3 Reacties

één jaar geleden

Zeker herkenning op het gebied van spraak, heb er meer topics over gezien dus dat is wel een beetje geruststellend maar tuurlijk blijft het in je hoofd spoken. We wachten nu ook nog paar maanden af en dan vanaf juli kijken wat cb zegt en wat eventueel de volgende stap is

één jaar geleden

Mijn dochtertje is 20 maanden, zij zegt papa en bye,vandaag heb ik een afspraak bij consultatiebureau gemaakt om te kijken (ik begin letterlijk zorgen te maken)

één jaar geleden

Het ligt niet aan jou! Ik snap je onzekerheid en je vragen en ik begrijp je zorgen maar echt het ligt niet aan jou. Wij hebben hier ook een fysio vanaf haar 11 maanden, ze is nu 20 maanden en zette ook 1.5 maand geleden pas haar 1e stapje. Ik heb mij ook enorm onzeker gevoeld en bang dat er wat zou zijn. Sommige kindjes zijn gewoon niet zo snel als de ander, en een gemiddelde is een gemiddelde, dat wilt zeggen dat als een kindje bijvoorbeeld gemiddeld loopt de 1.5 dat een kindje ook met een jaar kan lopen maar ook met 2 jaar, dat is allemaal nog normaal. Maar omdat de meeste gemiddeld zijn voelt t al laat als jou kindje dat niet is. Ik begrijp je echt. Hier ging het opeens super snel, eigenlijk alles in een keer toen ze begon met stapjes te zetten begon ze ook met woordjes te zeggen daarvoor zei ze ook nooit mama of papa. Wat ik daarmee wil zeggen is dat het van de een op de andere dag ineens heel snel kan gaan ookal voelt t nu alsof er nog lang niks gaat gebeuren. Je kunt niet meer doen dan je best en er voor je kindje te zijn. Te helpen en ondersteunen waar kan, met de oefeningen van de fysio en bijvoorbeeld een boekje te lezen en gewoon te praten. Je kunt dat allemaal niet forceren, het komt wanneer het komt en als er door de fysio enz verder niks is vastgesteld dat er wat anders aan de hand is dan zou ik proberen het los te laten. Maar ik begrijp dat dat moeilijk is, en als je dan andere kindjes ziet die t wel doen. Ik heb dat ook, mijn neefje is 3 maanden jonger en die liep eerder en communicatie was veel beter, nog een kindje in de familie is net 1 geworden en die loopt ook al. Het is gewoon frustrerend, maar het komt echt goed ❤️❤️