4 Reacties
één jaar geleden
Hallo Naomii,
Wat vervelend dat jullie zoon niet meer kan slapen en jullie zo vermoeid zijn.
Onze zoon begon het ook te krijgen. Hij zei dingen als: Ik ben nog niet moe, het is eng in mijn kamer, er zit een monster in het gordijn. Wat wij doen is het standaard bed ritueel iedere dag doorlopen en afmaken. Als hij de kamer eng vindt, mag hij twee nachtlampjes aandoen ipv één. We verjagen samen het monster, ook weer door dat tweede nachtlampje. Monsters houden niet zo van licht. We doen niet zoveel met de "ik ben nog niet moe". Nadat het hele bed ritueel is doorlopen, gaan wij uit zijn kamer. Soms hoor ik hem naderhand nog, dan wil hij plassen of wat drinken. Ik probeer dan kort en duidelijk te zijn. Even plassen of drinken en hup naar bed. In het begin liet ik hem weleens bij ons slapen, maar ik merkte dat hij de "niet-slapen-smoesjes" ging gebruiken om aandacht van ons te krijgen en standaard bij ons te slapen. Wij hebben ook een slaaptrainer op zijn kamer. We verwijzen daar ook vaak naar "Schaapje slaapt nu ook" ook als onze zoon snachts wakker wordt, verwijzen we naar het schaap, maar helpen we hem natuurlijk wel even. Vaak wordt hij snachts wakker door een nachtmerrie of hij moet plassen.
Ik hoop dat dit verhaal enig nut voor jullie heeft. Succes!
één jaar geleden
Reactie op Aislynn
Hallo Naomii,
Wat vervelend dat jullie zoon niet meer kan slapen en jullie ...
Hij wil hier gewoon echt niet slapen.. We lezen altijd een verhaaltje voor, dan valt die meestal in slaap. Soms duurt het dan een uur, gister al na een kwartier wakker.. Daarna wil die gewoon echt niet meer slapen! Bij ons leggen we hem niet, omdat we bang zijn dat dan helemaal het hek van de dam is! De slaaptrainer ga ik eens naar kijken, dank je wel!