Hiii,
Ik wil even iets van me af schrijven en ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen..
Mijn dochtertje is ongeveer dik een maand geleden in het zwembad gevallen op haar mondje. Een hoop bloed en het leek alsof 1 tandje wat naar binnen was geschoten.
Dezelfde dag nog bij de tandarts geweest, leek allemaal wel mee te vallen. Tand(en) konden evt gaan verkleuren en moesten alert zijn op een wit bultje wat zou kunnen duiden op een ontsteking. Dan zou de tand er mogelijk uitmoeten.
Sinds een week of 3 kleuren beide voortandjes wat lichtgrijs. Las toch ook veel verhalen dat deze vaak blijven zitten totdat ze gaan wisselen.
Tanden poetsen heeft mijn dochter nooit leuk gevonden, dus dat gebeurt altijd in de houdgreep. Poetsen wel 2x daags en 2 minuten en sinds kort ook elektrisch.
Sinds een week heeft ze aan de bovenkant van haar gebit ontzettend veel pijn met poetsen en bloed het ook heel snel. Vanochtend zag ik ook iets zitten wat leek op een aft.
Tandarts weer gebeld en mochten meteen even langskomen, aangezien we zondag op vakantie gaan en ik me echt zorgen maak.
Het tandvlees is enorm ontstoken, alsof er weken niet gepoetst is. De aft kan in verband staan met de grijze voortand, maar dat wist ze niet zeker.
Ook is haar lipband erg strak, waardoor je er moeilijk bij komt met poetsen.
Ze mocht er niet aankomen, zoveel pijn deed het en dus heeft ze het ook niet goed kunnen beoordelen.
Donderdag moet mijn lieve meisje nu onder narcose om het goed te kunnen bekijken, alsnog de lipband te knippen en evt beide voortanden eruit te trekken!
Ik kan alleen maar huilen op dit moment. We doen zó ons best haar tandjes schoon en wit te houden en het idee dat ze met nog geen 2 jaar al met een fietsenrek moet lopen maakt me ontzettend verdrietig. Ik weet dat het niet het einde van de wereld is, maar toch.. haar mooie snoetje zal er zo anders uit zien dan.
Tandarts deed er zelf een beetje lacherig over; "de schoolfotos zullen niet heel mooi meer zijn, maar dan zul je hier iig geen last meer van hebben".
Morgen moet ik op intake en wil wel even duidelijk maken dat ze die tanden er evt pas uit trekken wanneer ze zeker weten dat dat de oorzaak is en niet 'voor de zekerheid' (zo kwam het vanuit de tandarts wel over op mij)
Natuurlijk wil ik dat ze geen pijn heeft in haar mond en als t zo moet, dan moet het zo maar ik ben zo bang, verdrietig en huiverig voor donderdag.
Over een maand wordt ze 2...
Mama's met soortgelijke ervaringen?