ons meisje is nu 15 weken.. en spuugt nog steeds regelmatig flink. Soms dir ...
Onze dochter (17 weken) spuugt sinds kort ook weer regelmatig en net als jullie dochter soms meteen na de voeding en soms later. Ik heb laatst contact opgenomen met het CB en zij gaven aan dat het een fase is omdat ze steeds beweeglijker worden. Gaat vanzelf weer over. Zolang ze goed groeien en er zelf geen last van hebben, is er niks aan de hand. Geduld hebben. Onze dochter lacht bijna altijd na het spugen dus ze lijkt er zelf geen last van te hebben.

5 jaar geleden

Reactie op ppraag

Onze dochter (17 weken) spuugt sinds kort ook weer regelmatig en net als ju ...
Okee dat is goed om te horen! Ze lijkt er idd geen last van te hebben zelf

5 jaar geleden

Ik zou ook even huisarts raadplegen. Hier soortgelijke klachten en bleek koemelkallergie. Mijn dochter had ook veel kramp en onrust.

5 jaar geleden

Reactie op ppraag

Klopt hier ook weer meer spugen nu er veel wordt gedraaid van rug naar buik

5 jaar geleden

Reactie op sunshine30

Okee dat is goed om te horen! Ze lijkt er idd geen last van te hebben zelf
Hoe is het inmiddels met het spugen bij jullie? Bij onze dochter ging het een paar dagen beter maar de laatste tijd toch wel weer vaak spugen. Niet veel maar valt wel weer op.

5 jaar geleden

Reactie op July2020

Herkenbaar verhaal, ik geef volledig bv en ons zoontje moest ook altijd vee ...
Welke speen gebruik je daarvoor?

5 jaar geleden

Welke voeding geven jullie? Wij gaven NAN verzadiging. Çoïs gaf soms 2 uur na de voeding terug. Maar heel waterig met witte sliertjes in. Op aanraden van de apo overgeschakeld op Nutrilon, en geeft NOOIT meer terug... Heeft iets te maken met de samenstelling van de pap.

5 jaar geleden

Reactie op ppraag

Heel herkenbaar, onze zoon heeft precies hetzelfde