Goedemiddag,
Ons dochtertje heeft een hele grote achterstand op eigenlijk elk front.. Ze schuift sinds een maand of 2 op haar billen, zijn al een tijd aan de gang met een kinderfysio bij ons thuis maar die zegt ook joh ze doet nu schuiven dus focus je niet meer op kruipen (gaat ze waarschijnlijk toch niet meer doen) De verwachting is dat ze met 24mnd gaat beginnen met lopen. Daar hebben we ons bij neergelegd. Nu het volgende, ook zegt ze nog geen 1 woord.. Ben bij het cb geweest en die zeggen dat ze de tijd heeft tot 2 jaar. Nog 4 maanden dus. Heb wel een doorverwijzing gekregen naar een logopedist maar die starten eigenlijk ook echt pas vanaf 2 jaar. Ze snapt wel wat wij bedoelen, bijv jas aan doen en dan gaat ze meteen zwaaien omdat ze weet dat we dan gaan. Maar mama papa oid heeft ze nog nooit gezegd.. Ze maakt wel de hele dag geluid en gilt echt de hele dag…. Dat maakt ons echt stapelgek. Weet niet op welke manier ik haar kan helpen. Ze heeft echt een hele lastige start gehad, eerste 7mnd van haar leven heeft ze gehuild door reflux en maagzuur dus een echt baby’tje heeft ze nooit kunnen zijn. Daarom heeft ze ook een vreselijke associatie met op dr buik liggen omdat dat toen meteen resulteerde op spugen. We maken ons best zorgen omdat ze nu 19 maanden is en ze eigenlijk nog niks kan.. CB zegt dat ze dus de tijd heeft tot 2 om te gaan praten en billen schuiven is voor nu oké. Mijn man en ik vinden het wel heel lastig, ook omdat ze overal naar toe getild moet worden en als je andere kindjes van haar leeftijd ziet die al lopen en super veel zeggen maakt dat ons wel verdrietig en onzeker..😔 Iemand tips of misschien herkenning? Heb de laatste tijd echt het idee dat het aan ons als ouders zijde ligt.
Liefs