44 Reacties

5 jaar geleden

Wij zijn met 2 maanden ook overgestapt naar de fase 2 speen omdat door de grotere hoeveelheden dit inderdaad te veel moeite leek te kosten. In het begin “knoeide” mijn zoontje wat meer dan met de fase 1 speen maar dit was snel over en drinkt nu veel sneller zijn fles leeg zonder iets terug te geven.

5 jaar geleden

Ik merkte het ook bij mijn zoontje hij is nu 11 weken (donderdag 12) ben eergisteren over gestapt maar een grotere maat speen. Eerst een keer geprobeerd en gaat goed, nu alleen bij erge honger even pauzes ertussen laten omdat hij anders 3/4 van de fles in een keer naar binnen slokt.

5 jaar geleden

Ons zoontje is 9 weken en ik gebruik difrax en speen maat M al en paar weken. Deze is ook vanaf 3 maanden maar met maat S deed hij bijna een uur over zijn fles en werd ook vermoeid. Dus ben overgestapt naar M. Je kan het altijd proberen en als het niks is gewoon bewaren tot hij er klaar voor is.

5 jaar geleden

Ik gebruik de dokter Braun fles met een Difrax speen maat S. Ik merkte dat hij met de nummer 1 speen van de Braun er erg lang over deed. Difrax pakt hij iets beter. Hij is bijna 10 weken.

5 jaar geleden

Mijn dochter is morgen 10 weken oud en k gebruik sinds afgelopen weekend fase 2 speen. Heb ook de dr brown flessen

5 jaar geleden

Zelfs met maat 0 slikt mijn dochter van 2 maand te snel! Heeft zij dan een te kleine mond of zoiets?

5 jaar geleden

Ik heb difrax flessen en van de week maat M geprobeerd omdat mijn zoontje ook heel erg lang over de fles doet met maat S en uiteindelijk gewoon geen zin meer heeft en veel laat staan. Met maat M drinkt hij zijn fles wel op alleen moet ik dit rekken om minstens 10 min te kunnen halen dus dat gaat weer te snel... heeft iemand misschien tips?

5 jaar geleden

Is maar net waar een kindje het goed op doet denk ik ☺️. Ons zoontje is 2,5 maand, drinkt met speen fase 1 van dr. Browns. Maar dat is omdat hij een erg gulzige drinker is en met deze speen doet hij er net aan 20 min over, maar kan ook eerder 15 min zijn soms. Wij houden het daarom nog bij de fase 1.

5 jaar geleden

Kunstvoeding gebruik ik speenmaat 2 en bij borstvoeding maat 1 op de fles:)

5 jaar geleden

Ik ben juist een maatje kleiner gegaan, mijn zoontje van 11 weken drinkt heel snel en erg veel. CB vertelde dat het "vol signaal" pas na ongeveer 20 minuten komt dus voor die tijd te veel bunkeren betekent erna buikpijn. Met kleinere maat speen moet hij meer moeite doen, drinkt uiteindelijk minder maar is wel verzadigd als de fles leeg is. Scheelt echt per kindje wat werkt en wat niet..

5 jaar geleden

Hier gestart met avent 1-speen, dit ging te snel, flesjes leeg op geen 10 min. Dus 0-speen, difrax slow flow en prematuur dr brown geprobeerd. Uiteindelijk bleek de 0-speen het beste, maar nog snel (10 tot 15 min.) Omwille van reflux dan ingedikte voeding gaan geven, eerst ook met 0-speen, deed hij mooi 20min. over maar hij werd er erg moe van. Nu dus met 9 weken de 1-speen en nu is dat net goed, hij doet er 15min. over. De leeftijden op spenen lijken me dus eerder een richtlijn.

5 jaar geleden

Ons meisje is bij 1 week ziek geweest toen dronk ze niet meer ze viel in slaap met difrax S toen moesten wij om 1-2-3 spenen van difrax (vanaf 3maanden) en dronk op stand 2 wel een beetje in het ziekenhuis dan terug gegaan naar stand 1 uiteindelijk en nu morst ze wel veel. Als we de gewone S erop zetten om terug te proberen dan valt ze gewoon in slaap na 3 slokken. Nu dus eens maat M gehaald we zullen zien en anders maar bij de 1-2-3 spenen blijven.

5 jaar geleden

Ik gebruik al vanaf dat mijn dochter 2 maanden is de fase 2 speen van Dr Brown. Je moet dan even opletten dat het niet te snel gaat. Bij ons ging het prima. Ze dronk met de fase 1 speen erg onrustig. Alsof ze melk er niet uit kreeg.

5 jaar geleden

Wij gebruiken de DrBrown brede halsflessen, de grote porties gaan met speen 1 ook langzamer. Ik heb onlangs speen 2 geprobeerd en toen was de fles binnen 7 min leeg... Ook niet de bedoeling, dus toch maar terug naar speen 1. Zoon is 8 weken. PS Ik heb ook Avent flessen die ik weleens gebruik, speen 1 van Avent gaat daarbij weer net iets sneller dan speen 1 van drBrown.

5 jaar geleden

Sinds dat onze dochter 9 weken is hebben wij ook fase 2 speen op de dr brown. Fase 1 werd ze heel onrustig van, gefrustreerd bijna. Nu gaat het snel, dus een paar keer stoppen tussendoor en goed boeren. Verschonen ook tussendoor de luier, dan kan het even zakken.

5 jaar geleden

Ik heb ook de dr brown smalle fles mijn zoontje is 10 weken maar ben al vanaf dat hij 3 weken is overgestapt op speentje nummer 2 maar gebruik wel nutrilon omneo dat is iets dikkere voeding

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, ik herken er veel in, dat onrustige drinken, moe worden etc... Ik ga de fase 2 speen proberen en gewoon goed opletten hoe het gaat

5 jaar geleden

Reactie op Charliean

Ik heb difrax flessen en van de week maat M geprobeerd omdat mijn zoontje o ...
Ons zoontje deed ook vreselijk lang over zijn flesje met difrax. Overgestapt, zoals iemand al aangaf, naar de dr Brown fles en hier een difrax maat S speen opgezet, 15/20 min, keurig leeg. Ook eerst de maat M geprobeerd, maar tien minuten is echt te snel. Ons zoontje kreeg daar veel complicaties van en volgens het cb was het ook niet ten goede voor de ontwikkeling van zijn darmpjes, maag etc. Dus probeer eens de dr Brown fles met de S speen van difrax, past er gewoon op 😊

5 jaar geleden

Hier gebruiken we MAM flessen. We gebruiken speentje 2 sinds hij 7 weken was. Op de verpakking staat vanaf 4 maand maar dit is steeds slechts een richtlijn. Onze zoon werd kwaad en jammerde omdat zn melkje te traag kwam. Met speen 2 gaat het perfect. Gewoon kijken naar je kleintje.

5 jaar geleden

Reactie op Suchafunkulus

Hier gebruiken we MAM flessen. We gebruiken speentje 2 sinds hij 7 weken wa ...
Ik heb hetzelfde met Dr Brown flessen bij mijn twee maanden oude zoontje. Sinds een paar weken doen we een schep jbpm in zijn fles, waardoor we speen 2 hebben gekocht. Dit ging ook niet snel genoeg voor meneer (en de tuut verstopte vaak), waardoor we nu speen 3 gebruiken. Gaat super 😀