9 Reacties
één jaar geleden
Reactie op happy24
Och wat rot en vervelend zeg. Sneu kleintje.
Drinkt je kindje nog wel goed ...
Drinken wel ja, water of melk. Ander drinken doet pijn of prikt. Soep helaas niet gelukt, dat was een goede optie geweest.
Drinken is natuurlijk het belangrijkst maar geen fijn gevoel dat hij amper iets tot niets eet. 😔
één jaar geleden
Ik heb zelf zoiets gehad toen ik zwanger was. Na een paar dagen had ik aften van mijn lippen tot mijn slokdarm en moest ik bijna sondevoeding krijgen. Het was enorm pijnlijk. Eerst antibiotica gekregen wat niet hielp, daarna een antiviraal middel dat net op tijd het tij keerde.
Ik wil je niet bang maken want misschien is het gewoon iets anders, maar als je kindje pijn heeft en niet goed kan eten, zou ik niet afwachten en naar de kinderarts gaan, of spoed als je te lang moet wachten op een afspraak.
In tussentijd: wat ik kon drinken was bv volle melk, niet veel anders. Ik kreeg ook Fortimel om toch wat voedingsstoffen binnen te krijgen, maar dat kan zwaar vallen op de maag dus beter geen heel flesje tegelijk. Alles met fruit was te zuur dus ik denk dat dit pijnlijk kan zijn voor je kindje om te slikken.
Ik hoop dat het snel beter gaat!
één jaar geleden
Mijn zoontje had aftjes in zijn mond (achteraan zijn keel) toen hij10 maanden was. De dokter zei me dat er geen medicatie is voor zo jonge kindjes, pas vanaf 2 jaar als ik het mij goed herinner. We hebben hem toen veel melk gegeven en paracetamol tegen de pijn, en gelukkig was het na enkele dagen voorbij.
Veel beterschap!
één jaar geleden
Reactie op Lille
Ik heb zelf zoiets gehad toen ik zwanger was. Na een paar dagen had ik afte ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Klinkt heftig zeg. Weten ze wat het precies was?
De dokter kon niet goed kijken en heeft uitgelegd dat er verdovende medicatie is maar dat ze dat bij zulke kleintjes niet aanraadt ivm stikgevaar.
Over een ander middel heeft ze het niet gehad.
Inmiddels gaat het ietsjes beter, gelukkig. Hij slaapt weer wat uurtjes in de nacht en lijkt wat kalmer. Wel is zijn stem twee hele dagen weggeweest, komt nu een heel klein beetje geluid uit.
Drinken doet met vlagen nog pijn en eten gaat mondjesmaat. Chocolade vla gaat er goed in, andere dingen nog niet echt. Alles met fruit of yogurt, wat dus zuur is, lukt niet. Merk ook dat hij angstig is en niet durft te eten omdat hij weet dst het pijn doet.
Gelukkig gaat het iedere dag ietsjes beter 🍀
één jaar geleden
Hier was dat hand voet mond ziekte echt enorm van afgezien veel beterschap