Hallo dames, ik zoek tips mbt mijn werk en zal proberen het zo kort mogelijk te beschrijven.
Mijn zoontje is 3,5 jaar en de afgelopen jaren waren en zijn soms nog steeds erg uitdagend met hem. Het kostte me veel energie en ik liep regelmatig op mijn tandvlees met uitputtings verschijnselen.
Mijn werk daarintegen is erg leuk, dichtbij huis, heeft regelmaat en ik werk in een fijn, klein team. Ik ben MBO opgeleid en werk met dementerende ouderen op een dagopvang, 2 dagen in de week. Daarnaast werk ik in de ondernemingsraad, 1x per 2 weken. Ook heel erg leuk. Echter... mijn werk ( behalve de OR) biedt me nul voldoening en nul uitdaging. En daar heb ik last van. Het doet niks goeds met mijn zelfvertrouwen. Ik voel me minderwaardig, dom, lui en verlies mijn pit.
Ik heb het zo goed op werk, het is gezellig, ontspannend, alsof ik niet werk. Maar, kan ik zo door blijven gaan? Zoals ik schreef krijg ik thuis wel uitdaging, maar niet op een positieve manier. Moet ik mezelf dan ook op werk uitdagen of juist blijven genieten van de balans die er nu is? Ook al tast dat mijn zelfvertrouwen aan?
Over 5 maanden gaat mijn zoon naar school, dat biedt ruimte voor een andere baan. Binnen mijn huidige functie kan ik eigenlijk geen kant op. Ik kan niet echt doorgroeien dus dan zou ik iets heel anders moeten gaan doen. En ik heb geen idee wat daarin een goede optie is. Mijn regelmatige werktijden zou ik ook graag willen houden zoals het is.
Wat denken jullie dat verstandig is?