40 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Waka

Hoi allemaal.. We zijn 4 maanden verder, zijn jullie al gestopt met de spee ...
Nope 🤣 ik heb gelezen dat als ze 4 maanden oud zijn en je nog niet gestopt bent dat je dan gerust kan blijven gebruiken en uiterlijk met 2 jaar stoppen, omdat dan het gebit erdoor aangetast gaat worden. En de tut wel beperken tot alleen slapen.

2 jaar geleden

Het klinkt eerder dat jullie er behoefte aan hebben dan je zoontje?🤭 zolang hik er nog lekker troost aan heeft en alleen in bed gebruikt zou ik zeggen wacht nog even of ben ik nou anders? Onze dochter duimt en heeft een kroeldoekje. Deze gebruikt ze overdag bij spannende situaties (drukte/visite/ noem maar op toch graag! Dan komt tittiiii (tijger) echt als haar beste vriendje. Ik vind dit wel fijn voor haar. Zo rond haar 2e wil ik afbouwen overdag maar verder lekker kroelen en duimen hoor komt vanzelf met haar echte tandjes wel!

2 jaar geleden

Hier ook nog niet gestopt, ze heeft hem alleen bij het slapen en sochtends zit ze er nog erg aan te zuigen. Maar ze heeft echt al een speenbekkie en daar maak ik mij zorgen om. Maar lees idd ook dat het geen kwaad kan.. Wat is het nou🙄

2 jaar geleden

Reactie op Waka

Hoi allemaal.. We zijn 4 maanden verder, zijn jullie al gestopt met de spee ...
Nope.. hij is flink ziek geweest en heeft daardoor nu weer de héle dag door die speen. Wil heel graag naar alleen bij slapen, maar de moed zakt echt in mijn schoenen bij het idee..

2 jaar geleden

Reactie op Olifantje-24

Het klinkt eerder dat jullie er behoefte aan hebben dan je zoontje?🤭 zolan ...
Dit was een topic van 4 maanden geleden 😉 Hij krijgt gewoon nog zijn tut bij het slapen zolang hij dat nodig heeft 😁

2 jaar geleden

Wij zitten nog aan het elke nacht nog wakker zijn. Ik zit totaal niet te denken aan speen weg laten. 😅😅

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Dit was een topic van 4 maanden geleden 😉 Hij krijgt gewoon nog zijn tut b ...
Haha oké wist niet dat je dan niet meer mocht reageren 🤣🤭

2 jaar geleden

Reactie op Olifantje-24

Haha oké wist niet dat je dan niet meer mocht reageren 🤣🤭
Haha nee zo bedoelde ik het niet 🤣 ik bedoelde dat we ondertussen al besloten hadden om er niet mee te stoppen 😉

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Haha nee zo bedoelde ik het niet 🤣 ik bedoelde dat we ondertussen al beslo ...
Haha ik snap hem! Lastig zo ie zo he wanneer je er nou vanaf gaat. Hier heeft ze dr duimpje dus dat afleren lijkt me lastig😅

2 jaar geleden

Reactie op Olifantje-24

Haha ik snap hem! Lastig zo ie zo he wanneer je er nou vanaf gaat. Hier hee ...
Ja, hier nu flink ziek door corona en dan is die tut zo'n enorme troost.. Vandaag eindelijk een iets betere dag en laat z'n tut meteen weer liggen haha. Er wordt geadviseerd om vanaf 2 jaar wel te stoppen, omdat dan het gebit (ook het blijvende) aangetast kan worden. Dus we zien over een half jaar wel weer hoe we het gaan doen 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Ja, hier nu flink ziek door corona en dan is die tut zo'n enorme troost.. V ...
Waar heb jij jouw informatie vandaan dan? Onze beste vriend is tandarts en die geeft aan dat gebit schade pas met 6 jaar begint...

2 jaar geleden

Reactie op JTabois

Waar heb jij jouw informatie vandaan dan? Onze beste vriend is tandarts en ...
Oh echt? Dit heb ik van een logopedist en osteopaat. Vooral over mond motoriek, maar ook de tanden

2 jaar geleden

Misschien een beetje dom maar ík ben heel benieuwd wat er bedoeld wordt met mond motoriek.

2 jaar geleden

Reactie op jessynaomi

Misschien een beetje dom maar ík ben heel benieuwd wat er bedoeld wordt met ...
Heb het ff opgezocht 😉. Snap dat je het daarom wil afleren. Onze kleine man fiept ook alleen tijdens slaaptijden, laat het nog lekker zo, toch zijn rustmomentje. En tot nu toe hij praat erg duidelijk (2 en drie woord zinnen) en m’n zus heeft twee kids die paar jaar hebben gefiept ook nergens last van en ík heb ook lang geduimd ook nooit logopedie nodig gehad.

2 jaar geleden

Reactie op jessynaomi

Heb het ff opgezocht 😉. Snap dat je het daarom wil afleren. Onze kleine ma ...
Ik heb zelf tot m'n 8 jaar (!!) Getut tijdens in slapen. Heb nooit logopedie gehad, maar wel een beugel. Het is gewoon een feit dat de tut de natuurlijke stand van de tong in de weg zit en dit kán gevolgen hebben, maar hoeft niet. De keus is aan een ieder zelf of je dit wilt. Wij kiezen er nu nog wel voor, omdat het hem veel troost kan bieden, maar wil wel gaan proberen dit niet tot z'n 8 jaar te laten duren 😅

2 jaar geleden

Hier geen speen nooit gehad en gewild. Ze duimt niet maar heeft 2 vingers in der mond als ze moe is. Dit is alleen om in slaap te vallen 5 min en daarna niet meer. Ze heeft gewoon een knuffeltje verder. Spenen liggen der maar ze toont geen interesse

2 jaar geleden

Hier gaat het op en af…Zeg altijd ‘een dutje met een… en dan zegt zij ‘tutje!’ Dan gaan we een middagdutje doen en mag ze hem hebben. Maar de laatste weken is ze ineens onrustiger en heeft ze soms echt behoefte aan een tutje.

2 jaar geleden

Reactie op Joyce78

Hier gaat het op en af…Zeg altijd ‘een dutje met een… en dan zegt zij ‘tutj ...
Hier precies hetzelfde. Slapen met speentje en overdag zo min mogelijk maar ze is erg veel ziek geweest (waterpokken onder andere) en dan heeft ze er echt meer behoefte aan.. Ons plan is om eind van het jaar te stoppen (speen gaat mee met de baby pietjes) Dan is ze bijna 2,5 en kunnen we het hopelijk goed genoeg uitleggen 🤞

2 jaar geleden

Reactie op ppraag

Hier precies hetzelfde. Slapen met speentje en overdag zo min mogelijk maar ...
Dit is precies ons plan!! Speen mee met de babypietjes!! Hahaha!! Hopen dat ze het tegen die tijd dan idd snappen 😊 hier lukt het de meeste van de tijd ook om de speen alleen in bed te gebruiken

2 jaar geleden

Onze dochter is nu 22 maanden en krijgt haar speen ook alleen nog als ze gaat slapen Hier is het alleen zo dat als ze even moe word meteen om haar speen vraagt haha Ik heb met mijn partner afgesproken dat wij het voor nu even zo laten. Als het sinterklaas is dan willen we kijken of we alle spenen mee kunnen geven in haar schoen omdat de sint haar dan te groot vind voor een speen Er is ook een Voorleesboek over een spenenvee. Dit schijnt ook goed te kunnen helpen met het stoppen met de speen