6 Reacties
5 jaar geleden
Hier CVS en fybromyalgie. Tot voor de zwangerschap werden de klachten langzaam aan steeds erger. Toen ik zwanger raakte is het allemaal gestabiliseerd tot ongeveer 30 weken, daarna veel vermoeider en ondertussen is de pijn ook flink erger en intenser. Ik merk dat het ook behoorlijk weer gerelateerd is, met zonnige en droge dagen gaat het me echt een stuk makkelijker af allemaal. Nu voornamelijk aan huis gekluisterd, paar minuten wandelen is al te veel, huishouden ook niet heel haalbaar. Gelukkig veel hulp in de omgeving en komt die kleine over uiterlijk 3 weken. Daarna zal het denk ik allemaal wel weer wat minder zwaar worden, tenminste de bekkenklachten hoop ik dat die snel over gaan.
Ik merk dat vooral de laatste weken nu met regelmatig voorweeen en zo veel extra pijn mij erg zwaar vallen en veel extra energie vragen. De bevalling zelf zie ik niet echt tegenop, ik hoop alleen dat die bij wijze van vandaag begint ipv morgen om zo maar te zeggen zodat ik nog iets aan energie over heb.
5 jaar geleden
Bij mij is jaren geleden fybromyalgie geconstateerd. Had er toen niet extreem veel last van.
Toen ik 5 jaar geleden zwanger was van mn eerste maakte me ik druk om hoe het zou gaan met pijn en vermoeidheid. Tijdens de zwangerschap bijna geen last van mn fybromyalgie gehad (wel bekkenklachten). Vermoeidheid niet meer dan anders.
Tijdens de bevalling geen last gehad.
Tweede zwangerschap ging echt super. Heb tot 4 weken voor uitgerekende datum gewerkt en bevalling ging super makkelijk.
Nu zwanger van de derde. Door bekkenklachten wel wat zwaarder dan de 2de maar wederom geen klachten van fybromyalgie op vermoeidheid na.
Na mijn eerste zwangerschap zijn de pijnklachten van de fybro eigenlijk niet meer terug gekomen. Wellicht iets met hormoonhuishouding.
5 jaar geleden
Reactie op Liedje
Hier CVS en fybromyalgie. Tot voor de zwangerschap werden de klachten langz ...
Bedankt voor je reactie! Hoe veel weken ben je zwanger? Ik heb ook bekkenklachten...heb bij een goeie bekkentherapeut gelopen wat enorm hielp. Hiernaast slaap ik wel met paracetamol ivm heuppijn. Ik fiets kleine stukjes, lopen is een dingetje Idd 😊
Ik heb een hele goeie/snelle 1e bevalling gehad en kijk er nu ook helemaal niet tegenop. We tegen het ‘crashen’ erna...
2 jaar geleden werd er ME ‘ontdekt’ en was ik er slechter aan toe. Nu gaat het best we goed. Ben afgekeurd qua werk maar kan thuis wel aardig rommelen. Wel ook iedere week hulp in de huishouding, boodschappen laten bezorgen Etc.
Ik wil je veel succes en kracht wensen. Wil eigenlijk zeggen dat het allemaal vast goed komt maar dat krijg je vast genoeg te horen...
5 jaar geleden
Reactie op Corry87
Bij mij is jaren geleden fybromyalgie geconstateerd. Had er toen niet extre ...
Herkenbaar. Ik heb ook veel minder fybro klachten lijkt wel. Ook wel weer gerelateerd.
Bij mij is alle pijn/vermoeidheid eigenlijk pas na m’n bevalling begonnen...Wie weet dat het nu op wonderbaarlijke wijze verdwijnt 😁
Succes met je zwangerschap!! Een 3e 😍