3 Reacties
één jaar geleden
Hier ook een jongen van bijna 3 met serieuze woede aanvallen. Hij heeft sinds 5 maanden een zusje en we merken dat het nu wat erger wordt. Heeft ook echt deels met aandacht verdelen te maken, maar ook met zijn vurige karakter (was als baby al zo). Soms gaat het weken goed en nu zitten we weer in een periode waarbij er maar een klein ding hoeft te gebeuren voor de bom barst. Dan gilt hij inderdaad net als jouw zoontje alles bij elkaar en dat kan maar zo 1/1.5 uur doorgaan. Hij gaat dan ook slaan en met spullen gooien. Ik moet zeggen dat het soms erg pittig is. Vind het ook lastig om mee om te gaan want boos op hem worden werkt vaak averechts en dan zet hij het echt op een krijsen alsof ie vermoord wordt. Meestal laat ik hem even uitrazen. Ik wordt er namelijk zelf ook erg onrustig van. Mijn man krijgt hem vaak weer rustig door hem bij zich te pakken en te praten, maar ik heb daar zelf meer moeite mee omdat er vaak niet echt iets aan de hand is en ik hem niet daarvoor wil troosten. Hopelijk wordt het naarmate hij ouder wordt minder, maar hou m'n hart vast soms
één jaar geleden
Jup. Herkenbaar. Hier ook sinds broertje geboren is (November) enorme driftbuien gehad als iets niet mocht of iets niet ging zoals hij wilde. Wat hier uiteindelijk het beste werkte: Rustig blijven, dan zakken ze vanzelf weer naar jouw niveau. Hier werkte het om er vooral niet op in te gaan, maar wel aanwezig te zijn "als jij zo gilt weet ik niet wat er is en kan ik jou niet helpen. Mama is hier als je mij nodig hebt". Dan gilde hij nog 1 of 2 x, werd rustig en kwam naar me toe om te vertellen wat hij nodig had. In het begin bleef ik bij hem en vragen stellen "wat is er, kan ik je helpen, wil je dit wil je dat" en het werd alleen maar erger 😅 Het is vaak onmacht en niet wetende wat ze met die grote emoties aan moeten. Sinds de meivakantie gaat het hier ineens zoveel beter. Hij heeft geleerd om te vertellen wat er is voor hij boos word. Want na zo'n bui zeiden wij dan ook "Pfoeh jij was even heel boos hè, dat mag maar als je dan gaat gillen weten wij niet wat er is" Als hij nu nog eens een keer gilt zegt hij zelf "heel hard gillen, was beetje boos".
En echt.. het wordt beter!! Die kleintjes leren zooooveel in korte tijd, dan krijgen ze af en toe even kortsluiting ofzo 😂
Succes!!
één jaar geleden
Herkenbaar!!
Vandaag een driftbui want ze mocht geen snoepje van papa z’n Vaderdag traktatie (die had ze op de opvang gemaakt). Soms gaat dit ook over de verkeerde hagelslag. Vervolgens wilde ze steppen, geen schoenen aan, gooien met haar knuffel maar wel de knuffel willen. Om gek van te worden haha. Wat blijft toch elke keer? Ze is moe gewoon enorm moe! Wat dan helpt is rustig blijven en aangeven dat je het snapt, het is niet leuk dat je de bal niet mee mag nemen MAARR volgende week mag je er weer mee spelen!! Even laten uitrazen (veilig) helpt soms ook en erbij blijven vaak willen ze toch even troost van mama. Dit helpt echt fijn bij ons vooral het stukje begrip en ervoor zorgen dat ze voldoende rust en slaap krijgen☺️