40 Reacties

één jaar geleden

Dit is ze trouwens!

één jaar geleden

Onze Rosie van 22 juli is 90 cm en 14 kilo. Ze is heel sociaal en zorgzaam. Ze kan spreken met 3/4 woordszinnen, maar als ze overprikkeld is of overweldigd dan stopt ze met praten. Dan communiceert ze alleen met geluiden/wijzen. Ik vind dat soms best moeilijk. Ze snapt redelijk complexe opdrachten (2-3 stappen), ruimt zelfstandig haar bordje en beker op na het ontbijt (initieert dat ook zelf) en helpt bij de verzorging van haar broertje. Haar hobby’s zijn: rondjes draaien, rennen, schommelen in de schommelstoel, torens bouwen van Duplo en verstoppertje spelen met haar zus van 1 jaar ouder

één jaar geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Onze Rosie van 22 juli is 90 cm en 14 kilo. Ze is heel sociaal en zorgzaam. ...
Wellicht een gekke vraag hihi! Maar je spreekt over verstoppertje met haar zusje van 1 en verzorging van haar broertje. Hebben jullie 3 kids onder de 2?

één jaar geleden

Reactie op Kiddie

Wellicht een gekke vraag hihi! Maar je spreekt over verstoppertje met haar ...
Haha geen gekke vraag hoor! Haar zus is 1 jaar ouder, die is gisteren 3 geworden. Rosie is zaterdag 2 geworden en onze zoon Joel is bijna 8 maanden. Toen hij geboren werd hadden we er 3 onder de 2.5 ☺️ Toen Rosie geboren werd hadden we er dus heel eventjes 2 onder de 1 🩷

één jaar geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Haha geen gekke vraag hoor! Haar zus is 1 jaar ouder, die is gisteren 3 ge ...
Och verkeerd gelezen. Ik zie dat er staat; 1 jaar ouder. Ik dacht; 1 jaar oud haha. Oeps! Wel heel leuk!!

één jaar geleden

Hier een jongetje van 9 juli, 83 cm en bijna 10 kg! Draagt meestal maat 86 al is dat qua broekjes nog erg groot. Zegt papa, mama, die, daag en eten 🥳 verder weinig. Snapt wel veel en voert opdrachten uit ☺️

één jaar geleden

Mijn dochter (23 juli 2021) zegt steeds meer woordjes en is ook lekker aan het papegaaien. Ze wordt in haar dagelijkse leven in 4(/5) talen toegesproken. Begin juni kwamen we erachter dat ze lijmoren heeft. Ze krijgt medicatie en ze maakt nu een spurt mee qua taalontwikkeling. In augustus gaat de dokter kijken of haar oren nu wel goed zijn of dat buisjes nodig zijn. Ik hoorde haar gister de eerste 2-woorden zin zeggen toen ik haar uit bed wilde halen "mama no" 🫣. Haar kinderarts (bij jullie cb) gaf hier aan dat je de vooruitgang zou moeten zien en dat de hoeveelheid woordjes / woorden in een zin niet uitmaakt nog.

één jaar geleden

Mijn dochter is van begin juli ‘21. Klein meisje van 84 cm en 10 kg. Mega veel energie, ze kan echt geen seconde stilzitten. Een echte rauwdouwer. Het kan niet hard/gek/wild genoeg. Ze praat echt onwijs goed en begint nu ook haar 2e taal te praten. Momenteel praat ze hele zinnen 4/5 woorden en leert ze er elke dag zoveeel nieuwe woorden bij. Ze praat ALLES na. Ik verbaas me er elke dag opnieuw over. Het allerleukste is dat ze mega sociaal is. Ze zwaait en groet iedereen die voorbij komt. Ik vind het zo lief 🥹

één jaar geleden

Reactie op julibabymd

Mijn dochter is van begin juli ‘21. Klein meisje van 84 cm en 10 kg. Meg ...
Hier precies hetzelfde!! Ook naar iedereen zwaaien en hallo roepen. Van de week in de supermarkt liep ze even los ipv in de kar en toen ging ze naar een vrouw toe (oud vrouwtje) en der armen om haar benen slaan... hahaha. Erg schattig maar dat moet ze eigenlijk niet willekeurig doen😂😂😂😂🙈🙈🙈

één jaar geleden

Hier zoontje van 31juli, 88cm en 11,5kg Hij is heel vinnig rent heel de dag rond of fietsen, skateboarden vind hij ook heel interessant 😅 Hij praat best veel maar zijn woordjes zijn wel lang niet allemaal juist. Wij verstaan hem wel vrij duidelijk

één jaar geleden

Reactie op Laurasriyati

Hier precies hetzelfde!! Ook naar iedereen zwaaien en hallo roepen. Van de ...
Ja dat is toch geweldig. Ze noemt alle oude mensen opa en oma. En naar andere zwaait ze van ‘hallo meneer’ ‘hallo kindje’ met een mega grote smile op haar gezicht. 🥹

één jaar geleden

Hier nu 2 jaar en een maand. 84cm en 12kg. En hier erg vooruit op vlak van spreken. Spreekt steeds meer en meer zinnetjes en zelfs correct vervoegde werkwoorden enzo 😳 Ik sta elke dag versteld

één jaar geleden

Vandaag bij het consultatiebureau geweest. 16 kilo, 93 cm. Maat 98/104. Spraak is lekker in ontwikkeling. Praat nu 2/3/4 woordszinnetjes.

één jaar geleden

Hier een lekker jochie van 14,9 kilo en 91 centimeter Grove motoriek is die heel snel! 11 maanden liep die al los en hel klimt klautert aan een stok door. Op z’n loopfiets vind die geweldig om rond te scheuren. Spraak loopt die echt achter! Al afspraak gehad met de logopedist op verwijzing van cb na ik mijn zorgen heb besproken. Logopedist zag geen reden tot paniek, omdat die wel veel begrijpt wat ik tegen hem zeg. Maar ze snapt me zorg wel dus kijken einde zomervakantie nog een keer. Afgesproken dat die een dag mee gaat lopen op de opvang, daar ging die niet naar toe namelijk kijken of dit hem een beetje gaat stimuleren als die andere kindjes ziet praten.

één jaar geleden

Hier vrolijke peuter puber! Favoriete woordje momenteel NEE en vrachtwagen, trekkerrr😂 95 cm en 14 kg. Cb was super enthousiast over zn ontwikkeling spraak en motorisch. Dus gewoon lekker door gaan vriend🙏🏻

één jaar geleden

Reactie op yarawennekes

Hier een lekker jochie van 14,9 kilo en 91 centimeter Grove motoriek is di ...
Bij ons zelfde situatie en actie ondernomen! Ons zoontje gaat wel naar kdv maar spraak is ook minimaal. September komt logopedie nog een keer beoordelen, ze horen veel verschillende klanken en tonen, dus verwachting dat hij het straks op eens kan.

één jaar geleden

Reactie op Maart_je

Bij ons zelfde situatie en actie ondernomen! Ons zoontje gaat wel naar kdv ...
Precies! Komt vast allemaal goed, maar word wel keertje tijd! Soms is het ook gewoon frustrerend 😅 hij lijkt er zelf totaal geen last van te hebben. Hij maakt zich wel duidelijk door zelf de koelkast open te trekken en aan te wijzen of te pakken

één jaar geleden

Reactie op yarawennekes

Precies! Komt vast allemaal goed, maar word wel keertje tijd! Soms is het o ...
Ja, bij ons pakt hij met twee handen ons gezicht en draait het naar de plek waar hij naar toe wilt 😂😂 of pakt onze hand, het heeft ook wel iets schattigs 🥰

één jaar geleden

Hier een kwebbelkous van 10 kilo en 80cm 💖

één jaar geleden

Dochter van 23 juli en 87cm, moeten nog eens wegen maar richting 12kg ergens. Maat 92 voor broeken, shirts nog meer 86. Ze babbelt veel, zinnetjes van 2-4 woordjes, en sinds een week zingt ze ook. Zakdoek leggen, niemand zeggen, de rest van het liedje is niet verstaanbaar maar zeer leuk zo en ze danst erbij.