40 Reacties
3 jaar geleden
Haha fijn dat we niet de enige zijn 馃槀 Ik heb wel een cursus van de happy baby coach waar het in besproken word. Het stoppen met de tut. Maar zou graag wat ervaringen willen horen om mezelf mentaal voor te kunnen bereiden.
3 jaar geleden
Wij hebben het met 13 maanden cold turkey gedaan. Was 2 dagen verdrietig en heeft er daarna nooit meer om gevraagd. Die 2 dagen zijn we bij haar gebleven tot ze rustig in bed lag en zijn toen van haar kamer weggelopen. In slaap vallen duurde toen even wat langer maar nu is weer alles normaal.
3 jaar geleden
Reactie op RianneV
Wij hebben het met 13 maanden cold turkey gedaan. Was 2 dagen verdrietig en ...
Bedankt voor je reactie! En werd ze dan 's nachts niet wakker met de vraag naar de tut? Onze zoon kan wel eens ineens wakker worden en dan is ie getroost met z'n tut. En voor ons is het een beetje kip of ei verhaal.. word hij wakker omdat hij z'n tut mist of wordt hij ergens anders wakker van en kan ie juist weer slapen dankzij z'n tut....
Wat heb je het trouwens op een liefdevolle manier gedaan 馃グ Zo willen wij het ook gaan doen. Als we er mentaal aan toe zijn 馃ぃ
3 jaar geleden
Speen steeds iets eerder uit de mond halen? Eerst als hij bijna slaapt en dan telkens als ie wat meer wakker is de speen eruit halen? Geen idee hoor, probeer mee te denken.
3 jaar geleden
Reactie op LittleMe84
Speen steeds iets eerder uit de mond halen? Eerst als hij bijna slaapt en d ...
Ja dat was inderdaad ook een optie die besproken werd in de cursus die ik gedaan heb. Het overwegen waard. Alleen overdag zitten we niet op z'n kamer terwijl hij in slaap valt. Dus dan moeten we even gaan bedenken hoe we dat aan zouden moeten pakken 馃槈 Bedankt voor het meedenken! Alle tips zijn welkom haha
3 jaar geleden
Nog een vraagje omtrent stoppen met de speen. Zijn jullie kindjes niet gaan duimen?
3 jaar geleden
Reactie op Waka
Duurt het echt maar 2 dagen/nachten dat ze verdrietig zijn?馃槄
Ik vind het w ...
Volgens een cursus van een baby coach zou het met 3 dagen meestal over zijn. uitzondering daargelaten natuurlijk..
Wij hebben nu eerst de slaapzak weggedaan en een dekbed aangeschaft.
Tut wordt de volgende stap haha
3 jaar geleden
Reactie op Waka
Haha ok茅 dankje 馃憤
Ik ben erg benieuwd hoe deze nacht zal verlopen 馃榿馃檹
Ahh ja vreselijk om ze zo verdrietig te zien.. Ik zie er ook erggg tegenop... Laat maar weten hoe het gegaan is 馃槈
Ze adviseerde ook in de cursus om er op die momenten echt voor ze te zijn. Dus actief troosten zeg maar. En heel veel uitleggen waarom. Ze begrijpen de woorden misschien nog niet, maar voelen de intentie
3 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Ahh ja vreselijk om ze zo verdrietig te zien.. Ik zie er ook erggg tegenop. ...
Haha nou geen succes. Met naar bed gaan huilen, erbij gebleven en troosten toen is ze na 45min in slaap gevallen馃榿
Maar om middernacht voor de 2e keer wakker, overstuur en opzoek naar die speen.. geef ik mij gewonnen na een half uur. Ik kan dit niet, zo zielig.
Vervolgens staan wij en half uur later haar bed te verschonen omdat ze alles heeft ondergekotst.. Geen idee of het een verband heeft, maar wij stellen het nog even uit. 馃槄
3 jaar geleden
Reactie op Waka
Duurt het echt maar 2 dagen/nachten dat ze verdrietig zijn?馃槄
Ik vind het w ...
Ik durf het zelf nog niet aan, ze heeft die tut echt nodig om in slaap te komen Een collega van mij is bij zijn zoontje met 15 maanden cold turkey gestopt en ze hebben echt een week helse nachten gehad.
3 jaar geleden
Reactie op Waka
Ja ik ben ook bang dat het wat lager duurt.. En dat ze dan alsnog die duim ...
Nee die duim wil ik echt voorkomen. Zelf heeft dat echt tot groep 3/4 geduurd om eraf te komen. Met de nodige gevolgen voor mijn gebit.
Een week is volgens mij wel de richttijd als je na 6-8 maanden stopt met de speen
3 jaar geleden
Pff erg h猫.. onze zoon lijkt ook echt nog zuigbehoefte hebben, dus doet me ook zeer als ik eraan denk hem de tut af te nemen.. ik kan me er gewoon niet toe zetten 馃槄
Vriendin van mij vertelde over iemand die nooit getut of geduimd heeft en wel gebeugeld en iemand die wel getut heeft zonder beugel... Ik vind het zo lastig haha. Ik heb zelf tot m'n 8 jaar(!!) met tut geslapen 馃槄 Dus ergens heb ik zoiets van we wachten wel tot we met hem kunnen overleggen en hij begrijpt dat het beter is om te stoppen. Of als we merken dat z'n zuigbehoefte minder wordt bijvoorbeeld als alle tandjes door zijn! Want zuigen werkt pijnstillend.