20 Reacties

4 jaar geleden

Je hebt de y speen voor pap fles.. deze gaat alleen echt heel snel!! Wij hebben nu 210 flesvoeding van nutrilon en 2 eetlepels rijstebloem en als we dochterlief haar gang laten gaan is de fles binnen 5min op.

4 jaar geleden

De difrax speen past ook op dr brown (smalle fles) en werkt super goed bij mij met rijstebloem. Ik gebruik de medium. Succes!

4 jaar geleden

Ik gebruik een schepje rijstebloem met speen 3 heb wel brede hals flessen

4 jaar geleden

Hoeveel rijstebloem voegen jullie toe aan 180+6? Mijn meisjes drinken met de Y en anderhalf melkschepje rijstebloem...

4 jaar geleden

Wij gebruiken 210+7 +1,5 schep rijstebloem. En dit lukt met speen 4 van de Brown smalle hals fles.

4 jaar geleden

Wij hebben het gevraagd aan een medewerker en wij hebben de Y speen van dr brown hiervoor er staat wel 9 maand+ op maar deze is wel geschikt

4 jaar geleden

Reactie op Meikedk

Je hebt de y speen voor pap fles.. deze gaat alleen echt heel snel!! Wij he ...
Geef je deze fles als laatste fles? En waarom gekozen voor een papfles ( rijstebloem) ?

4 jaar geleden

Hoeveel schepjes rijstebloem doe je in de fles? Wij gebruiken speen nr 3 van dr Brown, op de dr Brown fles en bij ons gaat dat prima. Ik doe 1 a 1,5 schepje bij in de fles..

4 jaar geleden

Ik heb wel brede hals flessen van dr Brown trouwrns, weet niet of dat verschil maakt met de normale fles met smalle hals.

4 jaar geleden

Reactie op JoyCe-28

Geef je deze fles als laatste fles? En waarom gekozen voor een papfles ( r ...
Ja rond half 8 krijgt ze laatste fles en dan met rijstebloem zodat ze lekker volle buik heeft en ze slaapt er nu al een paar weekjes mee door tot 8uur.

4 jaar geleden

Wij hebben de smalle fles van dr brown, doen 180 flesvoeding en 2 scheppen rijstebloem. Op de fles hebben we speen fase 4, daar komt het prima doorheen! Hij moest er wel aan wennen hoor haha!

4 jaar geleden

Reactie op Meikedk

Ja rond half 8 krijgt ze laatste fles en dan met rijstebloem zodat ze lekke ...
Mijn dochtertje nu 20 weken werdt steeds om 04.15 uur wakker ... laatste fles om 23.00 uur overdag komt ze om de 5 uur drinkt flessen van 210 cc en krijgt nu smorgens fruit en om 17.00 uur groente .. we maken haar wakker om 23.00 uur voor laatste fles . Dus ik dacht ik doe beetje rijstebloem bij de fles .. maar volgens het cb is dat een fabeltje dat ze er beter op slapen .. en dat het je kindje alleen maar dik maakt 🙁 Nu weet ik dus niet meer waar ik goed aan doe 😅 vandaar dat ik even mee lees .. De ene keer word ze wel wakker snachts andere keer weer helemaal niet .. 😆

4 jaar geleden

Reactie op JoyCe-28

Mijn dochtertje nu 20 weken werdt steeds om 04.15 uur wakker ... laatste fl ...
Ons werd het zelfs door cb geadviseerd. En als wij onze dochter om 11u wakker maken voor nog een fles slaapt ze alleen maar slechter. Van dat dik maken heb ik nooit gehoord eerlijk gezegd.

4 jaar geleden

Ik geef de laatste fles 180+6 en 3 theelepels rijstepap, deze krijgt mijn zoontje rond 19:00 en slaapt door tot half 8. Ik gebruik hier voor speen maat 1, hier had ik zelf een groter gat in gemaakt met een mesje omdat ik die eerst nog gebruikte voor de gewone fles maar dat duurde heel lang. Dus over gegaan naar maat 2 en gebruik die maat 1 voor de papfles. Ik heb wel brede hals flessen. Maar dit werkt perfect 😁

4 jaar geleden

Ik lees dat nu weer dat je niet elke dag rijstebloem mag geven,omdat je kindje dan te veel arseen binnenkrijgt. Ik vraag me nu af of ik überhaupt een papfles zal geven. Wat is voor jullie de afweging geweest om het jullie kindje te geven?

4 jaar geleden

Je kunt het gaatje van de speen wat groter maken met een naald. Dat is goedkoper, dan een ander aanschaffen.

4 jaar geleden

Klopt, gebruik al jaren een speen van een ander merk als papspeen op m’n dr. Browns flessen. Heb de brede fles. Even opgezocht en volgens mij is het deze: https://www.etos.nl/producten/philips-avent-classic%2B-papspeen-6%2B-maanden-111177010.html?gclid=CjwKCAiAq8f-BRBtEiwAGr3DgZw7KbipxwfB29vtmVdvE-OL8j6P5GCkdbyE_KBwQ9UwLeJVsQxpTRoCwUMQAvD_BwE

4 jaar geleden

Reactie op MamavanB

Ik lees dat nu weer dat je niet elke dag rijstebloem mag geven,omdat je kin ...
Hier om een beetje te wennen aan ander voedsel, ik geef alleen de laatste fles 3 theelepels en geen gewone lepels. Tevens vult dit wat meer en kunnen ze lekker slapen

4 jaar geleden

Wij hebben de y cut speen voor de papfles werkt super 😁

4 jaar geleden

Wij gebruiken de L speen van difrax hiervoor