14 Reacties

3 jaar geleden

Groeit ze verder goed? Dan vooral jiet druk maken. Ik geef überhaupt alleen bv tenzij ik moet werken etc. Dan weet je toch ook niet hoeveel cc? Als t kind groeit en goed plast zou ik me vooral niet gek laten maken. Ook vooral niet flessen gaan opdringen aan je kind. Dan leert ze alleen maar dat ze zelf niet kan aangeven wanneer ze genoeg gehad heeft. Kan op latere leeftijd dan ook gevolgen hebben als in dan ook geen stop op voeding hebben van zichzelf.

3 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt tussen de 80 a 110cc per keer. Meer gaat er vaak ook niet in. Wij voeden op verzoek. Hij groeit verder prima dus dit is volgens de KA geen probleem. Als hij gedronken heeft en hij heeft na 1h weer dorst b.v.b. dan krijgt hij nog een flesje. Dit gaat tot nu toe prima. Zodra hij 'vol' zit duwt hij zijn fles ook weg met zijn tong en hand.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ze zeggen altijd dat een kindje live veel meer uit de borst drinkt dan, dat gene wat jij kolfd.

3 jaar geleden

Dat van het cb lijkt mij niet te kloppen hoor. Met flesvoeding is dat inderdaad het geval qua hoeveelheid, maar bij kindjes die borstvoeding krijgen is wat jij haar geeft echt voldoende!! 200cc afgekolfde melk geven is echt heel erg veel. Zeker als je naar deze berekening kijkt!! https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles Ons meisje drinkt zo rond de 100-110cc afgekolfde melk. Ik heb geleerd je kleintje te geven wat je afkolft en niet meer. Is niet te doen anders 😬🙈

3 jaar geleden

Wat een dom advies van het CB. Borstvoedingsbabies drinken tussen de 60 en 120 cc en drinken dus ook veel vaker. Een baby die 200 cc drinkt krijgt ong 4 voedingen per dag. Een borstvoedingsbaby krijgt 8 tot 15 voedingen per dag zoals het hoort ivm de natuurlijke voedingsbehoefte van een baby. Er zijn een aantal FBgroepen van lactatiekundigen op FB. Wellicht vind je die fijn om te volgen (La Leche League, Borstvoedingsforum en IBLC vraag nogwat :p)

3 jaar geleden

Even los van dat je borstvoeding geeft. Wij geven kunstvoeding, maar ze drinkt echt niet elk flesje 200cc. Dan spuugt ze nog meer, dan nu.. als jouw kindje goed groeit gewoon jullie eigen schema vast houden.

3 jaar geleden

Serieus, wow... Dan vind ik de advies wel erg raar van de cb. Ik wilde al binna overstappen op kunstvoeding. Mijn dochter groeit en plast goed. Ze is bovengemiddeld maar was iets afgevallen. Is nog steeds boven gemiddeld. Heel apart allemaal. Bedankt voor de geruststelling

3 jaar geleden

Bij t CB gaan ze er vaak ook vanuit dat je flesvoeding geeft. Echt zo krom.. ligt er ook aan hoevaak je kind komt. Ik heb bv gegeven maar ben man 4 maanden over gegaan op fv. Maar merkte toen al dat dingen vaak niet kloppen, zo zou mijn dochter veel te veel drinken en is een liter per dag de max... Maar als mijn dochter t nodig heeft.. wie ben ik dan om het haar niet te geven, ze zat net over de liter voor ze hapjes kreeg, haar lijfje was helemaal klaar voor hapjes, haar darmpjes alleen nog niet 😅.. En daarnaast verteld mijn collega (kindje is even oud) dat max een liter alweer achterhaald is... Gewoon op je gevoel afgaan, als ze genoeg groeien en ze tevreden zijn is het goed toch.

3 jaar geleden

Serieus, wow... Dan vind ik de advies wel erg raar van de cb. Ik wilde al b ...
Vaak is het cb, merk ik in ieder geval, erg gericht op adviezen rondom fles gevoede baby’s. O.a hun groeischema is een gemiddelde van fles- en borstgevoede baby’s, terwijl baby’s die bv krijgen echt anders groeien en hun eetritme ook anders is, wat alicevdlaan ook al zegt. Ik vind dat er bij het cb weinig kennis zit rondom bv, dus zou daarmee echt naar een lactatiekundige gaan 😊 fijn dat je meisje wel goed groeit, slagroom wat jij geeft dus 💪🏻💪🏻 succes en ik zou anders zeker ook die facebookgroepen opzoeken die hier al benoemd zijn. Ik heb daar zelf ook enorm veel van geleerd!!

3 jaar geleden

200 ml borstvoeding is echt bizar veel. Mijn dochter is nu 5 mnd, dan zit ze dus in de 6e mnd, en ze weegt 6 kilo. Ze komt overdag ongeveer om de 3 uur, en in de nacht nog 1 of 2 keer voor voeding. Dat zijn dus 6 à 7 voedingen op een dag. Met de formule van la leche league zou ze nu dus 100×6/6 of 100×6/7 ml per fles drinken... Dan kom ik toch ook zo rond de 100 ml uit. Dat is dus super normaal! Stel dat jouw kindje wat zwaarder is, dan drinkt ze in totaal wat meer, maar als ze dan wat vaker komt dan kom je wellicht weer op wat minder uit. Maar je kindje moet wel echt onwijs zwaar zijn en weinig komen om op 200ml per voeding uit te komen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Is ook eens tegen mijn zus gezegd en die was zich gek aan het kolven alleen het lukte niet. Alleen had het cb er bij haar ook geen rekening mee gehouden dat het geen flesvoeding is.. Flesvoeding zitten wij idd op 210 maar dat is compleet anders dan borstvoeding. Als de kleine op goed gewicht zit en groeit lekker zo doorgaan.

3 jaar geleden

Hier drinkt hij wel 200 ml borstvoeding per keer (4x op een dag sinds hij 4 mnd is, nu 5,5 mnd) maar ik geloof dat hier evenveel voedingsstoffen kunnen inzitten als bijvoorbeeld iemand die 120 ml geeft, elk kindje is anders en zo wordt de voeding daar ook op aangepast. Blijkbaar heeft mijn zoontje meer vocht nodig, hij zit qua gewicht onder het gemiddelde lijntje bij het CB maar groeit verder goed dus dan zal het wel prima zijn naar mijn mening ☺️

3 jaar geleden

Hier volledig bv en zit op 120-150 cc per kolfbeurt. Hij groeit goed. Bv is zo natuurlijk, kindje drinkt wat hij of zij nodig heeft. Heeft de natuur maar slim geregeld. Voor de 1 is het 90cc voor de ander 180cc. Wij eten ook niet elke dezelfde hoeveelheid eten. Ik sluit me aan bij zandhoopje Zolang ze goed groeien

3 jaar geleden

Serieus, wow... Dan vind ik de advies wel erg raar van de cb. Ik wilde al b ...
Was ze nu afgevallen, of was dat voorheen?