18 Reacties

3 jaar geleden
Ik had zelf die probleem paar jaar geleden… elke winter oorontsteking en keelontsteking… mijn dochters ook…
Volgens KNO arts bij Erasmus ziekenhuis (na 3 maanden achter elkaar antibiotica ) hebben ze tegen mij gezegd dat ik een neus douche moet gebruiken…
Ik gebruik het nu voor mezelf en ook voor mijn dochters en alle ontstekingen gaat weg zonder medicijn alleen met zout en water! Ideal!!

3 jaar geleden
Reactie op saharnaz
Ik had zelf die probleem paar jaar geleden… elke winter oorontsteking en ke ...
Bedankt voor je reactie! Hoe oud zijn jouw dochters? Had laatst inderdaad al aan de KNO arts gevraagd of ik iets extra’s kon doen maar zij gaf aan van niet. Dacht zelf ook al aan neus spoelen. Ik ga er even naar kijken, dank je wel!

3 jaar geleden
Ik moet ok met m'n zoontje naar kno arts toe. Omdat het veel vocht achter de oren heeft. Waarom is er gekozen voor neus amandelen knippen dan?

3 jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Bedankt voor je reactie! Hoe oud zijn jouw dochters? Had laatst inderdaad a ...
Mijn oudste is 8 jaar en jongste 16 maanden. Ze hebben voor mezelf geadviseerd en ik heb van de huisarts gevraagd omdat het zout met water is mag dat elke dag gebruiken. Net zoals een zout oplossing neusspray! Alleen met neusspray gaat alle ontsteking achter zitten en komen niet eruit maar met neus douche wordt alle neusholtes gedoucht met zoutwater en ontsteking gaat ook weg😊

3 jaar geleden
Reactie op Anonieme Mama
Ik moet ok met m'n zoontje naar kno arts toe. Omdat het veel vocht achter d ...
Omdat ze ook altijd verkouden was( nog steeds vaak) en ze knorde met ademhalen. Grote neusamandel kan ook voor oorontsteking zorgen omdat hij dan makkelijk de buis van Eustachius blokkeert

3 jaar geleden
Reactie op saharnaz
Mijn oudste is 8 jaar en jongste 16 maanden. Ze hebben voor mezelf geadvise ...
Ja hier geven ze alleen neusspray steeds als advies en dat doet dus helemaal niks. Ik ga het eens met een neus douche proberen!

3 jaar geleden
Oh en nog een andere ding! Qua voeding enzo… minder zuivel gebruiken… vooral in de winter! Zuivel maakt zuur in je lichaam en dan wordt sneller ontsteking gemaakt… ik zou je adviseerden om zelf te googelen over zurend en ontzurend lichaam en voeding…
Dat is de reden dat in Nederland alle kinderen een gele snotneus hebben speciaal in het winter!

3 jaar geleden
Reactie op saharnaz
Oh en nog een andere ding! Qua voeding enzo… minder zuivel gebruiken… voora ...
Ah dat is ook een goeie ja. Moet daar sowieso eens naar gaan kijken want ze heeft inmiddels ook eczeem 🥴

3 jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ah dat is ook een goeie ja. Moet daar sowieso eens naar gaan kijken want ze ...
Ja de mijne heeft ok eczeem... 😔

3 jaar geleden
Heel herkenbaar, bij mijn zoontje zijn in november buisjes geplaatst en neusamandelen geknipt. Hij zit nu ook met twee looporen en oordruppels. Het loopt alleen zo hard dat ik me afvraag of die druppels wel hun werk kunnen doen... Heeft jouw dochtertje er ook pijn bij? Ik denk mijn zoontje wel, hij zit steeds aan z'n oortjes en valt overdag lastiger in slaap. Sorry heb dus geen tips, alleen herkenning ☹️

3 jaar geleden
Reactie op FiLo
Heel herkenbaar, bij mijn zoontje zijn in november buisjes geplaatst en neu ...
Ah waardeloos hè🥲 Ja dat druppelen is ook zo lastig, blijven nooit liggen… Ja hier zit ze dan ook vaak aan dr oortjes en huilt met name op de opvang een stuk meer. En inderdaad slapen overdags lastig (gek genoeg snachts dan niet)

3 jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ah waardeloos hè🥲 Ja dat druppelen is ook zo lastig, blijven nooit liggen… ...
Hier zitten we op dag 5 van de oordruppels en hij huilt echt ontroostbaar van de pijn.. 39 graden koorts ook weer sinds twee dagen, ik ga morgen de kno arts maar bellen. Super sneu, word er zelf een beetje wanhopig van

3 jaar geleden
Reactie op FiLo
Hier zitten we op dag 5 van de oordruppels en hij huilt echt ontroostbaar v ...
Ja he... Ik moet ik januari naar de kno arts. Het is nu wat rustiger..

3 jaar geleden
Reactie op FiLo
Hier zitten we op dag 5 van de oordruppels en hij huilt echt ontroostbaar v ...
Ah wat vervelend! Hier tijdje terug ook echt weer hoge koorts dus toen weer aan een antibiotica kuur…..