9 Reacties
één jaar geleden
Wauw ik dacht even toen ik je verhaal las dit ben ik gewoon. Echt dit is preciess bij ons ook het geval. Mijn zoontje moet niks van zijn vader hebben. En is ook heel aanhankelijk tegen over mij.
Wij zijn ook gestopt met opvang omdat het daar niet lukte. Gelukkig kan oma en opa oppassen en gaat het wel goed maar als hij mij ziet is het alleen maar mama mama.
Dit is echt heel vermoeiend ik begrijp je zo goed.
Wilt ook nooit met kindjes spelen als ik er ben en alleen met mij. Ik probeer maar op de dagen dat ik met hem alleen ben ook niet echt veel aandacht te geven en leren dat hij ook zelfstandig moet spelen.
Hoop dat deze fase heel snel voorbij is! ..
één jaar geleden
Reactie op Leeey
Wauw ik dacht even toen ik je verhaal las dit ben ik gewoon. Echt dit is p ...
Oh erg hé! Het voelt echt eindeloos te duren. En niks...lijkt echt te werken.
Ik vind het vooral moeilijk dat ze helemaal niet "leuk" doet of kan doen als ik er ben. Want ze wilt alleen maar dat ik iets doe/pak. En papa of zus mogen niks.
De gastouder denkt er zelfs over te stoppen, omdat het continu alle andere kinderen ontregeld, en er geen echte oplossing is anders dan uitzitten.
Helaas is dit niet de 1ste opdringerige fase, en duren ze vaak lang bij haar...
Soms heb ik t gevoel dat ik beter zoveel mogelijk weg kan zijn, zodat ze afkick van mij ofzo. 😔
één jaar geleden
Als het niet altijd zo was, dan gaat het weer voorbij! Er is iets van een fase rond 19-21 maanden. Wij hebben dit gedrag ook gehad en het is nu weer voorbij, kan weer zelf spelen en ik (ze is papa fan) ben ook weer goed en zelfs gewild.
Nu is de peuterpuberteit keihard ingetreden en wil ze vooral veel zelf doen en enorm driftig als dat niet mag/kan.
Dus houd vol!
één jaar geleden
Reactie op Maaike92!
Oh erg hé! Het voelt echt eindeloos te duren. En niks...lijkt echt te werke ...
Ik snap je helemaal. Die aanhankelijke fase is ronduit heel moeilijk voor allemaal. Ook voor jou maar ook voor je kleine. Opvang stoppen gaat dat niet veranderen, misschien kun je een maand pauze inlassen met je gastouder maar besef je wel dat bij herstarten dit aanhankelijke misschien weer zal opvlammen misschien. Wat bij mijn kindjes soort van (dacht ik) hielp is veel knuffelen en eraan toegeven op dagen dat je ze thuis hebt. Niet teveel onder nemen willen maar laat de dag maar een beetje op z’n beloop. Lees wat meer voor met ze lekker op schoot, ga desnoods samen naar bed tussen de middag en probeer (vet lastig ) je niet teveel te ergeren of verzetten of dingen te verwachten. Hier was magnetisch zand frummelen of knutselen tekenen heel rustgevend voor de kleine (en in de kinderstoel is dat voor toch een mini momentje pauze misschien). Ik heb me altijd maar vastgehouden aan knuffelen net als met een baby, desnoods huid op huid als ze echt verdrietig waren. ze hebben angst en leren associeren tegelijk, ze hebben je geruststelling denk ik nodig. Het vergt enorm veel geduld en kracht om dit te dragen, dat herkennen velen van ons denk ik wel. Probeer je te troosten met het idee dat het echt tijdelijk is. Veel sterkte en succes, liefs
één jaar geleden
Reactie op Coco
Ik snap je helemaal. Die aanhankelijke fase is ronduit heel moeilijk voor a ...
Bedankt! Dit is weer een andere invalshoek en ga ik zeker mee aan de slag. Tuurlijk gaf ik der aandacht en liefde. Maar ook veel stuurde ik der weg naar der vader.
Hij zelf zei ook vaak, t hoeft niet als ze nu niet wilt.
De opvang hebben we nu gehalveerd, deze maand gaat ze halve dagen. Voor t slaapje halen we haar op, 12 uur ongeveer.
We hebben al een lichtpuntje weer bereikt, ze slaapt weer lekker door, en zonder problemen weer lekker slapen ❤️
één jaar geleden
Ik herken dit ook heel erg bij mijn zoontje. Hij hangt echt ontzettend aan mij. Als ik even opsta om bijvoorbeeld naar de keuken te gaan, dan gaat hij huilen en dit eigenlijk met alles als ik van hem weg beweeg. Alleen spelen zit er bijna niet in. Ik voel me ook af en toe schuldig dat ik het als vervelend ervaar, maar het is echt wel even vermoeiend. Hopelijk is het een fase.
één jaar geleden
Reactie op vv1
Ik herken dit ook heel erg bij mijn zoontje. Hij hangt echt ontzettend aan ...
Ja, we moeten ons vast houden aan dat het een fase is. Dat is het waarschijnlijk ook, maar erg lastig en t vraagt veel van ons.
Hier 1 kleine vooruitgang, papa mag der weer aanraken en knuffelen.. soms dan!