31 Reacties

4 jaar geleden

Jaaa ik zou beginnen met groente , ( als je het zelf wilt maken ) lekker pureren en een klein olie erbij doen , en het invriezen in ijsblokjes bakken met deksels heb je gelijk goede porties . Bij de Etos heb je lepels ( mocht je die nog niet hebben ) die veranderen van kleur als het hapje te heet is

4 jaar geleden

Oohhh en als het mogelijk is het na de fles geven., kan goed dat er de eerste keer flink gespuugd zal worden hihihi

4 jaar geleden

Hier begonnen met paar lepeltjes per keer. Begonnen met groente. Pompoen, wortel goedgekeurd. Pastinaak en doperwten niet haha na tijdje fruit. Blijf nog steeds maar paar lepeltjes doen maar als het aan hem lag eet hij gerust heel potje leeg😂 kreeg op cb ook niet echt tips of info dus zelf beetje gegoogeld 😜 maar zeker niet te veel elke keer en tijdje zelfde smaak zodat lichaampje rustig kan wennen

4 jaar geleden

Reactie op DemiJJ

Hier begonnen met paar lepeltjes per keer. Begonnen met groente. Pompoen, w ...
Ohja tussen twee melkmomenten geven

4 jaar geleden

Hier beginnen we pas met 6 maanden en starten we met de kleintjes / rapley methode. Wij slaan dus prakjes hapjes over en beginnen direct met vast grote stukken voedsel aanbieden & onthoud altijd : food under one is just for fun, ons zoontje blijft op flesvoeding 1 tot dat hij 1 jaar oud is, vanaf 1 jaar krijgt hij volle melk als opvolg melk & zal dan ook goed gaan starten met grotere stukken eten. Flesvoeding 1 of 2 is hoofdvoeding tot ze 1 zijn 😊

4 jaar geleden

Reactie op DemiJJ

Hier begonnen met paar lepeltjes per keer. Begonnen met groente. Pompoen, w ...
Oké hier heb ik wat aan 😂 ik heb nu twee potjes met appel en perzik en twee potjes broccoli en dop erwten , maakt t uit welke ik geef en hoelang moet ik doe smaak aan houden ? Kan ik die potjes ook invriezen ?

4 jaar geleden

Reactie op mandy jack

Oké hier heb ik wat aan 😂 ik heb nu twee potjes met appel en perzik en twe ...
Ze raden aan om te beginnen met groente , omdat fruit vaak lekker zoet is , en dat ze dan geen afkeer krijgen van groente ... ikzelf ben begonnen met worteltjes maar doperwten en broccoli is ook helemaal top . Let er wel op dat je nog geen smaken gemengd geeft ,.. dus of broccoli of doperwten zodat ze aan de smaak kunnen wennen en dan na een paar weken kun je het combineren

4 jaar geleden

En of je het kunt invriezen geen idee 😅♥️

4 jaar geleden

Reactie op mandy jack

Oké hier heb ik wat aan 😂 ik heb nu twee potjes met appel en perzik en twe ...
Plan was paar dagen zelfde smaak te doen maar deed 2 dagen met een potje en daarna andere gepakt. Maakt niet echt uit met welke je begin.ik koos groente omdat fruit zoeter is en dat dus wss toch wel goed zou gaan. Peer, appel zijn hier ook een succes en banaan is favoriet. Perzik was een twijfelgeval. En als het goed is kan je het wel invriezen als je weet dat het binnen 48 uur niet op gaat. Bewaar nu de potjes en ga over tijdje zelf prutjes maken😜

4 jaar geleden

Voedingscentrum.nl geeft duidelijke uitleg hoe je hiermee kan gaan beginnen

4 jaar geleden

Hier beginnen we pas met 6 maanden en starten we met de kleintjes / rapley ...
Hoe kan dat kindje dan leren slikken? Leren voelen, smaken leren? Het heeft echt te maken met wennen. Het is geen fun. Melk en eten slikken is beiden iets heel anders.. Ga maar eens navragen bij de consultatiebureau.

4 jaar geleden

Hier beginnen we pas met 6 maanden en starten we met de kleintjes / rapley ...
Opvolgmelk is trouwens vooral commercieel iets. Kijk maar eens de aflevering hierover bij keuringsdienst van waarde. Beter blijf je de zuigelingenmelk gebruiken.

4 jaar geleden

Hoe kan dat kindje dan leren slikken? Leren voelen, smaken leren? Het heeft ...
Kijk eens op de website en insta van solid starts. Juist met deze methode leren ze beter slikken enz!

4 jaar geleden

Anderen ook ervaring met dat ze het niet lekker vinden? Hier nu wortel en pompoen geprobeerd maar het is vooral kokhalzen en huilen. Nog even uitstellen of juist blijven proberen?

4 jaar geleden

Reactie op DemiJJ

Plan was paar dagen zelfde smaak te doen maar deed 2 dagen met een potje en ...
Ik vroeg me dus af, of je die potjes ook in mocht vriezen. Aangezien je idd maar heeeel weinig geeft. 😜

4 jaar geleden

Reactie op Puck90

Anderen ook ervaring met dat ze het niet lekker vinden? Hier nu wortel en p ...
Hier ga hij schudden na hap doperwten dus even uitstellen en later weer proberen mss in combi met wat anders

4 jaar geleden

Reactie op L1107

Ik vroeg me dus af, of je die potjes ook in mocht vriezen. Aangezien je idd ...
Ja eerste potje toen in ijsklontvormpjes gedaan maar nu geef ik wat meer per keer omdat hij het leuk en vaak lekker vind

4 jaar geleden

Reactie op L1107

Ik vroeg me dus af, of je die potjes ook in mocht vriezen. Aangezien je idd ...
Ja dus dit! Heb wel vandaag bij de wibra van die speciale baby invries potjes gehaald… want als je het zelf vers maakt kan het toch ook ingevroren worden dan toch ook met het potje lijkt mij

4 jaar geleden

Hier ook begonnen! Met courgette, daarna wortel en nu zoete aardappel. Ik heb tot nu toe het zelf gemaakt. Het gaat er goed in bij mijn dochter tot nu toe. Ze wil juist meer.. Ik heb een Baby Bullet te leen van iemand. Ik zou ‘m zelf niet aanschaffen, het is een soort veredelde staafmixer/blender. Maar wel een handig boekje met uitleg en recepten passend bij aantal maanden etc. Dus dat gebruik ik nu als leidraad. Ik kook het en mix het met het bakje van de staafmixer. Vriendinnen van mij hebben zo’n apparaat van Philips Avent, waarmee je kunt stomen en vinden die heel fijn. Vond dat wel duur. Verder kijk ik ook naar hapjes van Mama Deli om eventueel te gaan gebruiken in combinatie met zelf maken, die zijn vers vanuit de diepvries. Volgens mij nu in de bonus bij de AH!

4 jaar geleden

Hier at hij vanaf week 1 een half potje voor enkele weken en ging dan al snel naar een volledig potje