7 Reacties

2 jaar geleden

Tussendoortjes die we onze dochter weleens geven: Rozijntjes Knijpfruitje Dadel-noten reepje (kleine keuken) Rijstwafeltje Yoghurt Paprika gesneden Ben ook benieuwd wat andere verder geven dus ik volg hier ook even! 😊

2 jaar geleden

Wij bieden 3 maaltijden aan en tussen ontbijt en lunch en na het avondeten zetten we een schaal met fruit/rauwkost op tafel. Na lunch bieden we niks aan omdat hij daarna naar bed gaat en als hij wakker word is het bijna tijd voor avondeten en anders at hij dan niks. Als we weggaan neem ik bijna altijd een rijstwafel of gesneden appel, banaan of druiven mee, afhankelijk van de locatie waar we heen gaan. 's avonds krijgt hij bij het fruit/rauwkost bordje een zelfgebakken (dus zonder suiker o.i.d.) stukje cake/koekje of rijstwafel en soms een kant en klare eierkoek uit de winkel (dit doen we pas sinds hij 2 jaar is). Soms vinden mensen het wel eens zielig en willen hem wat (in hun ogen) lekkers geven en dan zegt m'n zoontje zelf nee 😜 Dus het is echt niet dat hij nooit iets "ongezonds" aangeboden krijgt, maar hij kiest er zelf voor om dan fruit te eten. Als je kindje toch lekker geniet van fruit, waarom dan iets "ongezonds" geven? 😉 Onze zoon kan ook echt smullen van een appel "appel!! Jamjamjam"

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Wij bieden 3 maaltijden aan en tussen ontbijt en lunch en na het avondeten ...
Wij bieden naast de tussendoortjes die ik genoemd had natuurlijk ook fruit aan, dat vind ze ook super lekker. En wat je zegt, voor die kleintjes is dat ook al een traktatie. Lekker smullen van aardbeien en frambozen. Een banaantje zelf schillen/pellen is ook interessant en lekker 😉. Wat ik nog niet zelf heb gedaan maar wel een leuk idee: Zelf fruitijsje maken. Fruit pureren en yoghurt erdoor en dat dan in de vriezer eventueel in een vormpje.

VRIEND

2 jaar geleden

Ze eet elke dag een koekje tussendoor en in het weekend ook chips erbij. Gewoon een paar op een schoteltje. Uiteraard geniet ze ook van banaan, peer en appel, maar ik merk dat wat ik eet ze ook wil eten. Dus als ik een koekje eet, dan krijgt zij er ook 1. Oh ja en waterijs vindt ze ook erg lekker. Een perenijsje of een raket.

2 jaar geleden

Reactie op Mamam2020

Wij bieden naast de tussendoortjes die ik genoemd had natuurlijk ook fruit ...
Ja dat staat ook nog steeds op m'n lijstje om een keer te maken, fruit ijsjes! Haha ja dat zelf pellen van een banaan hè, magisch ofzo. Wij hebben sinds een tijdje een moestuin, ook zo leuk! Net ook weer tomaten geplukt. En trots dat hij dan is! Ik geniet daar echt van 🥰 's avonds komt hij ook vaak "helpen" met koken. Geen groente liefhebber en hierdoor probeert hij toch wat dingen of snoept van de paprika/courgette/champignons/tomaat tijdens het snijden 🥰

2 jaar geleden

Als je dochter 3 goede gezonde maaltijden eet en tussendoor buiten fruit geen trek heeft, waarom zou je dan wat willen geven? Omdat een ander het doet? 🙃 Zou tevreden zijn en haar eetlust bewaren voor de maaltijden dan! Hier ook vrijwel nooit tussendoortjes buiten groente of fruit stukjes en een tevreden meneertje 👶🏻

2 jaar geleden

Olijven, feta, kipworstjes, tomaatjes komkommertjes, rijstwafels, mueslireepjes etc. Ligt ook een beetje aan de dag en wat ik in huis heb. Onze man eet eigenlijk heel de dag wel van alles 🙈. Zeker nu met het mooie weer zwemmen en buiten zijn inclusief picknickje, dus dan hebben we van alles lekkers.