30 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Idos

Heeft je eerste kindje er niets van over gehouden?
Nee niet dat ik weet. Ik ben met 38 weken thuis bevallen, dat ging allemaal goed en mijn dochter is gezond :) Te lang een hypo of hyper kan wel gevolgen hebben voor de zwangerschap en groei van je kind.

4 jaar geleden

Ja, slikte al medicatie ervoor. Nu tijdens zwangerschap elke 4 weken prikken. 3x verhoogd maar nu stabiel. Waarde moet lager zijn dan wanneer je niet zwanger bent, check dat ff bij de huisarts.

4 jaar geleden

Reactie op Anela

Dank voor je reactie, dat geeft me echt moed! Ik heb vrijdag al een afspraa ...
Succes! Ik krijg nu ook een aantal weken medicijnen en voel me een stuk beter! Veel meer energie.

4 jaar geleden

Ik heb een auto immuunziekte die mijn schildklier afbreekt en waardoor ze dus niet werkt. Dit kan helemaal geen kwaad. Het belangrijkste is dat je getest bent en dat je dokters weten dat je het hebt. Met medicatie L thorixine hebben ze dit heel snel onder controle. Je zal gewoon wat meer je bloed moeten laten testen maar voor de rest is er niks ernstig aan de hand. Het is belangrijk voor de ontwikkeling van je baby dat men op de hoogte is maar een score van 17 is echt wel ok. Mijn tsh was op een bepaald moment 148 en dan is het wel even verschieten. Mogelijks gaat dit na je zwangerschap weer over. Veel succes en niet te veel zorgen over maken

4 jaar geleden

Reactie op Mom Of 2 Girls

Hey ba mijn eerste zwangerschap is eruit gekomen dat mijn schildklier te s ...
Hohoi, ik heb ook een traag werkende schildklier en positieve antistoffen. Doorverwezen naar internist hoe of wat, maar duurt nog een week. Kan jij iets meer info geven over of dat erg is? Wat er moet gebeuren etc? Dank je wel alvast

4 jaar geleden

Reactie op Dspaink

Hohoi, ik heb ook een traag werkende schildklier en positieve antistoffen. ...
Hey jah uhm de kans op een miskraam en een vroeggeboorte is hoger als normaal en de kleine heeft door de antistoffen in je lichaam ook kans op een schildklierafwijking. Ze hebben bij mij momenteel gelukkig alles onder controle maar moet wel voor de zekerheid elke maand bloedprikken en heb extra controles om de groei van de kleine in de gaten te houden. En naar haar schildklier te kijken.

4 jaar geleden

Reactie op Mom Of 2 Girls

Hey jah uhm de kans op een miskraam en een vroeggeboorte is hoger als norma ...
Dit is niet helemaal correct hoor. De baby heeft helemaal geen extra kans op een schildklier afwijking? De baby maakt vanaf een bepaald aantal weken zelf schildklierhormonen aan en neemt dat dan niet meer over van moeders lichaam. En ik er is een extra kans op vroeggeboorte inderdaad maar dat is echt minimaal hoor. Dan moet je wel een gigantische afwijking hebben. En dat heb je niet zomaar. Ik heb vanaf mijn 17e een trage schildklier en het is bij mij heel moeilijk onder controle te houden. Tijdens mijn eerste zwangerschap niets gemerkt, dochter moest gehaald worden bij 10 dagen over tijd. En nu weer in verwachting, gigantische verandering met mijn schildklier en flinke ophoging gehad van mijn normale dosis medicijnen, maar baby groeit goed. Ondanks dat ik inmiddels al 24 weken in verwachting ben en mijn schildklier medicijnen nog steeds niet op juiste dosis heb. Het is wel heel vervelend om deze aandoening te hebben maar de baby loopt hierdoor echt niet meer risico op het een of ander.

4 jaar geleden

Reactie op Roza-24

Dit is niet helemaal correct hoor. De baby heeft helemaal geen extra kans o ...
Helaas is het bij mij net wat anders gegaan 1ste zwangerschap een vroeggeboorte gehad waarbij me kleine meid ook nog eens te klein was door ook een vergrote schildklier. De schildklier van de kleine word idd vroeg im de zwangerschap maar antistoffen kunnen de baarmoeder doordringen en daardoor kan de kleine idd wel geboren worden met een vergroten schildklier etc. Mis hierdoor dat ik deze informatie heb gehad en bij mij het risico op herhaling groter is. Zo zie je maar ieder lichaam is anders.

4 jaar geleden

Reactie op Mom Of 2 Girls

Helaas is het bij mij net wat anders gegaan 1ste zwangerschap een vroeggebo ...
De afwijking in mijn schildklier is idd nu wel onder controle buiten de antistoffen om maar idd heb ik wel een wat grotere afwijking

4 jaar geleden

Reactie op Mom Of 2 Girls

De afwijking in mijn schildklier is idd nu wel onder controle buiten de ant ...
Oh dat is wel heftig inderdaad. Ik heb ook wel een grotere afwijking. Maar mijn waardes zijn nu niet heel erg afwijkend omdat ik al vanaf mijn 17e medicijnen slik. Dus het is iedere keer controleren en bijstellen. Helaas nog geen jaar hetzelfde gehad. Maar daardoor niet ineens meer heel erg afwijkend ofzo.