77 Reacties

4 jaar geleden

Ik zit nu ook 6 weken in de ziektewet. Dit omdat ik een veelste lage bloeddruk heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook redelijk overspannen ben op dit moment. Schoonouders accepteren mij niet, en werk vindt dat ik beter een andere baan kan gaan zoeken. Ik weet dus al dat mijn contract niet verlengd wordt. Afgelopen week naar de arbo arts geweest, voordat hij überhaupt wist wat er aan de hand was vond ie al dat ik weer moest gaan werken. Ik doe geen zwaar werk, ik zit de hele dag. Maar als ik flauw val onderweg naar werk, ben ik nog verder van huis. Dat niet alleen, als het even niet goed gaat kan ik op werk niemand bereiken aangezien mijn telefoon in de kluis moet tijdens werk. Maar goed, ik ga gewoon straks. Ondanks dat ik elke keer bijna huilend thuis kom, ik kan niet tegen de arbo arts in gaan.

4 jaar geleden

Reactie op JenteV

Ik zit nu ook 6 weken in de ziektewet. Dit omdat ik een veelste lage bloedd ...
Je hebt altijd recht op een second opinion hoor. Werkgever heeft dat ook gewoon te accepteren en te betalen. Je kunt dit gewoon met de arbodienst bespreken.

4 jaar geleden

Reactie op JenteV

Ik zit nu ook 6 weken in de ziektewet. Dit omdat ik een veelste lage bloedd ...
Ow wow wat heftig... Dan ben ik benieuwd hoe je het gaat aanpakken, denk aan jezelf en aan je kindje. Wat zegt je man/vriend ervan?

4 jaar geleden

Reactie op Jada-xo

Ben nu 20 weken zwanger en loop sinds 6 feb bij de fysio (wel pas 2 afspra ...
Helemaal mee eens, de klachten heb je wel. Zelf zit ik nu met 20 weken voor 50% in ziektewet. Vind het erg lastig om te accepteren en werk gaat er ook niet soepel mee om. Wel weet ik zeker dat ik me hierdoor beter ga voelen. Gewoon gesprek plannen met arbo arts. Die zegt wat voor jou het beste is. Succes!

4 jaar geleden

Ben nu 22 weken en sta nu hele week ziek gemeld. Vrijdag bij de verloskundige geweest en die zei:"hardstikke leuk een fysio maar maak maar een afspraak bij de bekkentherapeut, een afspraak bij de bedrijfsarts en schaf een bekkenband aan" Nu heb ik zaterdag nog een fikse avonddienst gedraaid en mijn collega dacht dat ik als niet met de actieve lift werk ik dan geen rugpijn heb maar ze vergat even het eten koken, tafel dekken, vaatwasser inruimen, mensen op dr wc zetten, mensen hun broek ophijsen, mensen verschonen, mensen omkleden, mensen in bed leggen, vegen, dweilen en de prullenbakken legen. 🤪 resultaat: weer rugpijn en dit blijken dus al die tijd echt bekkenklachten te zijn en geen rugklachten zoals ik dacht. We wachten de arbo af en dan zien we wel. Welkom in de zorg.

4 jaar geleden

Ik zit in het zelfde schuitje, werkzaam in de zorg en bekkenklachten. Door de corona kan ik niet meer naar de fysio om ingetaped te worden en de spieren los te maken. Ik was mijn leidinggevende een stap voor, ik heb een goed gesprek met het UWV gehad en heb akkoord voor 100procent ziektewet.....Dit het ik doorgekoppeld naar mijn leidinggevende. Nu volledig thuis en mijn bekkenklachten knappen niet op....maar de harde buiken zijn weg. Succes dames en laat je niet nin een hoekje douwen door een meerdere.

4 jaar geleden

Reactie op Bobske

Ik zit in het zelfde schuitje, werkzaam in de zorg en bekkenklachten. Door ...
Hier ook 100% in de ziektewet. Niet werkzaam in de zorg, maar in detailhandel, dus hele dagen staan, lopen en zwaar tillen. Bekkenklachten idd niet beter, maar harde buiken zijn hier ook zo goed als weg.

4 jaar geleden

Reactie op Bobske

Ik zit in het zelfde schuitje, werkzaam in de zorg en bekkenklachten. Door ...
Zit sinds 18 maart ook 100% in de ziektewet. Ik troost me met de gedachte dat het voor een goed doel is en vóóral: dat het weer overgaat. Ik denk aan jullie! We got this!

4 jaar geleden

Hier ook 100% in de ziektewet. Niet werkzaam in de zorg, maar in detailhand ...
Hey, hier ook werkzaam in de detailhandel en ook ik zit nu sinds maandag in de ziektewet, nog geen brief of akkoord gehad vanuit het uwv maar hoe ging bij jou het werk/leidinggevende ermee om?

4 jaar geleden

Ik zit ook 100% in de ziektewet en toevallig belde vandaag de assistente van de arbo arts voor hoe het ging... 6 mei weer een gesprek met arbo arts, telefonisch... Ben benieuwd

3 jaar geleden

Ik zit al in de ziektewet sinds 17 dec 2019 ivm HG. Ik ga ook pas weer na de bevalling werken. Want ik loop ook nog eens met een sonde en heb helemaal geen energie. Dus ben al ziekgemeld tot me 34ste week. Ik ben in aug 2020 uitgerekend.

3 jaar geleden

Ik werk ook 50% en werk ook in de zorg. Moet zeggen ik vind het heerlijk. Gewoon accepteren en rustig aan doen. Je hebt het straks druk genoeg

3 jaar geleden

Hi allemaal , ik ben werkzaam in de apotheek. Tot op heden waren we als apotheek dicht en open via een serviceluik dus geen contact met patiënten maar per maandag gaan we weer open en komen er patiënten naar binnen. Ik ben hier erg bang voor en ga dit bespreken met mijn baas. Je krijgt toch met zieke mensen te maken die naar de apotheek komen. Ben al zo voorzichtig met alles doe geen eens zelf boodschappen alleen werk en naar huis. Hoe gaan jullie hiermee om op het werk?

3 jaar geleden

Ik zit ook sinds 1,5 week in de ziektewet ivm rug en bekkenklachten (had vorige week zelfs dagen dat ik niet kon lopen van de pijn) ik baal er ook van, had het liefst zo lang mogelijk doorgewerkt (ik werk in de horeca in een verzorgingstehuis, dus teveel lopen/staan etc). En daarbij is mijn gezondheid en vooral van de kleine ‘t aller belangrijkste! Dus ik heb me er ook maar bij neergelegd (sommige dagen letterlijk HAha) alleen vind het sommige dagen nog wel lastig. Ook dat ik thuis niet zoveel huishoudelijk werk kan doen etc. (Gelukkig heb ik een hele lieve vriend☺️)

3 jaar geleden

Reactie op shelina

Hi allemaal , ik ben werkzaam in de apotheek. Tot op heden waren we als apo ...
Ik zou het er inderdaad ook op je werk over hebben. Ik werk(te) namelijk in een verzorgingstehuis in de horeca ook daar kom ik met uitgeven van eten in contact met mensen en gezien alle veranderingen rondom Corona moesten we ook op andere locaties werken. Heb dat destijds besproken en hebben ze rekening mee gehouden (sowieso niet op andere locaties, soms andere taken poets- en opruimwerkzaamheden) en als het ècht niet anders ging qua planning dan gaf ik maaltijden aan met handschoenen. Hoop dat ze goed met je meedenken!

3 jaar geleden

Ik zit voor 40% in ziektewet, in de winkel sta ik 8 uur per dag wat veel harde buiken geeft, gaat om totaal 5 weken ziektewet en iedereen begreep het totaal!

3 jaar geleden

Ik voor 75% sinds 10-2 ik mag niet autorijden vanwege medicatie tegen misselijkheid/braken en veel moe