27 Reacties

4 jaar geleden
Ach jeetje wat een rot bericht. Hopelijk komt het alsnog goed voor je. Veel sterkte!

4 jaar geleden
Het kan zijn dat je minder ver bent door een late eisprong bijvoorbeeld. Ik ga voor je duimen dat je over 2 weken goed nieuws krijgt 🍀

4 jaar geleden
Ik hoop echt dat we over 2 weken wel positief nieuws krijgen. Wat kan de tijd toch langzaam gaan

4 jaar geleden
Als er een vruchtzakje aanwezig is in de baarmoeder maar 2 weken is kan dat stand houden?

4 jaar geleden
Pff wat een kut nieuws zeg! Ik heb vanmiddag ook een bloeding gehad, begon met weinig en werd steeds meer. Heeft 3uur aangehouden. Heb gelukkig geen kramp of iets. Ik maak me zoveel zorgen. Hele middag verdrietig geweest en haal de gekste dingen in me hoofd. Helaas ben ik nog geen 6 weken en kunnen ze nog geen echo maken. Pff zo kut dit 😔😔

4 jaar geleden
Reactie op Truus1990
Pff wat een kut nieuws zeg! Ik heb vanmiddag ook een bloeding gehad, begon ...
Als je je echt zorgen maakt... ik ben nu 4weken en 3dagen (normaal) ik was al 3dagen aan het bloeden :( ben via spoed binnen gegaan zodat ik wat gemoedsrust had, op 4weken en 3dagen zien ze niet veel, maar ze zagen wel de vruchtzak en dooier etc ze vonden echter niet meteen een reden voor het bloeden maar dat terzijde, als je je zorgen maakt kan je wel een echo laten nemen

4 jaar geleden
Ik had vorige week een vroege echo met 5,3, hier was ook nog geen dooierzak te zien. Gisteren weer een echo gehad 6,1 en een kloppend hartje gezien. Waarschijnlijk ben je iets later bevrucht of heeft het vruchtje zich verstopt. Hopelijk heb jij hetzelfde en komt het bloeden ergens anders vandaan.

4 jaar geleden
Reactie op MVCJJ
Ik had vorige week een vroege echo met 5,3, hier was ook nog geen dooierzak ...
Wat fijn om te lezen dat het ook nog positief kan aflopen :)! Het worden wel 2 nare weken wachten! Het bloeden was 3 veegjes wat bruinig ook. Tussen 2 en 4 gisteren daarna niets meer. Ik ga wat afleiding zoeken en laat het over 2 weekjes even weten. Spannend

4 jaar geleden
Reactie op Truus1990
Pff wat een kut nieuws zeg! Ik heb vanmiddag ook een bloeding gehad, begon ...
Heel eerlijk met wat ik nu weet had ik zo vroeg geen echo laten maken. Je krijgt geen zekerheid. Bij 8 weekjes kunnen ze wat meer zeggen. Die tussentijd is alleen zo’n onzeker echt waardeloos!

4 jaar geleden
Heel eerlijk met wat ik nu weet had ik zo vroeg geen echo laten maken. Je k ...
Daar ben ik het deels mee eens.
Bij 1e zw.schap (nu dochter van 5) kreeg ik een spoedecho na een ongeluk. Daar zag ik met 6 weken een kloppend hartje en een mooi vruchtje.
Hierdoor had ik wel vergelijkingsmateriaal. Vorig jaar een echo met 6 weken na bloedverlies en ik zag gelijk dat het niet goed zat.
Dit jaar een MA. Ik had het volste vertrouwen maar ook daarop zag ik eigenlijk niet wat je zou kunnen verwachten.
Bij een volgende weet ik niet wat ik prettig zou vinden.
Een vroege echo zou juist zekerheid kunnen geven of het goed zit (wat geen garantie geeft uiteraard) of dat het niet goed zit.
Ik denk dat ik wederom een vroege zou willen om voorbereid te kunnen zijn. Mocht het fout zitten en weer een MA zijn, dan kom ik daar misschien veel te laat achter. Ik wil niet weer door die mentale hel heen gaan en die klap zo laat krijgen.
Gelukkig krijg ik die keuze. Vroege echo om te kijken of het vitaal is en elke week een follow up om een eventuele MK of MA op tijd te kunnen opmerken. Of pas met 8 weken komen.
Het is denk ik ook een persoonlijk vraagstuk. Garanties heb je nooit helaas en vroeg kan onzekerheid geven maar laat dus ook.
Maar een vroege kan ook juist onzekerheid wegnemen omdat alles er juist goed uitziet en je dus met meer vertrouwen in de eerste weken zit.

4 jaar geleden
Daar ben ik het deels mee eens.
Bij 1e zw.schap (nu dochter van 5) kreeg i ...
Daar hoop ik inderdaad ook op dat ik gerust gesteld ga worden. Is me eerste kindje en alles is nieuw en merk dat ik super onzeker ben. Gisteren 3uur lang veel bloed verlies gehad. Net of ik zwaar ongesteld was, vandaag krampen en last van me borsten. Hopelijk een goed teken. Ik ben precies 6 weken zaterdag (volgens eigen berekening) hoop echt dat ik iets positiefs te horen krijg! En anders idd wachten tot de echo bij 8 weken.

4 jaar geleden
Ah meid die twee weken wachten zijn echt heel naar. Ik heb het helaas van de zomer ook meegemaakt :( sterkte met wachten! Hoop op goed nieuws 🍀

4 jaar geleden
Ik had vorige week te horen gekregen dat ik een miskraam heb omdat ze geen vruchtje in m'n vruchtzakje zagen. Het was leeg. Ze namen ook niet de tijd voor een inwendige echo ondanks ik daarvoor vroeg.
3dagen later heb ik betaald ergens anders voor een echo en een vruchtje te zien met kloppend hartje. Stay positive. Ik ook elke dag bruine afscheiding en af en toe bloed. Daarom had ik met 5 weken een echo.