8 Reacties
één jaar geleden
Niet over een 3e wel over een 4e getwijfeld en toch gedaan.. gaat andere mensen niks aan wat wij doen.. wij hebben voor elk kind een eigen slaapkamer en voldoende financiële middelen,dat is wat wij belangrijk vonden naast onze wens voor nog een kindje.. ik vond van 2 naar 3 weinig verschil in zitten.
één jaar geleden
De buitenwereld lekker negeren hoor.
M’n man wilde graag 3e en ik vond ook oneven aantal juist wel mooi, niet dat standaard 2 kids…ook nog eens een jongen en meisje. Was niet zo’n fan van opnieuw zwangerschap en bevalling, maarja…het is het wel waard geweest want we hebben zo’n lief klein mannetje van 2,5 jaar hier nu rond lopen. Hij maakte ons gezin echt compleet.
Qua wegbrengen maakt het geen verschil denk ik. Bij 2 kinderen namen wij ze ook al niet meer mee om ergens te gaan slapen.
Vakantie: er passen er 3 op de achterbank. Vliegen is wel (te) duur maar dat is met 2 ook en zulke dingen zou ik niet laten meewegen bij zulke belangrijke beslissingen.
Met 3 kinderen ben je wel vaak drukker. Leuker kan ik het niet maken :-)
Met 2 ben je drukker dan 1 en met 3 drukker dan 2. Maar bij ons zijn ze bijna 7, 5 en 2,5 dus met 2 op school en de oudste 2 die al wat meer zelf kunnen zoals wassen en aankleden, wordt het langzaamaan steeds makkelijker.
Ik zou je adviseren: Volg je gevoel…en overleg samen wanneer jullie gezin compleet is.
Succes!
één jaar geleden
Luister naar je hart... zelf zou ik het niet meer willen ik vind 2 gezellig zo
één jaar geleden
Ik twijfel ook :) en mijn man is zeker nog niet overtuigd haha.
Alles in mij zegt dat nummer 2 nog niet het laatste kan en mag zijn. Maar zoals je zegt, het oneven aantal, 2 breng je makkelijk eventjes weg.. bang dat het in de praktijk toch niet zo praktische is.
Langs de andere kant.. ik had deze gedachten ook allemaal toen ik aan een 2de dacht en eigenlijk loopt alles gewoon, het op je af laten komen en alles verloopt meestal vlot. Ja het kan pittig zijn en soms ben ik blij dat ze ‘s avonds in hun bed liggen , maar denk dat mama’s met 1 kindje dit ook wel eens ervaren. 🙃
één jaar geleden
Het allerbelangrijkste is je eigen gevoel! En hoe ik het lees, zijn het vooral praktische punten die je tegenhouden. Ik denk dat jullie daar echt wel uitkomen!
Ik kom zelf uit een gezin van drie. En ik kijk daar niet echt positief op terug. Vanwege het oneven aantal was er weinig een-op-een aandacht van mijn ouders (ook als mijn ouders ons verdeelden, zat ik vaak bij het groepje van drie). Dat is natuurlijk wel iets waar je wel goed op kunt letten.
Verder hoor ik eerlijk gezegd vaak van vrienden dat ze drie achteraf wel heel pittig vinden.
Voor mij redenen om het bij twee te houden.
De buitenwereld zou ik echt van je af zetten, hoe lastig dat misschien ook is. Daarbij is overigens wel mijn ervaring dat niemand drie kinderen gek vindt. Maar mensen die daar iets van vinden gewoon laten gaan.
één jaar geleden
Om een of andere reden is mijn reactie verwijderd… ik gaf mijn advies en mijn goede ervaring als 4e kind.. maar ok.
Volg je gevoel, laat je niet beinvloeden door de buitenwereld.
één jaar geleden
Reactie op Baby072020
Om een of andere reden is mijn reactie verwijderd… ik gaf mijn advies en mi ...
Oh!! wat raar? Ik kan daar niets aan verwijderen. sorry dat de beheerders dit gedaan hebben.
Bedankt voor je ervaring te delen in ieder geval😘