4 Reacties
2 jaar geleden
Onze 21 maanden oude dochter wordt grote zus in november. We heben haar verteld dat er een baby in mijn buik zit. Dus als we vragen waar de baby is wijst ze naar mijn buik. Ik heb ook de fotos van de eerste echo laten zien en laat haar ook weer weten dat dat een baby is. We hebben ook een boek gekocht over een grote zus met veel plaatjes. We hopen door er veel over te praten en haar erbij te betrekken dat we haar klaar maken voor de komst van de kleine.
2 jaar geleden
Ahh hier ook een toekomstige grote broer in oktober 🥰 Ik zeg nu al af en toe dat er een baby in m'n buik zit, maar dan kijkt hij me heel raar aan 🤣 Ik denk als straks m'n buik dikker word dat het meer gaat leven. Ik wil ook een boek gaan lenen bij de bieb over grote broer. En straks met z'n knuffels het na gaan spelen van luier verschonen en op bed leggen enz. Maar wij zijn nu bezig met zindelijkheid, dus wil ook niet teveel tegelijk doen en hebben nog tijd zat om hem klaar te stomen als grote broer haha.
VRIEND
2 jaar geleden
Wij verwachten ook de tweede in oktober. Heb onze jongste vanaf het begin verteld dat er een baby in de buik zit. Hij zegt het zelf ook (mama baby buik), wordt in juli 2. Laatst ook meegenomen naar geslachtsbepalingsecho om hem de baby te laten zien en een gepersonaliseerd boekje laten maken. Verder heeft hij een pop (toonde er zelf interesse voor). Wat misschien interessant om te luisteren is een podcast van de opvoedcast over een broertje of zusje erbij krijgen en wat dat met je kind doet en hoe je hierop kan voorbereiden. https://open.spotify.com/episode/3jmVcm9LjCSFAYOkeq2lc2?si=MdM-_NOLRtqJVuMfuVfayg ik vond het iig heel interessant. Hebben goede tips (sowieso goede topics naast deze)