12 Reacties

2 jaar geleden

Wij willen over 1 week starten met de zindelijkheidsbox met onze jongen van 2 jaar en 2 maanden. Hoor er veel positieve dingen over

2 jaar geleden

Hoi hoi wat goed zeg! Hiermee geeft ze aan klaar te zijn voor de training 🥳 Mijn dochtertje is nu zo'n 4 maanden goed zindelijk. Ik had aan het begin een stickerbeloningssysteem gemaakt voor het potje. Het potje hadden we op een plek gezet waar ze makkelijk zelf bij kon. We lieten haar de hele dag zonder luier lopen (het was lekker warm waardoor het kon). Aan het begin wel wat ongelukjes gehad maar door positief te blijven en te vertellen waar ze dan heen moest als ze moest plassen, ging het al steeds beter. Wanneer we op pad gingen deden we een luier broekje aan voor het geval dat. Dat is nu al een tijdje ook niet meer nodig💪 Qua poepen, mocht ze een extra of een extra grote sticker plakken. Dit vond ze dan helemaal geweldig. Ze durfde alleen niet op een grote wc. Hiervoor had ik toen een nieuwe gemaakt en ook daar durft ze nu op te plassen. Ze is thuis volledig zindelijk en ook als we weg gaan. Alleen nog niet zo erg op de opvang. Daar heeft ze nu ook een sticker beloningssysteem gekregen war top werkt Wens je veel plezier en succes met het potje trainen. Het vergt veel geduld maar als het eenmaal lukt is dat zo'n feest

2 jaar geleden

Zijn jullie gewoon begonnen of hebben jullie gewacht op signalen? Mijn zoon geeft het werkelijk totaal niet aan en eigenlijk zit ik daar op te wachten.

2 jaar geleden

Reactie op Bitterzoet

Zijn jullie gewoon begonnen of hebben jullie gewacht op signalen? Mijn zoon ...
Bij jongens en meisjes zit wel een klein verschil Over her algemeen zijn meisjes er vaak sneller aan toe dan jongens Wij begonnen met het voorlezen van een boekje waarbij het potje werd geïntroduceerd. Daarnaast gewoon een potje gekocht en in de woonkamer gezet. Spelenderwijs steeds een stapje verder gegaan en uiteindelijk lukte het om er een plasje op te doen Het proberen kan altijd. Je merkt vanzelf wat voor effect het heeft op je kind. Onze dochter had helemaal aan het begin 1x in der broek geplast en vond het erna dood eng. We hebben er toen zo'n 2 maanden even geen aandacht aan besteed en erna weer geprobeerd. Vanaf toen ging het helemaal goed

2 jaar geleden

Wij gebruikten bij de oudste de zindelijkheidsbox. Hij was toen bijna 3 jaar. Binnen een week zindelijk!! Werkt fantastisch. Onze dochter van net 2 wil ik ook op die manier zindelijk maken... ik denk in het voorjaar. Succes!!

2 jaar geleden

Reactie op Bitterzoet

Hier was wel de reden om te starten dat hij op zn luier tikte als hij gepoept had. Vanaf baby nooit gehuild vanwege een vieze luier, dus vonden dit wel een goed teken.

2 jaar geleden

Reactie op Kellebell

Hoi hoi wat goed zeg! Hiermee geeft ze aan klaar te zijn voor de training � ...
Dankjewel voor je reactie. Heb ik veel aan. Ik ben nu ook bezig zonder luier te laten rondlopen en beloningen. Ik vroeg me nog wel af (aangezien dat hier wel gebeurt): vond jouw dochter de inhoud vh potje, oftewel poepjes en plasjes, ook zo interessant waardoor ze haar hand in het potje wil doen?

2 jaar geleden

Reactie op Babybabyy

Dankjewel voor je reactie. Heb ik veel aan. Ik ben nu ook bezig zonder luie ...
Hahaha ja zeker! Het is natuurlijk ook heel interessant 😋 Wat wij altijd doen (ook nu nog) is als ze geplast of gepoept heeft het samen wegbrengen naar de grote mensen wc en dan het plasje/poepje samen uitzwaaien. Aan het begin er een heel toneelstuk van gemaakt en veel gelachen maar merk dat ze het daardoor steeds leuker vond Heel veel succes en hoop dat jullie een manier vinden die bij jullie kleine past💪❤️

2 jaar geleden

Reactie op Bitterzoet

Ik heb wel gewacht tot ze zei wanneer de had gepoept. En ook tot ik het gevoel had dat ze het zou snappen. Ik heb geen oefenbroekjes gebruikt. Gewoon een onderbroekje aangedaan. Ze deed twee dagen op rij eerst een keertje in haar broek maar de rest van de dag ging het goed. Nadien nog wel regelmatig accidentjes maar al bij al ging het goed. Ze was toen 23 maanden

2 jaar geleden

Is iemand hier bekend met Child led potty training? Ik ben daar op gestuit en het lijkt me wel wat. Ik ben alleen benieuwd of moeders hier dat hebben geprobeerd en hoe ze dat precies hebben aangepast.

2 jaar geleden

Aangepast=aangepakt

2 jaar geleden

Reactie op Babybabyy

Is iemand hier bekend met Child led potty training? Ik ben daar op gestuit ...
Ik kende het niet, dus heb even gegoogled. Klopt het dat je dan dus wacht tot je kindje zelf aangeeft dat het op het potje wil? Ik ben daar nu mee bezig. We zijn al met 1,5 jaar begonnen volgens het boek "zindelijk maken is kinderspel". En dit ging super goed en ineens vanuit het niks wilde hij niet meer. Toen tijdje gestopt en later weer begonnen en ging weer even goed en ineens weer staking. Ondertussen ben ik 35 weken zwanger en besloten dat hij zelf aan mag geven als hij op het potje wil. Het potje staat nu gewoon nog in de woonkamer en als ik hem verschoon of als ik zie dat hij staat te poepen dan vertel ik dat hij ook op het potje mag/kan poepen. En regelmatig na het eten ofzo vraag ik of hij op het potje wil plassen of poepen. En spelenderwijs maken we gebruik vh potje. Hij heeft nu bv een boekje waar hondenpoep in staat en dat "pakt" hij dan zogenaamd uit het boekje en stopt in het potje, want daar moet de poep in.. Hij mag ook altijd mee naar de wc als hij dat wil en dan vertel ik wat ik aan het doen ben. Dit werkt voor ons zoveel relaxter dan op vaste tijden op die pot zetten en dan een kwartier boekjes lezen ofzo 😅 sowieso lichamelijk lukt me dat nu niet meer, maar het kostte soms zoveel tijd en als we dan een keer op tijd weg moesten dan hadden we er niet de tijd voor om op het gemak te zitten. Ben wel benieuwd of er inderdaad iemand al ervaring mee heeft op deze manier