Mijn tweeling van 2,5jaar oud speelt niet samen. Mijn zoontje is erg dominant en pakt alles af van mijn dochter. Mijn dochter heeft een achterstand met praten en contact maken, ze gaat nu sinds kort naar een logopedist.
De logopedist geeft als advies om zo veel mogelijk 1 op 1 te oefenen en veel op ooghoogte te doen, maar dit is echt heel lastig met mijn zoontje in de buurt. Ik ben een alleenstaande moeder en hij wilt altijd alle aandacht en altijd alles wat zij ook heeft/doet.
Wanneer ik hem aanspreek en zeg dat hij het speelgoed niet af mag pakken en ik het terug geef aan mijn dochter is hij helemaal overstuur en ben ik weer meer met hem bezig dan met haar.
Het is erg frustrerend, want hij kan wel een hele lieve broer zijn als het gaat om een kusje geven of samen knuffelen, ook op de kamer hebben ze de grootste lol als ze gaan slapen, dus ik snap het gewoon niet.
Iemand herkenning of tips? Ik wil hem namelijk ook niet straffen door in zijn stoel te zetten, want daar vind ik hem nog te jong voor. Ik probeer rustig te blijven en het uit te leggen, maar dat lijkt niet te werken. :(