24 Reacties

5 jaar geleden

Mothermates hebben mij enorm geholpen

5 jaar geleden

Ik had op dag 2 dit al, kijken dat de baby goed aanhapt iig! Mijn kindje krijgt nu gekolfde melk omdat ik echt een week niet kon voeden en nu wil mevr niet meer aan de borst. In mijn bh heb ik van die schelpen bakjes die de melk opvangen. Zo zijn je tepels ook vrij en kunnen ze ademen ipv geplet te worden door de zoog compressen. Ik heb vooral laten rusten en ingesmeerd met cocos olie. Net zo prima als je eigen melk of die dure zalfjes 🤗
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Het best helpt om het even aan de lucht te laten drogen. Dus niet meteen weer bedekken met bh/kleding. En om na de voeding proberen een druppeltje melk eruit te duwen en die uit te smeren over je tepel. Dat is de beste crème die er is. Wat ook helpt is lanoline. Ik had ook een kloof aan één kant. Die is nu bijna genezen.

5 jaar geleden

Kolf apperaat huren!!! Kost wel wat maar echt doe het! 2 dagen kolfen ipb borst voeding. Geen meleda tepel zalf gebruiken maar mama balm ook iets duurder maar werkt echt! Goed aanleggen leren! En na die 2 daagjes weer aan de borst met tepel hoedje! Goede maat kiezen.

5 jaar geleden

Bepanthen baby zalf die je ook voor de billetjes gebruikt na elke voeding er op smeren. Hoef je er niet af te wassen voor de voeding. Voor de nacht houd ik ze goed vet met de tepelcreme van de kruidvat. Die bevat wolvet. Kloofjes waren hier binnen 2 dagen genezen.

5 jaar geleden

Dikke zalf smeren. Ik zelf had er ook een last van. En had goede tepelzalf die je tijdens het voeden mocht laten zitten. En eerst heel even de andere borst geven scheelt soms ook al, of vlak voor het voeden even met de hand het begin eruit halen zodat de ergste druk eraf is.

5 jaar geleden

Ik had zalf van purelan. Super vet spul maar ook magisch

5 jaar geleden

Kolf apperaat huren!!! Kost wel wat maar echt doe het! 2 dagen kolfen ipb b ...
Opzich is een tepelhoedje niet helemaal het juiste.. kan er voor zorgen dat de kleine de borst niet goed leeg krijgt . Eerst is uitzoeken waar het probleem ligt .. als de aanhap niet goed is ga je kloven blijven houden . Een Lactatiecundige mee laten kijken is altijd goed .. Ik zou niet na een week al beginnen met kolven als je doel is live bv te blijven geven . Borsten veel bloot en goed smeren met een lanoline . Na het voeden nog wat melk over de tepel smeren. En laten drogen aan de lucht.

5 jaar geleden

Kolf apperaat huren!!! Kost wel wat maar echt doe het! 2 dagen kolfen ipb b ...
Dit is niet zulk heel goed advies. Ik zou dit niet doen zonder hulp van een lactatiekundige. Je kunt hier je productie ernstig mee schaden (te weinig productie, of juist overproductie)

5 jaar geleden

Bepanthen! Was binnen no time beter!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Lactactie deskundige inhuren mn zoon zn tongriempje was tekort en wert pas met dag 5 ingekort met kloven en scheuren als gevolg eenmaal eennkolf gehuurd wert ik ziek borstontstekking antibiotica kuur .. ik zou er niet lang mee sukkelen ik had kompressen van multi mam en hulp inschakelen succes

5 jaar geleden

Ja idd lactatie deskundige!! Dat is 't beste

5 jaar geleden

https://www.gewoonborstvoeding.nl/mother-mates-voor-tepelkloven-192 zie de link :-) Mother mates was echt een uitkomst voor mij bij de eerste! Voor een verkoelend effect spoelde ik ze eerst af met koud water. Mijn wondjes genazen hierdoor veel sneller, hoefde er ook geen extra zalf op te doen. En een tepel hoedje werkte ook goed voor mij. Succes, hopelijk geneest het gauw! :-)

5 jaar geleden

Lactatiekundige en multi-mam compressen gaven bij mij uitkomst

5 jaar geleden

Ik zou puralen zalf halen, ik had hier ook heel erg last van en heb deze zalf gekocht was er binnen paar dagen vanaf en ik adviseer een tepelhoedje te kopen zodat je die eerst op je tepel zet voordat de baby eraan zuigt dat scheelt ook zoveel pijn. Ik doe nu niets anders meer dan bv geven

5 jaar geleden

Sowieso altijd je tepel insmeren met borstvoeding na iedere voeding en aan de lucht laten drogen. Bij mij is dit voldoende gebleken

VRIEND

5 jaar geleden

Had ook eerste dagen last van kloven, zalf gehaald op aanraden van kraamhulp, 5e dag kwam andere kraamhulp en die gaf aan, ff doorgaan zonder zalf, alleen met bv insmeren en goed laten drogen. En warempel, heb nu nergens last van! Zelfs niet nu ons ventje een verkoudheid te pakken heeft en behoorlijk vaak kleine beetjes wil drinken houden mijn tepels zich erg goed! Doe waar jij je goed bij voelt, beide kraamhulpen spraken uit ervaring. Ik vond de zalf vervelend, elke keer die verpakking weer zoeken... Bv heb je toch al bij je😋 (ons ventje is nu 2 weken oud)

5 jaar geleden

Hier ook enorme kloven in de kraamweek. Ze blijkt te klemmen met haar kaken. Eerst vermoedden ze een te korte tongriem maar dat bleek het niet tr zijn. Hier ook purelan en drogen aqn de lucht met druppeltje bv. Toen het heel erg was gaven hydropads verlichting.

5 jaar geleden

Multimum compressen zijn fijnste om de kloofjes weg te halen. Dan goed opletten met het aanhappen, desnoods lactatiekundige mee laten kijken!

5 jaar geleden

Ik heb mijn tepels veel laten luchten en ingesmeerd met bv. En het gaat al wat beter. Het happen gaat nu ook beter, heb alleen het idee dat ze der onder lip soms nog wat klein heeft.