14 Reacties
5 jaar geleden
Goed masseren tijdens voeden hielp bij mij enorm. Geen knellende bh/topjes dragen en goed aan laten happen. Sterkte!
5 jaar geleden
Misschien contact opnemen met een lactatiekundige. Het kan aan de drinktechniek van je kindje liggen waardoor je borst niet goed (genoeg) word geleegd.
En als je een verstopping voelt even kijken of je geen melk blaar op de tepel hebt.
Wat ik ook vaak heb gelezen is als het elke keer terug komt op dezelfde plek dan kan de fysio het behandelen met ultrasound.
5 jaar geleden
Reactie op MiepR
Misschien contact opnemen met een lactatiekundige. Het kan aan de drinktech ...
Lactatiekundige heb ik al een keer gezien. Had/heb best wel over productie waardoor mijn zoontje soms een beetje lui is met aangapen omdat die melk toch wel komt. Het is al vele malen minder dan in het begin maar alsnog is er genoeg melk haha.
Die tip van de fysio heb ik nog niet eerder gehoord. Die ga ik onthouden
5 jaar geleden
Vsm vallen en stoten gel op de borst smeren kan ook helpen. Niet op je tepel en ook het beste om de gel te pakken en niet de zalf
5 jaar geleden
Op de plek waar je klier telkens verstopt (als het dezelfde plek is) de elektrische tandenborstel erop zetten. (Onder de douche bijv) De trilling maakt de opstopping in de melkklieren los en voorkomt dat het opnieuw vast blijft zitten. Als je voelt dat dezelfde plek weer hard wordt eventjes proberen. Scheelt wellicht een bezoek aan de fysio.
5 jaar geleden
Mijn kraamverzorgster zei me ervoor te zorgen dat mijn borsten 1x per dag helemaal leeg zijn, dus als je kindje dat niet voor elkaar krijgt zelf kolven of leeg 'knijpen' onder de douche
5 jaar geleden
Reactie op SuzyBee
Op de plek waar je klier telkens verstopt (als het dezelfde plek is) de ele ...
Ja doe ik inderdaad als het zover is dat helpt wel. Het is meestal ook binnen 24 uur wel weer weg. Maar dat het telkens terug komt is vervelend natuurlijk
5 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde gehad wat jij zegt. Alles blijven proberen en volhouden!
Warmte toepassen, tandenborstel erop. Zwaartekracht z'n werk laten doen, mee masseren, vaker aanleggen.
Eventueel kan je nog houdingen afwisselen. Zorg dat de neus van de baby richting de harde plek wijst.
Ik ben op gegeven moment ook lecithine gaan slikken. Stond op de lalecheleague.nl site. Het zou helpen de melk beter te laten stromen...geen idee of het helpt.. Maar ik heb geen last meer gehad😊
5 jaar geleden
Warmte tijdens/voor het voeden. Bv door een kersenpitkussentje, een speciaal thermo kompres, een warme douche of een pampertje in de microgolf doen
Een vroedvrouw zei me eens om chinese koolbladen te pletten en rond de borsten te leggen. Nooit gedaan maar het is de overweging waard!
En na het voeden koude aanbrengen.
Persoonlijk hielp bij mij warmte en evt de borst leegkolven.