10 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Wauw! Wat goed! Knappe dame!
Wij zijn ook al bezig met trainen. Op vakantie beetje laten varen dus na de vakantie ging het wat minder maar nu we weer een week aan het investeren zijn gaat het super goed! Met dit warme weer loopt hij thuis lekker in z’n blote billen en geeft nu goed aan als hij moet plassen en poepen. En hij wil nu ook, op de grote wc. Heel soms nog een ongelukje als hij druk is. Zijn nu ook begonnen bij oma.
2 jaar geleden
Wat goed, zeker iets om heeeel trots op te zijn toch!! ☺️ Dat had je waarschijnlijk ook niet vantevoren gedacht dat je zo blij zou kunnen zijn over poep en plas in een potje haha.
Ons zoontje (twee weken geleden 2 geworden) plast en poept sinds een maand op het potje, is thuis zo goed als zindelijk en draagt hier dan ook geen luier meer.
Op de kinderopvang wil hij helaas niet op het potje. Ik heb het idee dat hij het daar nu ook op houdt omdat hij niet graag in z'n luier plast of poept. We weten nog even niet zo goed hoe we hem hierbij verder kunnen helpen. Het lijkt alsof hij het te spannend/druk vindt daar.
2 jaar geleden
Ahh wat knap!
Wij waren met 1,5 jaar al begonnen en ging super goed. Zelfs 3x per dag op potje of wc plassen en soms zelfs poepen. Maar van de een op de andere dag wilde hij niet meer en wilde hem niet pushen dus tijdje gestopt. Druk bezig met allerlei ontwikkelingen en geen tijd om te focussen op zindelijkheid denk ik. We waren laatst weer enthousiast begonnen en elke ochtend weer een plas en soms poep op het potje, maar weer ineens dat hij niet meer wil 😅 Heb geprobeerd het door te zetten, maar hij word echt verdrietig/boos dan als ik hem erop wil zetten en wil geen negatieve ervaring ervan maken. Dus we zijn maar weer gestopt. Ik benoem zelf als ik naar de wc ga en dan komt hij vaak wel even kijken en dan benoem ik wat ik aan het doen ben en ik hoop dat hij het dan vanzelf ook weer wil. Hij is ook ontzettend druk met nieuwe woordjes leren en kleuren, cijfers, letters benoemen. Dus hij heeft er gewoon geen tijd voor 😅🤭
Wel jammer, want ik denk als hij zichzelf de tijd ervoor gunt dat hij zo zindelijk is. Maar goed, hij is pas net 2 jaar! No pressure 😉
VRIEND
2 jaar geleden
Ik vind het trouwens wel spannend om straks die eerste stap te maken en de deur uit te gaan zonder luier aan en jullie?!
2 jaar geleden
Reactie op Mans
Wat goed, zeker iets om heeeel trots op te zijn toch!! ☺️ Dat had je waarsc ...
Nou zeg dat haha!
Wat super snel en stoer zeg!
Ja de opvang is altijd wel een dingetje. Vaak moeten alle kindjes dan ook tegelijk waardoor er een rijtje staat en ze meer druk kunnen voelen. Ook moeten de verschoon rondes vaak binnen zoveel minuten gedaan zijn voor een volgende activiteit.
Misschien een idee om het te bespreken met de opvang en vragen in hoeverre zij jullie ermee kunnen helpen?
Het is natuurlijk al super goed dat hij thuis wel al zindelijk is maar het zou fijn zijn als ze het dan ook door kunnen pakken bij de opvang
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Ahh wat knap!
Wij waren met 1,5 jaar al begonnen en ging super goed. Zelfs ...
Wat snel en knap zeg!, jammer dat er wat terugvalletjes zijn geweest qua zindelijkheid maar gelijk hebben jullie hoor. Dat wilde wij ook niet waardoor we ook even gestopt zijn.
Ieder kindje doet het toch wel op eigen tempo
2 jaar geleden
Reactie op Kellebell
Wat snel en knap zeg!, jammer dat er wat terugvalletjes zijn geweest qua zi ...
Ja alles op z'n tijd! Hij liep al met z'n eerste verjaardag en noemt nu al verschillende kleuren en letters op en zegt elke dag wel nieuwe woordjes. Dus ik snap wel dat hij geen tijd heeft om op het potje te gaan haha. Veel te veel te ontdekken.
Vanavond wilde hij ineens z'n luier uit en heeft een tijdje in z'n blote billen rond gelopen en dan plast hij dus ook niet.. Dus ik denk dat de controle er al wel is, maar het geduld niet haha