42 Reacties
6 jaar geleden
Ik had bij de nu jongste overgewicht ik had pas met 30 weken door dat ik zwabber was maar toen ik het wist had ik een mooie toeter. bij de André was ik wel stevig en gaf ik redelijk gauw een mooie buik. Nu ben ik 35 kilo afgevallen voor deze zwangerschap een nu is mijn buik wel sneller zichtbaar ook al is het nu nog een darmen buik
6 jaar geleden
Ik snap wat je bedoeld ik heb precies hetzelfde ik ben niet de dunste en ook wel eens bang dat je het niet gaat zien, of dat mensen juist denken dat je al verder zwanger bent haha.
Ik was ook aan het afvallen en wilde eigenlijk nog wel 10-15 kilo afvallen voor ik zwanger zou zijn maar dat heb je niet in de hand.
Misschien onbelangrijk... maar logisch dat je er over nadenkt, dat doe ik ook. Maar ik denk dat dat echt wel komt, dat buikje.
Geniet van je zwangerschap! Hopelijk leuke reacties, ik ben benieuwd.
6 jaar geleden
Reactie op manOnn-26
Hier was ik 14 weken, met een bmi van ruim 37.
Dacht ook dat het lang zou d ...

Wat een mooie buik al! Dankjewel voor je reactie! Ben heel benieuwd of ik zelf over een paar weken al wat zal zien..
6 jaar geleden
Reactie op Aapje
Zou bijna zeggen dat je mijn verhaaltje hebt getypt haha. Zit ongeveer geli ...
Wat toevallig! Ben je ook rond de 5/6 weken?
6 jaar geleden
Reactie op Marije-marije
Wat toevallig! Ben je ook rond de 5/6 weken?
Volgens mijn eigen berekening dacht ik 6+5 Maar gister 1e echo gehad en ehoscopiste dacht wel korter dus vanuit van 6 weken nu. Kindje was 2.4mm en het hartje klopte. Maar indd ben ook wel erg benieuwd nu verder! Heb jij al een echo gehad?
6 jaar geleden
Hier ook zo hoor. Nu 8 weken zwanger. Bij mijn eerste zwangerschap duurde het best een poos voor het goed zichtbaar werd. Maar het ligt er ook aan hoe de baby ligt. Er zijn veel slanke dames waarbij het ook niet snel zichtbaar is.
Uiteindelijk toch echt een hele mooie buik gekregen.
Ik let overigens wel meer op het eten. Ik was ook bezig met afvallen voor mijn zwangerschap door middel van koolhydraat beperkt te eten. Nu ben ik veel misselijk en kan ik geen grote porties meer eten maar probeer nog steeds meer groenten te eten dan koolhydraten. Bij mijn vorige zwangerschap maar 12 kg aangekomen omdat ik gezonder at. En dat hoop ik nu ook weer zo te kunnen doen.
6 jaar geleden
Ik heb ook een hoog BMI (36) en ruim 6 weken. Mijn buik begint al hard te worden. Broeken beginnen daardoor al wel iets strakker en minder lekker te zitten.
Wilde ook afvallen maar ook hier ging alles sneller dan verwacht.
6 jaar geleden
Reactie op Aapje
Volgens mijn eigen berekening dacht ik 6+5 Maar gister 1e echo gehad en eho ...
Ow wat bijzonder dat je nu al een kloppend hartje hebt gehoord! Onze eerste echo zou eigenlijk pas de termijn echo zijn op 2 januari. Maar zolang kan ik echt niet wachten dus op eigen initiatief staat de eerste echo nu op 24 december gepland :) kan niet wachten! Ben (mede door mijn overgewicht) best bang voor een miskraam. Misschien maak ik me te veel zorgen maar dat zit gewoon een beetje in me..
6 jaar geleden
Reactie op R-25
Hier ook zo hoor. Nu 8 weken zwanger. Bij mijn eerste zwangerschap duurde h ...
Ja dat klopt! Mijn schoonzusje (hele slanke meid) is inmiddels net bevallen maar daar zag je met 20 weken nog niet veel..
Ik at voorheen ook koolhydraatarm maar dat is nu haast geen doen meer.. Je mag al zoveel niet omdat je zwanger bent en dan ook nog eens geen koolhydraten dan blijft er niks over haha. Mijn favoriet was echt de carpaccio salade als lunch die ik 3/4 keer per week at maarja dat gaat nu niet.. Knap hoor dat het jou wel lukt! Ik probeer ook wel gezond te eten hoor :)
6 jaar geleden
Reactie op Marije-marije
Ja dat klopt! Mijn schoonzusje (hele slanke meid) is inmiddels net bevallen ...
Nee dat klopt. Je mag nu idd al een stuk minder eten 😂 maar ik hou mij er ook niet iedere dag aan. Maar wet bijvoorbeeld koolhydraatarm brood van de bakker. Dat scheelt al een beetje. En dan schep ik s'avonds iets minder aardappelen/rijst/pasta op en iets meer groenten. Zo krijg ik nog wel koolhydraten binnen want dat moet ook wel tijdens de zwangerschap maar wel wat minder.
Maar heb net wel een pizza zitten eten 😂😂 maar kreeg maar de helft op. Daarna ben ik zo ontzettend misselijk. Dus dat helpt ook wel hoor 😂
6 jaar geleden
Leuke topic! Ik ben ook wel erg nieuwsgierig hoe mijn buik straks zal zijn.. Ondanks dat mijn bmi echt hoog is (40) heb ik wel direct de eerste week dat we wisten dat ik zwanger was een ‘buik’ foto genomen.. Morgen maak ik de tweede buikfoto (nu 6 weken), vind het toch leuk om te kijken wanneer je dat verschil gaat zien..
6 jaar geleden
Reactie op R-25
Nee dat klopt. Je mag nu idd al een stuk minder eten 😂 maar ik hou mij er ...
Koolhydraatarm brood eet ik niet, maar inderdaad wel wat minder aardappels en meer groenten.. Al is dat best een uitdaging met die misselijkheid. Gisteren helemaal trek en werd alleen bij het denken aan eten misselijk en vandaag belachelijk veel zin in vette dingen en sinds het weekend echt een afkeer voor groenten..
Haha nou hopelijk heb je wel genoten van je pizza. Moet af en toe ook best kunnen. Hier vanavond een broodje kroket op met een paar patatjes..
6 jaar geleden
Leuke topic! Ik ben ook wel erg nieuwsgierig hoe mijn buik straks zal zijn. ...
Heel slim! Ik heb toevallig nog een foto van vlak ervoor dus zal binnenkort weer eens een foto maken en vergelijken.
Misschien een leuk idee om elkaar een beetje op de hoogte te houden :)
6 jaar geleden
Reactie op Marije-marije
Koolhydraatarm brood eet ik niet, maar inderdaad wel wat minder aardappels ...
Hier 8+5 vandaag. Tot vorige week groentjes in de oven, rauw, alles, lekker! Sinds 4 dagen keert mijn maag bij de gedachte alleen al, groenten eten is een héle grote opgave en lukt mij zo goed als niet. Fruit daarentegen kan ik gerust 5 stuks per dag eten.
Heel moeilijk want hier BMI van 30 dus volgens 'de regels' serieus obese. En ja ik weet dat er wat kilo's teveel zijn maar als ik naar mezelf kijk, zie ik geen serieus obese persoon... Maar als je dan idd op je eten wil letten en veel groentjes en vitaminen wil binnenwerken om het bijkomen zoveel mogelijk te beperken, is dat héél moeilijk als je maag in je keel springt van zodra ze voor je neus liggen.
6 jaar geleden
Reactie op Marije-marije
Koolhydraatarm brood eet ik niet, maar inderdaad wel wat minder aardappels ...
Heerlijk hoor. Nee ben nu ook niet zo streng als anders. Maar probeer er wel rekening mee te houden. Overdag heb ik iets minder moeite met eten dan s'avonds. Maar idd ook veel misselijk.
Maar dat duurt als het goed is nog een paar weken en dan is de misselijkheid ook voorbij. Kon bij mijn vorige zwangerschap alleen echt geen broccoli eten zonder te spugen dus dat durf ik nu ook niet aan 😂😇
6 jaar geleden
Reactie op Marije-marije
Heel slim! Ik heb toevallig nog een foto van vlak ervoor dus zal binnenkort ...
Zeker een leuk idee!! ;)