Wat geven jullie je dreumes als ze ziek zijn? Mijn dochtertje is ziek en heeft koorts en overgeven ‘ maar wil haar toch iets te eten aanbieden ‘ boterhammetje?
Water aanbieden, zeker omdat ze ook overgeeft. Vocht is nu veel belangrijker, om uitdroging te voorkomen. Als ze niet wil eten, kan dat best een paar dagen. Een halve dag niets drinken en overgeven is al gevaarlijk. Water, al dan niet met een klein beetje siroop, knijpfruit, babypotje fruit, lauwe thee. Eigenlijk alles wat ze maar wil drinken.
Vocht is inderdaad het belangrijkste. Eten niet zo. Ze kunnen best even zonder. Ik zou zeggen alles wat ze wil eten zou ik geven. En als ze savonds wel een boterham wil nou dan zou ik die gewoon geven.
Dan krijgt hij weer een papfles: volle fles van dr. Browns (dacht 270 ml) warme (gewone) melk met 3 grote scheppen Bambix.
Je eten opslurpen gaat vaak makkelijker als je niet fit bent.
Drinken, drinken drinken! Voor 2jaar kunnen kindjes binnen 24h uitgedroogd zijn dus laat maar eten, zorg dat je kind gaat drinken. Wil ze nuet? Probeer elke 30min een lepel geven. Ook s nachts zorg dat ze een beetje gaat drinken