15 Reacties
5 jaar geleden
Oei klinkt inderdaad als eczeem. Ik ben afgelopen maandag naar de huisarts geweest met ons zoontje. Wij hebben hormoonzalf en cetomacrogolzalf voorgeschreven gekregen. Tot op heden is het met vlagen beter, maar heb liever dat ze de oorzaak achterhalen ipv symptoombestrijding.. heb er een foto bij gedaan van de plek op het gezicht van ons zoontje. Het zit ook op zijn armen, beentjes en romp

5 jaar geleden
Reactie op Chantal000
Oei klinkt inderdaad als eczeem. Ik ben afgelopen maandag naar de huisarts ...

Ja precies zulke vlekken! Idd ook op armpjes/schouders. Heb nog hormoonzalf van mijn zoontje liggen, maar liever idd de oorzaak vinden. Misschien komt het wel door een bepaald soort voeding, sindsdien is het eigenlijk begonnen (ze is nu 5mnd)
5 jaar geleden
Zou idd eerder zoeken naar een oorzaak dan het gevolg te bestrijden met allerlei middeltjes! Miss een overgevoeligheid voor een bepaald product. Even nakijken wat ze gegeten heeft en elimineren om erachter te komen of en waar het vandaan komt? Dus aantal dagen achter elkaar hetzelfde geven en kijken of het erger of minder word en dat met elke soort doen. Merk je miss ook iets aan de darmen/ontlasting na bepaald soort eten? Dat kan ook een indicatie zijn
5 jaar geleden
Voor mijn zoontje (nu 2 jaar) werd mij door de huisarts geadviseerd om probiotica te gebruiken omdat eczeem vaak komt door onbalans in de darmen. Dat was een poedertje dat we door de melk konden mengen en na 2 weken waren alle plekjes gelukkig weg! Misschien dat het bij jouw kindje ook helpt of kan je het voorleggen aan de huisarts.
5 jaar geleden
Shea nilotica boter, is 100% natuurlijk, word van maar ingredient gemaakt. Mijn zoontje heeft 1 "eczeem" plekje achter het oor. Echt van alles geprobeerd ook oorzaak achterhalen maar niets gevonden. Deze crème nu geprobeerd en je ziet gelijk verschil. Ben er echt super blij mee, en daarbij typisch gevalletje van baat het niet dan schaad het niet. Is ook prima voor mama werkt anti aging door de vitamine a en e die er van nature inzitten.
5 jaar geleden
Onze dochter heeft hier ook last van. Onze zoon had het ook. Wij noemden het winter allergie omdat het alleen in de winter was.
Wij smeerden met bepanthen, die je ook op de billetjes smeert. Werkt perfect! 3x per dag smeren en het is na 2 dagen bijna weg.
5 jaar geleden
Ik ben vandaag gestart met Dream Cream van Lush op zijn wangetjes. Nadat ik een artikel vond op Google "dream cream eczema" intypen, ben benieuwd! Had ook net 2 weken een lichte cortisone crème gesmeerd op aanraden van de huisarts. Na een week was alles weg, maar plots naar het einde van de 2 weken, kreeg hij weer rode vlekjes rond zijn mondje.