7 Reacties
6 jaar geleden
Hier geen ervaring met adhd, maar wel met andere medicatie. Voorafgaand aan onze zwangerschapwens al in gesprek gegaan met de arts. Stoppen is voor mij geen optie dus overgestapt op veiligere medicatie. Ga dus inderdaad vooral in gesprek met een arts want vaak is er wel een veiliger middel dat je zelfs door kunt blijven gebruiken. En soms is geen medicatie slikken nog gevaarlijker voor jou en je kindje vanwege het effect daarvan op jou, dan de medicatie gewoon door te slikken. Dus maak je er niet al te druk over :) Vraag vooral advies aan je arts en overleg met hem/haar wat het beste is voor jou!
6 jaar geleden
Hoi,
Ik ben nu 5+6. Ik heb ADD en ADHD. Ik ben helemaal gestopt met medicijnen ervoor. Zelf zou ik ook geen vervangende medicijnen nemen. Kan nooit goed zijn. Nu slik ik niks.
Soms is het lastig, maar alles voor mijn kindje. Hopelijk kun je iets anders vinden waar je goed bij voelt. Soms kan meditatie of yoga helpen.
6 jaar geleden
Hi! Ben sinds vorige week helemaal gestopt met methylfenidaat. Ben nu 7+3. De weken ervoor afgebouwd van 60 mg naar nu nul. Ik heb t wel moeilijk. Gebruik geen vervangende medicatie. Moet nog 2 weken werken en dan 2 weken vrij, daar leef ik een beetje naar toe. Hoe gaat t met jou?
6 jaar geleden
Ik heb ook ADHD en bij mijn 1e zwangerschap namen mijn hormonen het over .. aan het begin was het even wennen en soms echt leuke momentjes haha NOT.
Maar daarna voelde ik me egt top.
Dus misschien in de loop van je zwangerschap merk je er niet zo veel meer van dat je bent gestopt.
Ik ben nu voor de 2e keer zwanger en weer gelijk gestopt van 60mg methyfinidaat naar 0.
6 jaar geleden
Ik heb ADD en slikte voor mijn eerste zwangerschap 3x15mg Ritalin per dag. Volgens mij, want het is alweer bijna twee jaar geleden. Nu 8w ongeveer zwanger van mijn tweede en ik geef nog borstvoeding aan mijn dochter van ruim 1, dus vandaar nog niet terug aan de Ritalin.
Ik slik elke ochtend en avond bij het eten een visolie capsule (zie foto) en neem op aanraden van mijn di毛tiste ook elke dag nog 5 ml extra visolie met vitamine D (van Arctic Blue).
Alle personen die verstand hebben van ADHD, voeding en/of homeopathie zeggen dat visolie echt goed is juist voor ons. Daarnaast merk ik het ook snel als ik het vergeet in te nemen: 's avonds slaap ik slechter en overdag is het weer erg chaotisch in mijn hoofd.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Is wel behoorlijk prijzig, maar het zeker waard want het is al moeilijk genoeg om vol hormonen te zitten en dan ook nog eens volop ADHD 馃檲

6 jaar geleden
Thanks voor de tips en het meedenken! Ik ga die ook proberen voordat ik alternatieven ga overwegen!
Ik vind het echt wel heftig, de combinatie van hormonen en adhd... gelukkig is mijn vriend heel behulpzaam met lijstjes en dergelijke 鈽猴笍