23 Reacties

5 jaar geleden
aah omg je maakt me bang ik heb vrijdag de termijn echo maar vind het toch allemaal maar eng en spannend 🙈

5 jaar geleden
Ik zou niet zelf gaan luisteren. Tot 12 weken ligt je baarmoeder nog achter je schaambeen en is de kans heel groot dat je je eigen hartslag hoort. Bij mij lukte het de verloskundige pas met 14 weken om met de doppler het hartje te horen. En daarbij is niet helemaal zeker of het veilig is voor de 12 weken omdat er dan zoveel ontwikkelingen gaande zijn bij de baby, dus ze raden wel aan tot na de 12 weken te wachten.

5 jaar geleden
Ik zou het niet doen! Je gaat zo obsessief worden en ik denk dat je nu even de natuur zn gang moet laten gaan, geniet er van (proberen)

5 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Mijn verloskundige laat ons het hartje ook niet horen. Dit omdat ze zei dat als de baby nog zo klein is kan schikken van de geluidsgolven. Werkt het zelfde als je het met de dopler doet. Vraag desnoods voor extra echo’s ivm eerdere miskramen. Heb ik ook gedaan en tot nu toe krijg ik iedere week een echo.

5 jaar geleden
Hey wat vervelend om zo sterk in onzekerheid te zitten... het is natuurlijk waar je je het beste bij voelt, maar mogelijk geeft ook een doppler je maar heel kort bevestiging dat het goed gaat? Uiteindelijk zal toch alleen de tijd leren dat het hopelijk dit keer goed zal gaan...
Ik ben zelf medisch onderlegd en van geen enkel onderzoek zijn voldoende resultaten om te weten of deze veilig zijn. Uiteraard wilt er ook geen enkele zwangere vrouw hier aan meewerken en is dit niet ethisch.
Ook echo’s zijn geluidsgolven die op ontwikkelende cellen van je kindje terug gekaatst worden en een beeld vormen. Doppler zijn ook geluidsgolven. Er is in elk geval bekend dat als je lang op 1 plek richt deze plek warmer wordt.
Misschien ben ik hier overdreven in, maar ik beperk om deze reden de echo’s ook tot de medisch noodzakelijke en zou om deze reden ook geen doppler gebruiken.
Ik heb geen miskraam meegemaakt, maar besef me ook goed dat het mij ook kan gebeuren en je dit helaas niet zelf in de hand hebt...
Sterkte met het uitzitten van deze spannende eerste weken!

5 jaar geleden
Ik gebruik ook een doppler, gewoon als ik zin heb om te luisteren. Er is nooit bewijs geweest dat dit negatieve effecten heeft op de baby. Doe waar je je goed bij voelt😉

5 jaar geleden
Ik heb hem vandaag binnen gehad en ga hem vanavond samen met mijn man uitproberen😍 kan niet wachten!

5 jaar geleden
Reactie op Robsa
Hoeveel weken ben je? En laat je het weten of het goed lukt? Ben erg benieu ...
Ik ben nu 17+3 en het is zeker gelukt! Tranen van geluk🙈 #emotioneelwrakhoor. Wij hebben de angelsounds via bol.com besteld. Zeker een aanrader! Was wel ff zoeken waar de kleine lag maar k hoorde eerst mijn hartslag en toen een snellere en dat is van de beeb❤️

5 jaar geleden
Reactie op mommytobe87
Ik ben nu 17+3 en het is zeker gelukt! Tranen van geluk🙈 #emotioneelwrakho ...

Ik heb deze van de week ook binnen gekregen en vind ‘m echt fijn! 15 wkn zwanger nu en het hartje vrij snel gevonden❤️

5 jaar geleden
Reactie op mommytobe87
Ik ben nu 17+3 en het is zeker gelukt! Tranen van geluk🙈 #emotioneelwrakho ...

Ben je er tevreden mee of eerder tegenvaller?

5 jaar geleden
Ben je er tevreden mee of eerder tegenvaller?
Absoluut tevreden! Het hartje is nu makkelijker te vinden!😍 en het geeft een geruststelling. Zou iedereen er 1 aanraden en dan vooral deze