49 Reacties
5 jaar geleden
Ik maak mijn baby niet wakker. Ik laat hem zelf komen. Alleen de laatste fles voor de nacht (22.00), als hij slaapt. Want hij kan anders niet de hele nacht door slapen.
En verder komthij tussen de 3 a 4 uur.
Ik heb dagen met 6 flessen en dagen met 5 flessen.
5 jaar geleden
Hetzelfde!!
Onze dag begint rond 08 flesje en dan slaapt ze meestal tot 11/half 12.
12 uur flesje, spelen en naar bed.
Meestal komt ze dan om 15 en 18 nog een keer.
Avond fles doen we dan wel weer 4uur later om 22. Dan slaapt ze de afgelopen tijd weer tot 08
5 jaar geleden
Ik vervroeg de volgende fles dan als ik zie dat ik niet uitkom qua wakkertijd. Dus als ze om 10.30 uit een slaapje komt en de volgende fles zou om 12 uur zijn haal ik die een half uur naar voren zodat ze na de fles dan naar bed kan. Dus ik denk dat ik om de 3,5 uur zit. Denk dat het makkelijker wordt als ze langer wakker kunnen zijn. S middags gaat ze hier al richting de 2 uur soms(wakkertijd 12-16 weken is 1,5 á 2 uur)
5 jaar geleden
Reactie op Chrisjanssen
Ik maak mijn baby niet wakker. Ik laat hem zelf komen. Alleen de laatste fl ...
Dit doen wij ook! Wij kregen het advies om onze kleine niet wakker te maken maar naar haar te luisteren ,wanneer ze wilt eten en slapen.dit gaat erg goed.
VRIEND
5 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 13 weken. Ik heb niet echt een ritme ik kijk wat hij nodig heeft op een dag, werkt goed voor hem. Hij is geen hele goede slaper overdag (soms dutjes van 30min soms meer soms niks), maar geeft wel duidelijk aan wanneer hij moe is dus dan leg ik hem in bed (ben ook veel de deur uit dus dan valt hij vanzelf in slaap in de cosi). Flesjes ongeveer tussen 4,5-5u soms iets eerder soms wat langer ik maak hem namelijk ook niet wakker op de laatste voeding na soms.
5 jaar geleden
Wij zitten nog op 6 flesjes van 100ml op 1 dag. Dat moet ook wel anders komt ze niet aan de juiste hoeveelheid melk (ze wilt nog niet meer drinken dan die 100 per keer en laat vaak ook nog een beetje staan). Dit moet dan ook om de 3 uur anders kom ik ook niet uit. Wij voeden over het algemeen om 9,12,15,18, 21 en 00uur. Als ze nou precies slaapt op een tijd van de voeding wacht ik tot ze wakker wordt en voed haar dan. De volgende voedingen worden dan ook iets naar voren geschoven.
5 jaar geleden
Reactie op 23-7
Dit schema heb je nu een beetje als ik je verhaal lees. 12 weken is echt we ...

Tja die schema’s... wat als je een baby hebt die steeds maar hazenslaapjes doet? Vind 20.30 ook best een late bedtijd, zeker met van die korte slaapjes trekken ze dat echt niet. Maar voor sommige misschien idd een fijne houvast😊
5 jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Tja die schema’s... wat als je een baby hebt die steeds maar hazenslaapjes ...
Mijn kindje slaapt maar 30-45 min per keer. Maar dan vervroeg ik de volgende voeding gewoon. Dan heb ik toch weer de volgorde van wakker-slapen-drinken. En of dat 9 keer of 5 keer per dag is. Dat hangt dus af van je kindje. Hier een dochter van 11,5 week. Drinkt overdag om de 2 a 2,5 uur. Slaapt 30 min per slaapje. Snachts wel 7 uur tussen de voedingen. Krijgt ongeveer 21.30 uur laatste voeding(beetje hoe ik uit kom) en slaapt dan tot uur of 5. En daarna nog tot 08.00 en dan begint de dag met het ritme wakker-slapen-drinken.
5 jaar geleden
Reactie op Nvo
Gaat dit boek uit van bv of kv?
Kan beide. Ik geef borstvoeding en gebruik de schema’s vooral als lijn voor de wakker tijd etc. Ik heb veel meer voedingen. Maar na 6 maanden kloppen de schema’s veel beter. Het is maar een steun om wat structuur in de dag te krijgen. Vond ik wel fijn.
5 jaar geleden
Hier zijn mijn meisjes ook 12 weken ongecorrigeerd. Ik start rond 06:30-07:00 en dan om de vier uur. Verschonen, voeden, spelen (1 uur wakkertijd ongeveer), overdag ongeveer 2,5 uur slapen per ronde, dan half uurtje rekken bv met speentje of alvast uit bed halen, maar nog niet voeden. Na de fles van 18:30 geef ik ze rond 23:30 nog de fles. Hier slapen ze (helaas) nog niet door, en krijgen ze rond 05:00 nog een heel klein flesje van 60ml die ze liggend in hun bedje drinken. Deze zal er hopelijk snel afvallen 😅 Maar ik blijf het een puzzel vinden vanaf het begin. Wij kiezen wel voor een schema, want met een tweeling blijf je anders de hele dag voeden als ze beide een ander ritme hebben 😊
5 jaar geleden
Reactie op 23-7
Mijn kindje slaapt maar 30-45 min per keer. Maar dan vervroeg ik de volgend ...
Vervroegen heb ik ook geprobeerd omdat ze korte slaapjes doet zodat het slapen eten spelen slapen word. Maar na 2 of 2,5 uur heeft ze gewoon nog geen honger. Sommige momenten slaapt ze half uur en 1u30 later doet ze dan weer een dutje. En dan erna pas voeding. Soms is het dus slapen voeding spelen slapen spelen slapen voeding etc...
5 jaar geleden
Pfoe.. ik wordt wel beetje onzeker nu ik dit allemaal lees.
Mijn dochtertje is vandaag 12 weken (10 met correctie) en sliep tot vorige week de nachten aardig lang (5 - 6 uurtjes) ik volg dan geen schema en kijk naar mn kleine wat ze vraagt.
Maar sinds n week lijkt haar ritme soort van omgedraait en meld zich nu ipv 1x in de nacht weer 2 a 3x :(.
En overdag is ze dan ook veel wakker.
Is dit dan een sprongetje? Of doe ik iets verkeerd? 🤔
5 jaar geleden
Ik doe hem (12 weken) dan vaak nog in de draagzak, wil hij slapen dan kan dat en als hij liever rond wil kijken dan is dat ook prima. Ik tel de wakkertijd dan pas opnieuw vanaf het verschonen en voeden. Overigens lukt hem het middagslaapje nog niet (na 45 min. wakker), waardoor hij dan altijd nog wat slaapt in de draagzak. Hij slaapt de nachten door na de voeding van 18:00 uur (tot 06 a 07 uur), dus het lijkt hem wel te bevallen zo (totaal 4 voedingen per dag). Uiteraard is ieder kind anders, ik zou kijken wat jullie het beste past.
5 jaar geleden
Pfoe.. ik wordt wel beetje onzeker nu ik dit allemaal lees.
Mijn dochtertj ...
Nee hoor je doet niks verkeerd gewoon geven wat je kleine nodig heeft. Die van mij veranderd ook van ritme ineens maar lijkt nog wel tevreden. En het kan ook rond de twaalf weken een sprong zijn idd.