90 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben nu achterwaarts maar er staat al een nieuwe grotere Maxi-Cosi klaar en die is gewoon voorwaarts dus idd vanaf ongeveer 9 maanden..maar zal hier ook al wel wat eerder zijn! (Ook best een lange grote jongen). Doe waar je je goed bij voelt ;) als het maar veilig is! 👍🏻
4 jaar geleden
Zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren wordt aanbevolen ivm nekje. Zie ook dit artikel:
https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/op-pad/met-de-auto/soorten-autostoeltjes/baby-autostoel
4 jaar geleden
Reactie op Kristar
Zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren wordt aanbevolen ivm nekje. Zie ook ...
Ja moet wel idd sterk genoeg zijn en rechtop kunnen zitten is toch ook wel een must! :)
4 jaar geleden
Ik denk dat ik eerst korte stukken ga proberen. ik merk wel dat Stijn niet meer met z’n koppie naar voren hangt als die slaapt 😅
4 jaar geleden
Ik vraag mij precies t zelfde af omdat onze zoon een grote jongen is van onder de 9 kilo en de maxi cosi langzaam te klein wordt. Veel autostoeltjes (zonder isofix en met ECR R44/04) zijn voorwaarts
4 jaar geleden
Ja moet wel idd sterk genoeg zijn en rechtop kunnen zitten is toch ook wel ...
Dat kan Stijn ook hah.. hij loopt een beetje voor zoals ze op het CB zeggen
4 jaar geleden
Reactie op Kersenbloesem
Ik vraag mij precies t zelfde af omdat onze zoon een grote jongen is van on ...
Wij hebben een auto stoel die 360 graden kan draaien! Dus we kunnen zelf kiezen.. maxicosi gebruiken we niet meer
4 jaar geleden
Hier een stoel die voldoet aan de nieuwste normen, daarbij word verteld dat ze achteruit moeten zitten tm 15 maanden .. dus dat houden wij dan ook aan
4 jaar geleden
Reactie op girlsmom89
Hier een stoel die voldoet aan de nieuwste normen, daarbij word verteld dat ...
Ja en toch lees je her en der dat het slechts een advies is. Ik kijk wel even. Lange stukken zullen we toch achterwaarts doen + z’n hoofdje zit stevig in de auto stoel, hij kan geen kant op 🙂
4 jaar geleden
Ja en toch lees je her en der dat het slechts een advies is. Ik kijk wel ev ...
Wat is voor jou evt een reden om hem wel voorwaarts te vervoeren ?
4 jaar geleden
Reactie op girlsmom89
Niet om te veroordelen maar overal is te lezen dat het sowieso het veiligst is
4 jaar geleden
Reactie op girlsmom89
Omdat ik vind dat hij ergonomisch gezien beter ligt als die slaapt, heb hem een paar keer gevonden met z’n koppie helemaal naar voren hangend 😅… lange stukken doen we sws nog achterwaarts
4 jaar geleden
Reactie op girlsmom89
Niet om te veroordelen maar overal is te lezen dat het sowieso het veiligst ...
Zo vat ik dat ook niet op, ik lees: “omdat het hoofd van de baby zwaar is, is het veiliger de baby achterwaarts te vervoeren.” En ik vind dat z’n hoofdje voorwaarts juist steviger in de stoel ligt, maar dat ben ik 🤭
4 jaar geleden
Omdat ik vind dat hij ergonomisch gezien beter ligt als die slaapt, heb hem ...
Hmm ja das niks als hij helemaal naar voren hangt ! Sowieso altijd doen waar je je het beste bij voelt !
4 jaar geleden
Zo vat ik dat ook niet op, ik lees: “omdat het hoofd van de baby zwaar is, ...
De reden dat er achterwaarts vervoeren wordt geadviseerd heeft te maken met de kans op botsingen. Deze gebeuren meestal van voren, zo'n 70% en als je kind achterwaarts wordt vervoerd dan is dat veiliger omdat zijn nekje dan minder te verduren krijgt. Ook ligt hij beter beschermd als je voorruit kapot gaat.
4 jaar geleden
Reactie op Kristar
De reden dat er achterwaarts vervoeren wordt geadviseerd heeft te maken met ...
Eens!
4 jaar geleden
Zolang ons meisje in de maxicosi past (nu 5mnd) gaat ze achterwaarts in de auto. Zodra ze daar uit groeit en in de vervolgstoel gaat, gaat ze voorwaarts. Vooralsnog groeit ze net zo snel als haar broer en die ging met 9 maanden over. Vind nu al dat ze zo sterk is in d'r nek dat ze af en toe d'r hoofd voorover buigt...
Van ons zoontje hebben we nog hele goede autostoeltjes staan, met 3 lig/slaapstanden, die ga ik niet zomaar wegdoen/vervangen.
4 jaar geleden
Reactie op Kristar
Hier staat het ook uitgelegd

Ja toch ben ik het er niet helemaal mee eens. Maargoed, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt 🧐