4 Reacties
vorig jaar
Hoi! Hier hetzelfde meegemaakt. Al was onze oudste pas 20 maanden toen de tweede kwam. Ik ervaarde het ook echt als overleven de eerste tijd.
Maar...het gaat echt goed komen. Iedereen moet even wennen aan de nieuwe situatie. En jijzelf natuurlijk ook. 2 kinderen is een stuk drukker, maar ook leuker uiteindelijk. Nu zijn ze bij ins 2,5 jaar en ook 4 jaar en 3 maanden. En we hebben ons ritme echt al wel heel lang weer goed.
Het is traks wel fijn om te werken, dan ben je even weg van alles thuis. Het beviel me wel goed, ookal was ik enorm moe sommige dagen. Het was heerlijk om even met volwassenen te kletsen.
vorig jaar
Hee, je kunt echt hulp vragen voor je postnatale depressie. Dit is een gevolg van je zwangerschap en daar is een heel goed vangnet voor vanuit het UWV. Zo kun je het werken misschien wat rustiger opbouwen, of wat vrijblijvender. Belangrijk is wel geloof ik dat je dit tijdens je verlof aangeeft, dan kom je nog in dat vangnet terecht. Veel succes met alles. Wat moet jij het zwaar hebben. En dat je zielsveel van je kinderen houdt, dat staat er gewoon naast. Dat bestaat naast elkaar. De nare omstandigheden eromheen veranderen dat echt niet.
Ik kreeg mijn tweede toen mijn oudste 2 was. Het eerste jaar, anderhalf jaar vond ik echt overleven. Heel heftig. Wat wordt er veel van je gevraagd he?
VRIEND
vorig jaar
Mijn oudste zoon was drie toen ik van m’n jongste beviel en zou ik ook omschrijven hoe jij de jouwe omschrijft. De komst van zn broertje heeft hem ook zeker 3/4 jaar heel erg vaak lastig gemaakt, hij kreeg woedeaanvallen, luisterde niet, hard gillen.. mega zwaar in combinatie met slaaptekort en de zorg voor een baby. Zelf vond ik de werkdagen juist een verademing, maar ik vind mijn werk ook erg leuk. Mijn jongste is nu 1,5 en moet zeggen dat het echt een stuk beter is. Ik vond het best wel een shock om van het ritme dat we met z’n drieën hadden naar een chaos met vier te gaan en eerste jaar erg pittig. Nu zijn allebei m’n zoons weer wat ouder en spelen ze lief samen, ik vind ook meer ritme en vind het erg gezellig. Hou vol het komt goed maar het heeft tijd nodig! En als je depressief bent, dan daar inderdaad hulp voor zoeken zoals hierboven werd genoemd
VRIEND
vorig jaar
Tips die ik heb: samen spelletjes spelen. Bij ons is bunnyhop erg populair en bijv boomgaard. Dit helpt ook met reguleren van de emoties en is iets wat je partner hopelijk ook kan doen. Net als naar buiten met de step of fiets, of het geven van kleine verantwoordelijkheden in het huishouden. Zo helpt mijn oudste mij met belangrijke dingen als het bestek uit de vaatwasser opruimen en dingen vouwen. En misschien af en toe bij een vriendje spelen?