21 Reacties

5 jaar geleden
Oww wat vervelend! Heb dit niet meegemaakt. Ms kan je hem dun aankleden/katoen kortemouw rompertje? Ik zet geen sokken overdag bij mn zoontje maar savonds wel(zo kan hij ook afkoelen als hij t te warm is en ms vekleint t daardoor de kans van warmte uitslag). Je kan ook talkpoeder gebruiken of hem met een nate washandje opfrissen dan talkpoeder op hem zetten. Hoop dat dit werkt! Veel succes nog een paar dagen volhouden met dit hitte

5 jaar geleden
Wij leggen hier een tetradoek onder haar knietplooitjes en heeft al geholpen. Voor haar nekje ligt ze verder op airosleepmatras je zodat er een beetje verluchting onder haar heen kan.

5 jaar geleden
De plooitjes van onze kleine meid begonnen beetje te smetten/rood worden door vocht/zweet. Ondanks zorgvuldig afdrogen. Weet niet of je dat bedoelt?
Nu 2 dagen met talkpoeder ingewreven en is al weg. Ze spuugt regelmatig dus nekje tussendoor extra met washandje fris maken en weer poeder erop.

5 jaar geleden
Reactie op Baby_girl
is dat een beetje rode bultjes in de nek? denk dat ons meisje dat ook heeft ...
Ja rode bultjes inderdaad. Ik ga maar talkpoeder halen die wordt het meest genoemd als oplossing

5 jaar geleden
Reactie op Baby_girl
is dat een beetje rode bultjes in de nek? denk dat ons meisje dat ook heeft ...
Oh ja, dat prutoogje hebben we hier ook!

5 jaar geleden
Mijn dochtertje had dit ook als baby, ze is nu 3 en heeft het nog steeds bij warm weer. Ze zit er nooit aan en klaagt er niet over, ik doe er niets aan en dan gaat het vanzelf weer weg. M’n zoontje van 5 weken heeft het ook.
Succes! Wel pittig hè, die hitte voor die kleintjes.

5 jaar geleden
Ik douche hem 2x per dag kort met iets lauwer water en droog alle plooien goed af. Binnen voor de ventilator om hem enigszins koel te houden...dan nog heeft hij soms wat rode bultjes, maar daar lijkt hij geen last van te hebben en trekt ook weer weg na een paar uur

5 jaar geleden
Mijn dochter van 4 weken had het ook, ik smeerde met aloë vera dat verkoelt de huid

5 jaar geleden
Oh ja, dat prutoogje hebben we hier ook!
Ontstoken oogje kan je beste druppeltje moeder melk in het oog laten vallen

VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op JoycedeGoede
Ontstoken oogje kan je beste druppeltje moeder melk in het oog laten vallen ...
Klopt en wat ook helpt bij prutoogje of beginnende ontsteking is kamillosan ofta - compressen om het schoon te maken! Prutoogje is hier na 2 dagen gebruik niet meer teruggekomen