15 Reacties

3 maanden geleden

Vind hij het wel vervelend om in zijn broek te plassen? Anders zonder luier laten lopen. Wel extra was maar als het helpt duurt dat niet lang.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde sinds haar speen weg ging paar maanden terug.. doet het soms ook gewoon express.. en in haar broek poepen vind ze geen probleem.. plassen ook niet zo.. geeft ze niks om.. dus ik wacht gewoon af.. gelukkig zit er bij ons nog 6 weken school vakantie achteraan dus heb extra tijd馃槈馃槅 Voordeel is vaak wel met laat zindelijk worden d as t ze de nachten ook gelijk zindelijk zijn..

3 maanden geleden

Lastig, ben je nog een paar dagen vrij achter elkaar binnenkort? Misschien kun je iets forceren door dan een paar dagen de luier af te doen (behalve snachts) en overdag flink te oefenen. Maar belangrijker, is hij er aan toe en voelt hij het goed aankomen? Dat laatste is best lastig op deze leeftijd nog. Ons zoontje vind het ook heeeeel irritant als we dat vragen. Hij is ni bijna een jaar zindelijkheid met soms een ongelukje. De eerste weken moesten we hem echt op de wc zetten en nu gaat hij meestal zelf als hij niet afgeleid is door spelen. Beste optie was 10 a 15 minuten na het drinken gewoon samen naar de wc gaan, er op zetten en ondertussen een spelletje doen. Een discobal, in de wc, lekker zingen, boekjes over poep en plas voorlezen terwijl hij zat. En langzamerhand kreeg hij de smaak te pakken. Maak er een feestje van (als hij er aan toe is;) l

3 maanden geleden

Hier ook nog niet. Van de zomer ging het goed totdat die verstopt raakte en ik z鈥檔 luier weer om gedaan heb (wc poepen vond ie erg spannend). Sindsdien vind ie het allemaal wel prima. Laatst waren we in de dierentuin en hield ie het 5 uur zonder gedoe op, maar een andere x vind ie t al snel prima. Hij geeft het niet vaak aan en ik ben echt niet altijd alert genoeg. We wilde in de kerstvakantie doorpakken, maar ivm griep nu doorgeschoven naar de voorjaarsvakantie. Ik heb wel tot eind augustus, want hij start pas na de vakantie op de basisschool.

3 maanden geleden

Ik heb weleens de tip gehoord om de luier over zijn/ haar onderbroek te doen. Eerst dus het onderbroekje en daarover heen de luier. Dan voelen ze toch de nattigheid maar blijf je niet alles steeds verschonen. Allicht het proberen waard. Hier was het ineens van de ene op de andere dag.

3 maanden geleden

Ik volg. Hier ook een zoontje van 3,5 jaar. Hij geeft het aan wanneer hij in zijn luier plast, 1 dag op de wc plassen ging top. Dag 2 ook nog. Op dag 3 had hij geen zin meer 馃槶

3 maanden geleden

Hier dochter van 3,5 en ook nog niet zindelijk. Ze kan prima op de wc plassen als wij met haar elke 1-1,5 uur naar de wc gaan en blijft regelmatig ook lang droog. Heel soms geeft ze het zelf aan, maar meestal niet. Ze draagt overdag een luierbroekje en 's nachts gewone luier (ze is vrijwel elke nacht droog). Poepen op de wc durft ze nog niet, 1x bij toeval gedaan maar daarna niet meer... Interesse lijkt er nog niet voldoende te zijn, soms wil ze ook echt niet. Bij de oudste ging het ook opeens snel met 3,5jr dus ik gok dat het bij dochter binnenkort ook wel goedkomt. Na de zomervakantie gaat ze naar school.

3 maanden geleden

Reactie op Bamc

Ik heb weleens de tip gehoord om de luier over zijn/ haar onderbroek te doe ...
Dit hebben wij gedaan. Werkte goed.

3 maanden geleden

Reactie op Bamc

Ik heb weleens de tip gehoord om de luier over zijn/ haar onderbroek te doe ...
Slim! Ga ik binnenkort eens proberen!

3 maanden geleden

Reactie op 19Marloes90

Hier hetzelfde sinds haar speen weg ging paar maanden terug.. doet het soms ...
Nou geloof het of niet.. afgelopen zaterdag riep ze ineens geen luier meer te willen! Had gezegd dat ze pas in haar nieuwe grote meisjes kamer kon slapen als ze minimaal 5 dagen zonder luier kon.. nu de kamer helemaal af en ingericht is was dat toch wel te leuk waarschijnlijk.. op totaal 5 mini ongelukjes na overdag is dit dag 6 zonder luier.. morgen dus naar haar grote meisjes kamer! Super trots! Ooh gelijk de nachten zonder luier.. alleen vannacht was ze nat, maar ze werd zelf wakker van de kou.. dus dat was 1 groot ongelukje.. maar de andere nachten ging top! Dus er is hoop dames.. als je kindje er klaar voor is kan het ineens gebeuren.. had dit ook echt niet zien aankomen!

3 maanden geleden

Mijn zoontje plast alleen 鈥榮 morgens vroeg bijna altijd op de wc. Verder lukt het nog helemaal niet, hij is er duidelijk nog niet aan toe.

3 maanden geleden

Hier ook nog steeds jongetje dat een luier draagt. Hij kan volgens mij het prima wat ophouden, want hij poept noooit buiten de deur 馃槀 altijd binnen een kwartier van thuis komen.. zet hem gedurende dag regelmatig op potje (of wc) heeft ook een heel fancypotje met licht en geluid. Vind t prima, gaat zitten, liedje zingen verhaaltje lezen. Is dan klaar, niets in potje. En dan net daarna weer in pamper. Blijven maar consequent oefenen en dan zien we t wel

2 maanden geleden

Hier nog steeds een jongen die het 茅cht niks interesseert. Ik vraag meerdere keren per dag of hij naar het potje / wc wilt. En de ene dag gaat hij 2x zitten, de andere dag helemaal niet. Soms een flinke plas, soms een paar druppeltjes. We hebben hem geprobeerd te motivereb met stickers (werkte 3 dagen), met een toetje na het eten (werkte 茅茅n dag). We overwegen nu met snoep of met een grote brandweerauto (die hij graag wilt hebben en zelf mag halen bij de intertoys of action). Ik heb alleen geen idee hoe we dit moeten gaan aanpakken. Afspreken luier gaat uit en als het goed gaat voor x aantal dagen, dan krijg je dit? Of hoe zouden jullie het doen? Hij wordt 5 juli 4 en begint na de zomer pas met de basisschool, maar het voelt voor mij toch alsof de tijd nog erg krap is!

vorige maand

Reactie op chan1994a

Hier ook nog niet. Van de zomer ging het goed totdat die verstopt raakte en ...
Hoe gaat het nu met de rest van de kindjes hier? Hier inmiddels plas zindelijk.. het poepen blijft een ding. Soms keurig op t potje, maar ook geregeld gewoon in zn broek. Hij draagt geen luier meer. Iemand tips?

vorige maand

Hier ook bezig met zindelijk worden...dochter word in de zomer 4 馃檴 Ze plast regelmatig al op de wc, standaard momenten. Maar daarbuiten geeft ze het nog niet goed aan, lijkt het wel makkelijk te vinden. Daarnaast moeten we er zelf ook wat consequenter in gaan zijn, binnenkort als we in iets rustiger vaarwater zitten (prive en werk) dan gaan we er vol voor en moet het wel lukken.