8 Reacties

5 jaar geleden

Goede vraag, ik lees mee want dat idee hadden wij ook!

5 jaar geleden

Ik denk het niet. Of je kunt dan misschien beter even de airco aanzetten voor jullie/de baby naar bed gaan, zodat het wel een beetje afkoelt. Kleine baby's zijn volgens mij nogal gevoelig voor tocht.

5 jaar geleden

Ik zou het koelen voordat het kind naar bed gaat. (Niet te extreem) 19 graden ongeveer. En daarna uit zetten. Een wiegendood komt ook voornamelijk door een te hoge temperatuur in de slaapkamer.

5 jaar geleden

Een baby mag niet op de tocht liggen omdat ze zelf nog niet hun lichaamstemp kunnen reguleren. Ook mag het verschil niet te groot zijn, vooral als je wel ook naar buiten gaat met warmte of als het beneden 30+ is en in je slaapkamer bijv beneden 20. Dat gezegd hebbende, te warm is ook echt niet fijn en eigenlijk ook niet goed. Dan kan je bijv wel de slaapkamer deur open zetten, zorgen dat de baby niet vlakbij de airco ligt, de temperatuur van de airco niet te laag instellen of idd van tevoren koelen en dan uit als je naar bed gaat. Ook dan is het overigens niet goed als het temperatuur verschil te groot is, dus dat moet je wel even in de gaten houden. Wij hebben ook airco laten installeren en ik vind het een heel fijne geruststelling. Vorig jaar met de hitte hadden wij ook een pasgeboren baby en ikvond dat heeel lastig met die warmte.

5 jaar geleden

Wij hebben een mobiele airco met een slurf die naar buiten gaat. Mijn vriend heeft daar een soort opzet stuk voor gemaakt die in het raam past. Ik kan wel tegen hoge temperaturen maar mijn vriend niet. Hebben nu bedacht als het enorm heet wordt om op onze slaapkamer eerst de airco aan te zetten en dan kan mijn vriend de airco verplaatsen en op een andere kamer gaan liggen. Dan is de ergste hitter er voor de baby en mij uit en kan mijn vriend lekker slapen.

5 jaar geleden

Wij hebben een mobiele airco met een slurf die naar buiten gaat. Mijn vrien ...
Waar hebben jullie deze gekocht? Tevreden mee?

5 jaar geleden

Ik vraag dit aan de kraamzorg die komt.. in het voorgesprek hebben we het erover.. dan kan ze de situatie ook zien en eventueel proberen en dan weet zij echt wel wat goed is of niet.. misschien ook een idee bij jullie?

5 jaar geleden

Wij hebben ook een airco, zowel op de slaapkamer als woonkamer. Ik wil dit nog wel overleggen met de kraamzorg, maar sowieso zetten we de wieg dan ergens zodat de kleine niet direct in de tocht staat. En 's nachts zetten wij hem vaak uit, of op een speciale slaap stand waardoor hij weinig blaast. Als je een wiegje met hemeltje of iets hebt kun je die misschien ook met de 'rug' naar de airco zetten?