39 Reacties
5 jaar geleden
Idd koelen na de voeding met zakjes appelstroop ingevroren. Die kan je helemaal vormen naar je borst. Vlak voor de voeding helpt het om ff onder de douche je borsten te masseren. Wie weet gaat dan de eerste druk er ook af omdat er dan meestal al wat uit komt. En indien echte nood de pijnlijke borst na een voeding helemaal leeg kolfen
5 jaar geleden
Vooral niet aankomen! Ook de douche niet erop laten sproeien. Strakke bh aandoen, laten inbinden door kraamzorg en indd bevroren pads ertegen (maandverband of borstcompres pads natmaken en in boterhammenzakjes invriezen). Gaat binnen paar dagen over ;)
Je zou ook nog citroen kunnen persen en met wat water en evt. Suiker kunnen opdrinken.
5 jaar geleden
Voor het voeden aan een warme pamper op je borst leggen en lichte druk uitoefenen tot je borst wat zachter wordt. Dan de kleine voeden. En pas ná het voeden koelen. Door de warmte gaan je melkklieren open en door het koelen sluiten ze weer. Let goed op je borsten, let op rode vlekken en of ze heel warm gaan aanvoelen. Als dat wel het geval is, dan heb je kans op borstontsteking.
5 jaar geleden
Bij mij had de kraamhulp maandverband voor vochtig gemaakt, dit in een plastic zakje gedaan en dan ik de vriezer.
Dit kon ik dan tegen mijn borsten aan houden. Ik vond het erg fijn.
5 jaar geleden
Ik zie dat sommige reacties hier advies geven op basis van borstvoeding, maar Sunshine geeft aan dat ze flesvoeding geeft. Het advies van Kyara is daardoor beter. Niet aankomen en vooral niet stimuleren, tenzij je alsnog van plan bent borstvoeding te geven. Kolf het dus ook liever niet af, want dat stimuleert. De douche er niet op laten sproeien en trek een hele strakke bh aan. Je kan het koelen door borstcompressen e.d. Let er wel op dat er geen rode vlekken komen op je borsten en warm aan gaan voelen, dan heb je kans op een borstontsteking.
Ik ben zelf na 2 dagen borstvoeding overgegaan op flesvoeding.
5 jaar geleden
De witte koolbladeren met een deegroller 'kneuzen' voordat je ze op je borsten legt en een strakke bh aan doen
5 jaar geleden
Koude witte koolbladeren even kneuzen en in je strakke bh doen, je bh niet uitdoen en appelstroop in zakjes doen. Dit invriezen en als koelpads gebruiken. Appelstroop bevriest niet namelijk en daardoor kun je ze heelfijn in je bh vormen. Vooral niet stimuleren en goed koud houden! Ik was er met deze middeltjes binnen 48 uur weer van af!
5 jaar geleden
Reactie op Aislynn
Ik zie dat sommige reacties hier advies geven op basis van borstvoeding, ma ...
Eens met Aislynn
Als kleine aanvulling: zie je rode plekken en voel je daar een harde plek. Dan heb je een (beginnende) borstontsteking.
Je voelt je dan al snel ziek worden, als in een pittige griep.
Raadpleeg dan je huisarts!
5 jaar geleden
Voor je naar bed gaat even leeg kolfen. En kool bladeren. En warm houden
5 jaar geleden
Vooral niks warms erop dat zorgt dat er alleen maar meer stuwing komt ik ben er gelukkig net een paar dagen vanaf en mijn kraamzorg legde er een koude natte doek op dat hielp bij mij erg goed, en wat ik ook veel lees boterham zakjes gevuld met appelstroop omdat je die kan vormen naar je borst :) succes is even een k*t dag waar je doorheen moet !
5 jaar geleden
Een hele strakke bh of sportbh aan doen helpt ook. Ook snachts aanhouden.
5 jaar geleden
Witte kool in de koelkast leggen en als die goed koud is 2 bladeren kraken en in je bh stoppen en vooral je bh niet uit doen ook tijdens het douche niet en niet aan je borsten zitten
De witte kool word naar een tijdje slap dan kan je ze er uit halen ik heb 2 halve dagen zo gelopen en heeft goed geholpen