30 Reacties

4 jaar geleden

Ik had het al voor de zwangerschap... het word nu 1x per mnd gecontroleerd en eventueel bijgestuurd...

4 jaar geleden

Ik heb sowieso altijd een traag werkende schildklier. De waarde van 13 valt nog binnen de normen ( tussen 12 en 20) maar de meesten voelen zich beter bij een hogere waarde. Dus rond de 16/18 zeg maar. Geen enkel probleem overigens, je kan hier gewoon tabletjes voor krijgen. Ik heb het al vanaf mijn 16e, dus ben hier helaas al enige tijd bekend mee. Nu tijdens ze zwangerschap zijn de waarden weer enorm aan het schommelen. Dus een kwestie van regelmatig bloedprikken en dosering aanpassen.

4 jaar geleden

Hey ba mijn eerste zwangerschap is eruit gekomen dat mijn schildklier te snel werkt en nog steeds ben nu zwanger van de 2de en heb hierbij momenteel om de 2 weken bloedtesten ivm antistoffen die er te veel aangemaakt wordeb en schadelijk kunnen zijn voor ons kindje. Heb je zelf meer informatie gekregen over wat ze nu gaan doen

4 jaar geleden

Ja, ik heb het al jaren en kwam er destijds achter bij de 1e zwangerschap. Gebruik medicijnen en als ik zwanger ben wordt het verhoogd. De dokter vertelde me dat de 1e 10 weken ongeveer, de baby afhankelijk is van moeders schildklier.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Roza-24

Ik heb sowieso altijd een traag werkende schildklier. De waarde van 13 valt ...
Heb ik ook, heb waarde van 11 dus net onder de ondergrens. Het is nog te bekijken met mijn gyn of ik nu hormoon moet bijnemen. Voordien geen last van dus vermoedelijk wat uit evenwicht door de zwangerschap? Heb jij hier veel last van?

4 jaar geleden

Reactie op Veerzy

Heb ik ook, heb waarde van 11 dus net onder de ondergrens. Het is nog te be ...
Ja ik merk hier wel veel van ja. Ik ben verschrikkelijk moe, en niet zo van oh ik zou wel een dutje kunnen doen maar meer van ik hou het niet meer vol. Ook heb ik het meer koud met lagere waarden terwijl ik het normaal altijd snel te warm heb. Bij mijn eerste zwangerschap overigens geen extra last gehad. Deze zwangerschap juist wel. Ben nu inmiddels al twee keer opgehoogd. Op het moment gaat het beter maar over twee weken weer even bloedprikken.

4 jaar geleden

Idem hier. De gynaecoloog heeft me wel medicatie voorgeschreven met schildklierhormoon. Ik neem dit nu al 2 dagen, nog geen idee of ik hier verschil mee zal ondervinden.

4 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap bleek dat mn schildklier te traag werkt. Tijdens die zwangerschap 75 mcg levothyroxine. Nu is mn medicatie verhoogd naar 125, waarde is nog niet helemaal goed. Tsi moet ik opnieuw laten bepalen.

4 jaar geleden

Al jaren last van, vaak stabiel en eens per 3 maanden controle. Tijdens zwangerschappen een ander verhaal, iedere 2 weken controle en constant ophogen. Bij eerste zwangerschap begon ik met 225 mvg en eindigde ik met 550 mcg. Gelukkig na de zwangerschap snel week kunne afbouwen. Na veel gewichtsverlies nog eens kunne afbouwen naar 125 mcg, nu zit ik helaas alweer op 225 mcg dus ben benieuwd waar ik deze zwangerschap op einig.

4 jaar geleden

Bij mij was er al een vermoeden, en uit de bloedtest bleek dat mijn schildklier veel te traag werkt :( TSH van 79 en mijn T4 zat op 8, dus ik ben meteen aan de Thyrax gezet.. ik ben wel erg geschrokken, want je leest allerlei enge dingen over miskramen en vroeggeboortes bij schildklierproblemen op het internet. Maar mijn verloskundige en huisarts hebben me beiden echt benadrukt dat dit zelden voor komt en dat ik een prima zwangerschap kan hebben.. mits ze natuurlijk mijn waardes weer normaal krijgen. Gelukkig gaat alles goed tot dusver (bijna 16 weken alweer!)

4 jaar geleden

Reactie op Pipkin

Bij mij was er al een vermoeden, en uit de bloedtest bleek dat mijn schildk ...
Hier precies het zelfde. Werd ook bang van alle consequenties.

4 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap bleek dat mn schildklier te traag werkt. Tijd ...
Heeft je eerste kindje er niets van over gehouden?

4 jaar geleden

Het slikken van schildklier tabletten kan echt geen kwaad voor de baby en zwangerschap. Mijn dochter heeft er echt niks aan overgehouden. Die kansen zijn echt nihil. En echt niet veel meer omdat je schildklier tabletten moet slikken. Maar je knapt er zelf uiteindelijk wel van op. Echter wel opletten, er zijn 3 grotere merken, euthyrox, Thyrax en levotyroxinenatrium. Dat laatste neem ik nu al jaren na jaren de andere twee geslikt te hebben. Het laatste slaat bij mij veel beter aan. Dus dat is echt persoonlijk!

4 jaar geleden

Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat mijn schildklier te traag werkt (bijna 17 weken zwanger van mijn eerste kindje). Ik zit op een waarde van 10, veder geen idee wat dit inhoudt. Ik ben wel verschrikkelijk niet normaal moe, zit helemaal vast bij mijn nek en schouders en heb een abnormale, niet uit te houden hoofdpijn!! Geen idee of deze klachten voort komen uit die schildklier, wat ik wel hoop; want dit is niet vol te houden zo. Ik ben doorgestuurd naar een endocrinoloog...hopen dat ik er een beetje snel terecht kan!

4 jaar geleden

Reactie op Anela

Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat mijn schildklier te traag werkt (b ...
Wat vervelend dat je deze uitslag kreeg. Ik heb er helaas geen ervaring mee. Voor je nek, schouders en hoofdpijn kan ik je wel een chiropractor van harte aanraden. Dat zou verlichting kunnen geven aan je hoofdpijn!

4 jaar geleden

Reactie op LindaV

Wat vervelend dat je deze uitslag kreeg. Ik heb er helaas geen ervaring mee ...
Ik ben gelijk gaan googelen naar een chiropractor en ga zo bellen om een afspraak te maken! Hartelijk dank voor je tip! Ik loop nu bij de fysio en dat verlicht de pijn voor die dag, maar het komt gewoon keihard weer terug! Dankjewel!

4 jaar geleden

Reactie op Anela

Ik ben gelijk gaan googelen naar een chiropractor en ga zo bellen om een af ...
Je hoofdpijn, nekpijn e.d. en vermoeidheid kunnen er zeker mee te maken hebben. Meestal merk ikzelf aan deze klachten dat de medicatie aangepast moet worden. Hoop dat je klachten snel minder worden

4 jaar geleden

Reactie op Gabrielle08

Je hoofdpijn, nekpijn e.d. en vermoeidheid kunnen er zeker mee te maken heb ...
Dank voor je reactie, dat geeft me echt moed! Ik heb vrijdag al een afspraak in het ziekenhuis! Waarschijnlijk zal ik er ook medicatie voor krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op Anela

Ik ben gelijk gaan googelen naar een chiropractor en ga zo bellen om een af ...
Hopelijk werkt het bij jou net zo goed als bij mij!

4 jaar geleden

Reactie op Anela

Dank voor je reactie, dat geeft me echt moed! Ik heb vrijdag al een afspraa ...
Succes. Hopelijk merk je snel verschil