19 Reacties

5 jaar geleden

Onze dochter had dat ook met de nutrilon standaard we zittwn nu volledig op nutrilon forte, hier werkt het goed ze kan nu vaak 4 uur tussen de voedingen hebben en in de nacht komt ze 1x. Ze krijgt rond 22.30 de laatste fles en dan komt ze tussen 3 en 4 in de nacht

5 jaar geleden

Hier hadden we dit al van bij de geboorte. Onze dochter was 53,3cm en woog 4150gram. Na enkele dagen overgestapt op Nutrilon Omneo. Zijn ze meer van verzadigt en helpt ook tegen krampjes. Ze liet onmiddellijk 3uur tussen na de eerste fles. Nu 4 en ´s nachts 5-6uur.

5 jaar geleden

Mijn dochter heeft altijd andere momenten regeldagen. Misschien jouw dochter ook?

5 jaar geleden

Dat dachten wij ook! Toen de voeding iets opgehoogd maar hielp niet. Volgens het consultatiebureau kunnen baby's als ze krampjes hebben ook tekenen van honger vertonen, en dan toch kort erna weer gaan drinken waardoor je in een soort cirkel terechtkomt. Ondanks dat ze veel dronk zijn wij de oude hoeveelheid gaan geven en daarbij overgestapt op Nutrilon Omneo tegen krampjes en dit helpt in ons geval als een wonder! Ze huilt bijna niet meer tussen de voedingen door, en oogt heel tevreden in vergelijking met voor en tijdens het ophogen van de voeding. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jullie kleintje ook het geval is, maar wou het toch kwijt omdat je er niet snel opkomt en ik iedereen een blije baby gun hihi.

5 jaar geleden

Onze zoon was ook een hongerige baby, wij hebben daarvoor nutrilon forte gebruikt, dat werkte erg goed! Maar zoals hierboven moet je idd krampjes uitsluiten, omdat ze hier ook zuig/ drink behoefte van krijgen. Ik weet niet of je bekend bent met de baby taal, je kunt dit opzoeken op internet. De klanken zijn verschillend na wat ze willen.. zo is de klank neh of nah in hun huil, teken van honger. Neh – baby heeft honger en wil gevoed worden Auw – baby is moe en wil slapen Eh – baby heeft last van een dwarszittend boertje Eairh – baby heeft last van darmkrampjes Heh – baby ervaart ongemak (vieze luier, te warm of koud, ongemakkelijke houding)

5 jaar geleden

Mijn dochter is nu 10 weken. Ik merkte 2 weken terug dat ze te kort kwam aan de standaard vooral overdag. Ik merkte dat ook aan om de 2 uur al komen ( krijsend/overstrekken). De nachten sliep ze wel gewoon door. ( heb het daar erg goed mee getroffen van 22.00 tot 6.00) Waardoor ze dan te vroeg kwam voor de laatste fles. Ik combineer nu een flesje net fote. Bijv. 120ml water met 3 scheppen normaal en 2 scheppen forte. Dat doe ik om de fles. Was even zoeken wat goed voor haar was. Nu gaat her weer super

5 jaar geleden

Reactie op RomyJM

Dat dachten wij ook! Toen de voeding iets opgehoogd maar hielp niet. Volgen ...
Bedankt voor je reactie! Wij hebben ook geprobeerd de voeding te verhogen, maar dan spuugt ze het uit omdat ze vol zit. Krampjes heeft ze niet meer, we gebruiken probiotica en dat werkt super goed!

5 jaar geleden

Reactie op CharlotteTuil

Onze zoon was ook een hongerige baby, wij hebben daarvoor nutrilon forte ge ...
Ik ken de babytaal indd, maar kan bij onze dochter niet echt achterhalen wat ze precies aangeeft. Krampjes heeft ze in ieder geval niet meer sinds we probiotica gebruiken.

5 jaar geleden

Ik ken de babytaal indd, maar kan bij onze dochter niet echt achterhalen wa ...
Oké in ieder geval fijn dat ze geen krampjes heeft. Misschien kun je dan een fles half gewoon en half forte proberen om te kijken wat het doet. Dan krijgt ze in ieder geval wel het aantal cc wat ze mag hebben.

5 jaar geleden

Wij hebben eigenlijk hetzelfde. Onze kleine man is 9 weken, en komt overdag laatste dagen ook om de 2/2,5 uur voor de fles. Het aantal cc verhoogd maar dat drinkt die niet op.. 's nachts red die het meestal wel op die voeding. Ik lees dus even mee met de tips! 😄

5 jaar geleden

Wij moesten over gaan naar nutrilon forte speciaal voor meer verzadiging van onze boy... sindsdien gaat het super goed !

5 jaar geleden

Hier een baby van 9 weken die hetzelfde probleem had. Op aanraden van de kinderarts gestart met nutrilon verzadiging 1. Onmiddelijk zagen we hier resultaat van. Hij was veel rustiger na zijn voedingen omdat hij verzadigd was en vraagt nu maar om de 4u een voeding en de nachten 5-6u zelfs.

5 jaar geleden

Reactie op Sarah Gilissen

Hier een baby van 9 weken die hetzelfde probleem had. Op aanraden van de ki ...
Is dat hetzelfde als nutrilon forte?

5 jaar geleden

Is dat hetzelfde als nutrilon forte?
Volgensmij wel

5 jaar geleden

Reactie op Anne evers

Volgensmij wel
Wij zien hier net mee begonnen, ik ben benieuwd!

5 jaar geleden

Ik geef nan verzadiging ben hier heel tevreden van

5 jaar geleden

Reactie op Anne evers

Volgensmij wel
Nan is de concurrent van nutrilon

5 jaar geleden

Mijn zoontje s ook acht weken en heeft hetzelfde. Ik moest van het consultatiebureau nutrilon forte gebruiken. Het hielp in het begin, maar nu komt ie weer om de 2 a 3 uur.

5 jaar geleden

Reactie op VanessaB

Mijn zoontje s ook acht weken en heeft hetzelfde. Ik moest van het consulta ...
Wij gebruiken nu ook forte, wel in combinatie met gewone nutrilon, maar ze spuugt ervan. Nu maar 1 schepje forte in haar flesje dat gaat goed, maar overdag komt ze alsnog om de 2 a 3 uur. Snachts slaapt ze nu wel langer, maar dat komt denk ik meer doordat we haar nu inbakeren