29 Reacties

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Wij hebben haar toen in een trappelzak gedaan en vervolgens ook op haar eigen kamertje in haar ledikantje. Ze slaapt veel rustiger nu. Of het nu komt dat ze op haar eigen kamer slaapt of door de slaapzak🤷‍♀️.. maar in het wiegje was ze bij ons heel onrustig

5 jaar geleden

Ik zou persoonlijk beginnen met een slaapzak. Dit heb ik bij mijn dochter van inmiddels 2 jaar ook gehad en daar hebben we een slaapzak geprobeerd en dat hielp echt perfect. Het inbakeren raden ze vanaf een aantal maanden al af en moet je dan al afbouwen. Zou zonde zijn als ze daar straks goed mee kan slapen en je moet alsnog over op een slaapzak.

5 jaar geleden

Onze zoon deed dit ook. Wij hebben er voor gekozen om hem in zijn ledikantje te leggen in een slaapzak. Zonder dekentjes over. Ivm er onder kunnen schuiven (wiegendood)

5 jaar geleden

Mijn zoontje is ook erg beweeglijk en gaat het hele wiegje door. Tref hem ook vaak aan met zijn kont tegen de achterkant en benen omhoog 😂 daarom nu een slaapzak en dat werkt best goed, zelfs de lakentjes blijven nu soms ingestopt over hem heen liggen. Ik overweeg wel ook serieus om hem in zijn ledikant te gaan leggen omdat hij soms ook met zijn armpje door de spijlen heen ligt en als hij dan plots zou bewegen zichzelf pijn doet. Daarbij maakt hij zowel zichzelf en ons wakker omdat hij tegen de wieg slaat s nachts. Maar een slaapzak hielp hier in elk geval tegen het bewegen door het bedje, zal niet beweren dat het hem niet meer lukt maar wel een stuk minder!

5 jaar geleden

Hier ook een beweeglijk kindje van ruim 2 maanden. Sinds een week of twee in een slaapzakje en dat werkt heel goed! Ook fijn om in de avond tijdens de voeding aan te kunnen houden (of terug aan te doen na het verschonen) zodat ze niet terug in een koud bed hoeven🙃

5 jaar geleden

Wij hebben de snoozz aangeschaft echt ideaal onze kleine ging ook altijd door dr hele bed heen vanaf een maandje oud nu licht ze gewoon vast en hij is in vele manieren te gebruiken

5 jaar geleden

Ik baker mijn kindje in omdat ze erg onrustig slaapt en zichzelf wakker beweegt. Maar als jouw kleintje hier geen last van heeft, klinkt een slaapzak erg aantrekkelijk! Ook hebben ze van die speciale wanden die je aan de binnenkant van de wieg/ledikant kunt doen zodat er niks tussen de spijlen door kan. Als jouw kindje lekker vrij bewegen kan in zijn slaap zonder zich pijn te doen, is dit bevordelijker dan vast leggen door de ontwikkeling van spieren, pezen en botten ^^

5 jaar geleden

Bedankt voor alle goeie tips ! Een slaapzak klinkt inderdaad aantrekkelijk, ik denk dat ik daar voor ga !ook fijn om te weten dat er iets is voor de binnen kant van de wieg mocht de slaapzak geen baat hebben! Ik ga alle tips proberen.het inbakeren vindt ze indd niet zo fijn vanwege de bewegings vrijheid.

5 jaar geleden

Even een vraag over slaapzakjes : hoe bepalen jullie de maat? Mijn dochtertje (8 weken) heeft kledingmaat 56 nu bijna 62. Kan ze dan qua slaapzak in 68 (heb ik al in huis). Of is dat echt nog te groot? Wat vinden jullie?

5 jaar geleden

Reactie op New Mum

Even een vraag over slaapzakjes : hoe bepalen jullie de maat? Mijn dochtert ...
Helemaal oke ! Het belangrijkste is dat ze er niet in kan zakken met haar hoofdje (de ene slaapzak is daar wat ruimer dan de andere). Maar maat 70 kan vanaf pasgeboren :)

5 jaar geleden

Reactie op New Mum

Het belangrijkste is dat ze niet met hun hoofdje in de slaapzak kunnen zakken. Dus dat het gat bij de hele niet te ruim zit. Mijn kindje draagt maat 56, maar gebruik nu slaapzak maat 62-74 van de prenatal en dat is helemaal prima! Denk dat je anders ook zo vaak nieuwe slaapzakjes kan aanschaffen (marketing misschien van de winkels😏)

5 jaar geleden

Reactie op New Mum

Je moet bij een slaapzak heel erg opletten dat ze niet hun armpjes erdoorheen krijgen of hun hoofdje. Als je een te grote slaapzak koopt dan kunnen ze vaak hun hoofdje door het gat krijgen ook al zit de rits dicht. Dit is natuurlijk gevaarlijk. Hetzelfde geld voor hun armpjes. Zodra ze ineens kunnen draaien en hun armpjes dan perongeluk in de slaapzak terecht zijn gekomen, kunnen ze zich niet meer omhoog houden.

5 jaar geleden

Hier ook een beweeglijk kindje! Wij hebben haar vanaf zes weken in het ledikantje laten slapen in een slaapzakje. Ik heb een slaapzakje maat 56-62 van Prenatal (ze draagt kledingmaat 50-56)

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie tips! Ik ga hem vandaag eens aanpassen bij haar!

5 jaar geleden

Ons kleintje deed dit ook. Gebruik nu de meyco swaddle

5 jaar geleden

Mijn kindje deed dit ook, ook als ze ingebakerd lag in een puckababy. Nu heb ik haar in dr ledikant gelegd (in plaats van wie) en kan ze zich niet meer zo makkelijk afzetten. Nu blijft ze netjes op haar plekje liggen.

5 jaar geleden

Reactie op New Mum

Ligt echt aan het hoofdje mijn dochter kon eerst de kleinste niet aan omdat ze een heel klein koppie had ( prematuur kindje) 😅 Als die er niet door kan is het prima ze heeft nu een groter koppie en gaat vanaf morgen ook in der puckababy vanaf 62 ( ze is 56cm)

5 jaar geleden

Onze dochter is 10 weken en had hetzelfde. Ze ligt in een slaapzak in haar eigen bed, het wiegje kroop ze omhoog en tikte met haar handen tegen de rand.

5 jaar geleden

Hier ook een kleine meid die zichzelf dr hele bedje door bewoog in dr slaap. Sinds dien hebben we haar een slaapzak/trappelzak aangedaan en dat gaat super goed!

5 jaar geleden

Als jullie je kleine in de ledikant leggen ipv in de wieg, met een slaapzak, laten jullie dan een deken/laken achterwege?