40 Reacties

één jaar geleden

Reactie op KarinaK

Zoontje wil bij ons thuis alleen nog maar door mij naar bed worden gebracht ...
Oei, dat klinkt wel heftig zeg.. ook niet leuk voor de papa. Hopelijk gaat die fase snel weer voorbij.

één jaar geleden

Reactie op KarinaK

Zoontje wil bij ons thuis alleen nog maar door mij naar bed worden gebracht ...
Bij onze dochter is dat andersom alleen s’avonds is dat dan Alleen me vriend mag haar naar bed brengen. Als ik dat doe dan is het alleen maar lachen en soms zelfs spelen en niet haar ogen dicht doen. Heel vervelend Volgende week moet mijn vriend s’avonds weg vanwege werk. Ben benieuwd hoe dat dan gaat. Nu al geen zin in maarja komt vast wel goed

één jaar geleden

Ja deze is hier sinds 2 nachten aan de gang “joeppieeee” daar komen mijn hangende oogleden+de wallen weer. Die had ik nou net niet gemist! Nog meer moeders die dit nu moeten ondergaan?! Ons zoontje is zondag 2 geworden dus hij dacht ik kan weer lekker gaan spoken 👻

één jaar geleden

Hier is t sinds 1 week nu elke ochtend stopt 5 uur wakker.. hiervoor was t vaak half 6. Ook vroeg, maar 5 uur vind ik echt geen tijd.. Of ze nu laat, vroeg, kort middag dutje, lang dutje niks veranderd de tijd in de ochtend 😔

één jaar geleden

Reactie op Maaike92!

Hier is t sinds 1 week nu elke ochtend stopt 5 uur wakker.. hiervoor was t ...
Herkenbaar Voor deze 9weken Sliep zoontje tot half 7-7u Nu standaard wakker tussen 5 en half 6 🥱🥱

één jaar geleden

Reactie op Ellenvk

Herkenbaar Voor deze 9weken Sliep zoontje tot half 7-7u Nu standaard wak ...
Gek hé!! Hier dus ook. Snap er niks van. Merk ook niet dat ze vermoeider is overdag ofzo.. 🙄 ga volgende week op vakantie, zie t niet zitten om elke ochtend al om 5 uur eruit te moeten

één jaar geleden

Reactie op Maaike92!

Gek hé!! Hier dus ook. Snap er niks van. Merk ook niet dat ze vermoeider i ...
Ooh dat merk k hier wel Tussen 9 en 10 begint hij al in oge te wrijven en lastig te doen :(

één jaar geleden

Reactie op Ellenvk

Ooh dat merk k hier wel Tussen 9 en 10 begint hij al in oge te wrijven en ...
En da snap k 5u is net wat te vroeg

één jaar geleden

Reactie op Ellenvk

Ooh dat merk k hier wel Tussen 9 en 10 begint hij al in oge te wrijven en ...
Ik probeer der nu wel terug te leggen. Dan speelt ze wat tot half 6, maar zo kan ik nog wel even rustig wakker worden. Vindt ook 5 uur echt net iets te vroeg..

één jaar geleden

Reactie op Maaike92!

Ik probeer der nu wel terug te leggen. Dan speelt ze wat tot half 6, maar z ...
Helpt hier niet Zoontje sta dan te krijsen aan zn poortje :(

één jaar geleden

Hier ook, dit is sinds dat hij snachts wakker wordt omdat hij moet plassen op de wc. Sinds maart geeft hij overdag al heel goed aan dat hij moet plassen overdag en dat gaat fantastisch! Nu meerdere keren in de nacht dat hij ons roept, of om te plassen of om zijn dekentje goed te leggen waarna hij erna niet meteen in slaap kan vallen en dus ons blijft roepen. Hij heeft nooit bij ons in bed geslapen en wilt dit zelf ook niet. Heel vermoeiend, dit is nu al 1 maand. We laten hem nu al savonds slapend plassen voordat wij gaan slapen maar heeft nog geen effect voor de nacht. Iemand tips?

één jaar geleden

Reactie op Liesje15

Hier ook, dit is sinds dat hij snachts wakker wordt omdat hij moet plassen ...
Maar dat is toch super goed dat hij jullie roept omdat hij moet plassen!! Ik denk dat het gewoon even erbij hoort dat hij dan moeite heeft met het terug in slaap vallen. Hij is dit dan ook niet gewend. Normaal plaste hij gewoon in zn luiertje en kan dan lekker blijven liggen en weer verder slapen. Ik val ook niet altijd meteen inslaap als ik moet plassen snachts. Ik denk persoonlijk dat hij er aan moet wennen. Tuurlijk is dat zwaar voor jullie. Maar ik zou vooral zijn zelfstandigheid omarmen 🥰 succes

één jaar geleden

Hier ook een kleine dame die al twee weken om half 5 wakker is. Ze is wel begonnen met zingen, dus dat is dan wel weer leuk. Minder leuk alleen om half 5 😅

één jaar geleden

Pffff hier heeft ze erge verlatingsangst met naar bed brengen zowel smiddags als savonds😬 straks even kijken als iemand anders het doet?

één jaar geleden

Oh jeej.. en straks gaan we het uur weer verzetten 😱 najah dat duurt nog even dus er is nog hoop 🙏🏻

één jaar geleden

Hier is het denk ik ook zover. M’n dochter is 25 maanden en ik begint de laatste tijd weer vaker te jammer in de nacht. Vannacht ben ik van half 2 tot half 4 bij haar geweest. Het valt me erg zwaar omdat ik al zo moe ben, zit in het 3e trimester van 2e kindje. Hopelijk zijn we er snel doorheen!

één jaar geleden

Hier ook een mannetje dat sinds een week elke avond volledige paniek heeft bij het naar bed gaan. Idd ook tot kokhalzen en soms zelfs overgeven aan toen!! Heel heftig! Hoop dat is snel voorbij is. Wij staan over twee weken in Italië op de camping! 😫

één jaar geleden

Ik zit echt met me handen in het haar. Zoontje inmiddels 26 maanden en zitten al vanaf dat hij 23 maanden is met een drama naar het bed gaan. Slaapt bij een ander fantastisch zonder problemen naar bed geeft zelf aan dat hij moe is. En hier is t alleen maar mama papa bed. Mag niet naast zijn eigen bedje zitten. Bij het raken van eigen bedje met naar bed brengen gooit hij alles er al uit. Hoe doorbreek ik dit patroon…

één jaar geleden

Reactie op Manonkusje

Ik zit echt met me handen in het haar. Zoontje inmiddels 26 maanden en zitt ...
Ik zat ook met mijn handen in het haar. Het is verschrikkelijk. Ze verzinnen alles om maar niet in bed te hoeven liggen. Ons zoontje van 25 maanden is hier vorige week mee begonnen. We hebben eerst elke keer geprobeerd hem terug te leggen. Zelfde ritueeltje bla bla bla. Maar, voorheen deden wij dit ook niet dus waarom nu wel? Dit is juist de kans voor zo’n kind om het grensje te kunnen verleggen waar we achteraf spijt van hebben. Wij doen altijd omkleden, potje, tanden poetsen, verhaaltje voorlezen en dan gaan we. Sluiten de deur achter ons en dan is het goed. Maar nu… Als ik omhoog kwam had meneer heel zijn bed al leeggeroofd, rent mij achterna richting de overloop zo snel als hij kan naar de deur. Het probleem bij ons is alleen dat hij zijn spullen op de trap gooit en vervolgens wil dat we het terug komen brengen. Als we dit niet doen klimt hij zowat over het hekje heen. Ben als de dood dat er dan iets ergs zou gebeuren mochten we hier geen zicht op hebben en hij naar beneden zou vallen. Onze oplossing is een stok onder de deurklink zetten. Voelde me O zo slecht eronder maar aan de andere kant zal ik me slechter voelen als hij iets breekt als hij over het hekje probeert te klimmen. En daarbij, in een ledikantje liggen ze ook “opgesloten”. Maar voor de veiligheid hebben we hiervoor gekozen. 3 nachten verder ligt hij weer heel de nacht fijn in zijn bedje te slapen 🙈

één jaar geleden

Trekt hier (en op vakantie) ook alles uit de kast om niet te hoeven slapen. Zowel de middag als de avond. Het is zeker al 1,5 week gaande. Wij negeren het gewoon.. ik wens hem succes! Het is gewoon bedtijd. Naar boven is een strijd, luier is een strijd, etc etc… alleen boekje lezen is natuurlijk leuk. Avond: Ik lees twee a drie boekjes voor en bij de laatste vertel ik dat het na dit boekje tijd is om te gaan slapen. Hij kan op z’n kop gaan staan maar ik geef niet toe. Ik verlaat gewoon de kamer en op zich doet hij wel dramatisch maar als we het negeren is hij binnen 5 a 10 minuten gestopt en valt hij uiteindelijk gewoon in slaap. Misschien dat dit nog niet de slaapregressie is? Hij is met 41 weken geboren op 21 juli 2021. Maar normaal maakte hij er nooit een drama van en vond hij bedtijd prima.