128 Reacties
3 jaar geleden
Ik was hier dus ook aan t denken een topic over te starten. Ik heb altijd wel geworsteld met mezelf en m'n gewicht maar t is nog nooit zo erg geweest sinds ik ben gestopt met roken, corona er is en ik zwanger ben geweest. Ik denk dat ik wel de 40 kilo aan tik die er af moet nu. Morgen ga ik naar de huisarts om het erover te hebben dus de eerste stap is gemaakt. M'n vriend is ook niet de aller grootste steun.. hij begrijpt niet waarom hij mij moet helpen met bijvoorbeeld ook minder lekkere dingen te kopen. Toen ik gister vroeg of die me deed helpen zei die, hoezo moet ik jou helpen jij wilt afvallen.. we zijn 10 jaar samen en ik worstel er echt pas mee sinds we samen zijn. Ik ben echt op zoek naar wat ik moet doen... 40 kilo is echt een hele hoge berg om te beklimmen en een getal waar je zo iets bij hebt van dit gaat never lukken, ik geef t op.
Maar ik wil niet opgeven, ik voel me dood ongelukkig met mezelf maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen!
Als er mensen zijn die tips hebben.
P.s ik heb al heel veel geprobeerd, 10 tallen dieeten, dieettiste, sporten, pilletjes noem maar op.
3 jaar geleden
Bij vakantieveilingen een yoga cursus gekocht. Vandaag voor het eerst gedaan, was erg fijn en leuk. Alleen jammer dat je telkens een volgend filmpje aan moest klikken
3 jaar geleden
Hier heb ik ook zo'n struggle.
Sinds mijn bevalling heb ik problemen met mijn heup en lies. Ik krijg 18 januari een mri scan om te kijken wat er precies mis is. Ze vermoeden een labrumscheur. Hierdoor ben ik nog ruim 10kg zwaarder dan ik zelf voor ogen had馃槦 Zodra ik weer kan en mag, wil ik ervoor gaan!
3 jaar geleden
Reactie op MBBor
Hier heb ik ook zo'n struggle.
Sinds mijn bevalling heb ik problemen met mi ...
Pff wat vervelend! Ik heb ook al vanaf de 20 weken zwangerschap bekkeninstabiliteit die nu nog niet weg is. Ik kan zo weinig zonder pijn. Als ik een rondje ga lopen dan ben ik de straat nog niet uit of t doet al pijn 馃槗
3 jaar geleden
Ik wil graag ook nog wat afvallen
Heb hier wel wat tips wat helpt
-water of thee drinken 1,5 L
-voldoende beweging 10000 stappen pd
-gezond eten Max 1500 calorie毛n
-training oefeningen
Als je dit allemaal elke dag doet zou je moeten afvallen, je kan het ook bij houden in apps
3 jaar geleden
Ik wil graag ook nog wat afvallen
Heb hier wel wat tips wat helpt
-water o ...
Let op! Max 1500 cal is echter niet aan te raden voor iedereen. Is voor iedereen anders. Dat zou ik dus niet doen. Dat moet je voor je eigen lengte en gewicht bepalen. Plus als je nog borstvoeding geeft is dit veel te weinig.
3 jaar geleden
Wat een reacties! Ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen steunen!
Ik heb nu een paar eet switches gemaakt.
- geen cappuccino meer maar weer lekker thee drinken
- voldoende slapen (of poging tot 馃ぃ)
- meer bewegen (starten met 2x per week sporten) en elke dag wandelen.
- 1x per maand een cheat day
- meer groente als snack momentjes en bij mijn maaltijden.
3 jaar geleden
Het kan goed helpen om eens een paar dagen echt bij te houden wat je eet en wat dat is aan calorie毛n. En eventueel wat dat betekent aan eiwitten vetten en koolhydraten.
Ik vond dat toen ik dat eens een tijdje deed terwijl ik dacht goed bezig te zijn toch nog behoorlijk confronterend. Bijvoorbeeld hoeveel calorie毛n er in die gezonde noten zit, of in de kaas op brood of die scheut melk door m鈥檔 koffie of thee. Of die derde keer opscheppen savonds. Dus niet eens zo zeer de koekjes of chocolade waarvan ik al wist dat het niet goed is voor m鈥檔 caloriebudget, maar juist die ongemerkte dingen zat het hem voor mij in.
Bewust kiezen voor een beperkte portiegrootte en kiezen voor alleen dat ene allerlekkerste tussendoortje per dag ipv van alles wat hielp mij heel erg in een gezond patroon krijgen.
3 jaar geleden
Zelf vind ik het lastig om na de voeding van 19.30 (geef borstvoeding) nog van de bank afkomen om te sporten. Deed ik voor en tijdens mijn zwangerschap wel :/
3 jaar geleden
Ahh hier zit ik ook mee! Ik wil zo een 5 kg er af. Terug naar XS hoef ik niet maar beetje mom buikje eraf zou fijn zijn haha. Ik kijk voor recepten wel eens op chickslovefood en doe meditaties via de mediation moments app om mezelf meer te accepteren met mijn nieuwe lichaam. Dat is denk ik ook deel van het proces 馃檶
Ben ook benieuwd naar jullie tips en wil jullie veel succes wensen! We got this girls 馃敟
3 jaar geleden
Ik ben sinds twee weken weer begonnen met een fijn trainingsschema, daarvoor voornamelijk beperkt tot core en stretches maar nu weer echt een lekker pittig schema.
Dat doet wonderen voor mijn houding en mobiliteit, waardoor ik ook meer plezier heb in het wandelen!
3 jaar geleden
Ik doe mee. Voor de zwangerschap 15 kilo afgevallen, maar nu zitten ze er weer aan. Dat is vooral na de bevalling gebeurd:-o onze baby huilde veel, sliep weinig en we vonden dat we daarom heel lief voor onszelf mochten zijn.... iets te lief:-o. Nu is t genoeg geweest, ik wil me weer wat lekkerder voelen in mn kleding:-D. Goed om elkaar te steunen.
Ben in elk geval gestopt met bier en weer over op water :-D. En we gaan weer onbewerkt eten. Zonder pakjes, zakjes etc.
Dit kookboek https://www.bol.com/nl/p/puur-koken-zonder-pakjes/9200000123281591?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Maakt dat makkelijker :-D.
En gewoon minder snoepen...
3 jaar geleden
Ik ben sinds twee weken weer begonnen met een fijn trainingsschema, daarvoo ...
Doe je dit thuis of in de sportschool? Ik trainde met personal training eens per week ivm flinke bekkenklachten en eens per week zelf en dat is nu helemaal stil gevallen. Baal enorm, want wil zo graag verder en in de toekomst weer crossfitten. Ben dus ook erg op zoek naar iets wat ik thuis kan doen. Dus ben erg benieuwd naar wat je doet 馃槵
Wandelen red ik net 3-4km en dan speelt m鈥檔 bekken helaas al weer op. Heb hier ook fysio voor, maar het schiet voor mijn gevoel geen meter op 馃檮
3 jaar geleden
Leuk!! Ik moet juist wat aankomen ipv afvallen dus dat is mijn voornemen. De juiste dingen eten, 2,5 liter water drinken per dag, iedere dag 2x5 minuten mediteren en kracht training.
Ik sport al jaren me de app: sweat en ben nu bij week 9 van het post partum programma van Kelsey Wells. Kan thuis en in de sportschool, echt top.
Daarnaast lekker aan de wandel en ik wil weer hardlopen. Eerste km hardlopen zit er op馃槄
Zolang ik bv geef probeer ik op gewicht te blijven en daarna spierkracht aankomen 馃挭
3 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Doe je dit thuis of in de sportschool? Ik trainde met personal training een ...
Hey hey!
Ik weet niet of je er van houdt om thuis oefeningen te doen voor de tv/iPad met YouTube? Ik vind dat erg fijn en heb na de bevalling met name veel postpartum vriendelijke workouts gedaan van onderstaand kanaal. Ondertussen zijn mijn bekken gelukkig weer sterk en stabiel genoeg om naar de gewone workout channels over te gaan, maar eigenlijk blijven deze postpartum workouts wel fijn!
https://youtube.com/c/PregnancyandPostpartumTV
3 jaar geleden
Ik moet er ook nog 10 af. Berg mooie kleren in kast, niks dat past. Ik wil graag afvallen, maar kan dat alleen als ik le eerst goed voel zoals ik ben. Mijn gouden tip: zalando 馃槄